Prevensjon etter svangerskapet

SpinnVill

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Er det noen som har tenkt på dette eller som har erfaringer fra tidligere?
Hva tenker du å begynne på, evt. hva begynte du på sist?
Hva funket best for deg? :)

Last edited:
Er det noen som har tenkt på dette eller som har erfaringer fra tidligere?
Hva tenker du å begynne på, evt. hva begynte du på sist?
Hva funket best for deg? :)

Usikker denne gangen. Sist startet jeg på minipillen men jeg tåler hormoner veldig dårlig! Gikk over på spiral og håper å kunne starte på dette med en gang denne gangen.

Så rart , snakka med sambo om dette senest idag:p

Vi tenker at jeg skal gå på noe midlertidig frem til ungen er ett år, for da skal vi bestemme Oss for om vi vil ha enda en eller om vi sier stopp (jeg har to fra før, dette er hans første biologiske :)

Regner med at jeg bruker spiral igjen når den dagen kommer at vi føler oss ferdig :)

Blir nok ppiller :) har også vurdert å sterilisere meg etterhvert, skal ikke ha flere :)

Vi snakket faktisk litt om det i går her også :p
Vet ikke helt hva det blir. Jeg har ikke lyst til å ta noe, så vi får se.

Usikker denne gangen. Sist startet jeg på minipillen men jeg tåler hormoner veldig dårlig! Gikk over på spiral og håper å kunne starte på dette med en gang denne gangen.
Så rart , snakka med sambo om dette senest idag:p

Vi tenker at jeg skal gå på noe midlertidig frem til ungen er ett år, for da skal vi bestemme Oss for om vi vil ha enda en eller om vi sier stopp (jeg har to fra før, dette er hans første biologiske :)

Regner med at jeg bruker spiral igjen når den dagen kommer at vi føler oss ferdig :)
Har lyst å prøve kobberspiral, men er så redd den skal bli satt inn feil og at den skal vandre gjennom og havne i buken :p

Jeg skal ikke starte på noe. Etter å ikke fått eggløsning etter ppilleslutt og lang prøveperiode med hormoner og det som er for å få systemet igang, har jeg bestemt meg for at jeg ikke vil begynne på prevensjon igjen før vi er ferdig med barn. Så her blir det temping og kontroll på syklus til nestemann er laget, og så vil vi vurdere prevensjon igjen etter det :-)

Har ikke lyst til å starte på noe :( :( men jeg ble jo veldig fort gravid så jeg burde vel det da.. Vil ikke ha to tette heller.. Så blir vel minipillen.. Gruer meg enormt til det :'( blir så hormonell :o legen anbefalte sist at jeg skal prøve P-ring eller sprøyte, da jeg har prøvd alt annet på markedet, men jeg hater sprøyter og jeg tror en slik ring kan komme i veien..

Har ikke lyst til å starte på noe :( :( men jeg ble jo veldig fort gravid så jeg burde vel det da.. Vil ikke ha to tette heller.. Så blir vel minipillen.. Gruer meg enormt til det :'( blir så hormonell :o legen anbefalte sist at jeg skal prøve P-ring eller sprøyte, da jeg har prøvd alt annet på markedet, men jeg hater sprøyter og jeg tror en slik ring kan komme i veien..

Jeg tålte ikke ringen pga hormonene! Og p sprøyten er skummel i den forstand at DERSOM man ikke tåler hormoenne så sitter de jo i så lenge :O

Jeg tålte ikke ringen pga hormonene! Og p sprøyten er skummel i den forstand at DERSOM man ikke tåler hormoenne så sitter de jo i så lenge :O
All prevensjon er bare dumt spør du meg :P for min del er kondom best men det liker ikke mannen så da er vi like langt :) vi blir vel å ende opp med 10 barn :p

Sist gikk eg på minipillen og det skal eg IKKJE gjøre denne gang! Liker virkelig ikkje å fore kroppen med hormonene, så her hadde eg kobberspiral før vi valgte å bli gravid. Men vi vet vi skal ha et barn til, så eg gidder ikkje sette inn en spiral for en så "kort" periode.
Så denne gang dropper vi sånt og bruker kondom, Får et barn til og så blir det å steriliseres :)

Blir nok p-piller, eller kanskje noe sånn naturlig ala fotballfrue :p

Begynte på ppiller rett etter 6 ukers kontrollen. Sånne piller man kan bruke når man ammer. Da jeg var ferdig å amme, gikk jeg tilbake til de pillene jeg vanligvis bruker :-)

Sent from my SM-G920F using BV Forum mobile app

Startet ikke på noe før etter mensen kom tilbake (17 mnd etter fødsel) forgje gang....hoppe av i svingen ble sambos prevensjonsform da han nektet kondom:-P
Usikker denne gang, har prøvd vanlige p-piller å minipiller å blitt gravid på begge deler så stoler veldig lite på hormonelle behandling!
Har mest lyst til at sambo kapper strengen da vi er ferdig med barn nå, så får se om det blir løsningen når tiden kommer :-P

Back
Topp