Prevensjon etter fødsel

Spøkelse

Forumet er livet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Av nysgjerrighet, hvilken prevensjon valgte dere som slet med graviditet etter dere hadde født?

Ser ikke for meg at jeg noen gang kommer til å bruke prevensjon!
 
Satt inn spiral, litt fordi mannen ønsket prevensjon og jeg hadde et håp om den kunne regulere syklusen litt (noe den i følge legen skulle). Har ellers ikke syklus eller eggløsning.

Men tok den ut etter 3-4 mnd da jeg bare blødde og hadde problemer. Ikke hatt syklus siden (halvt år). Bruker nå ingenting, blir jeg gravid er det bare et mirakel tenker jeg :)
 
Satt inn spiral, litt fordi mannen ønsket prevensjon og jeg hadde et håp om den kunne regulere syklusen litt (noe den i følge legen skulle). Har ellers ikke syklus eller eggløsning.

Men tok den ut etter 3-4 mnd da jeg bare blødde og hadde problemer. Ikke hatt syklus siden (halvt år). Bruker nå ingenting, blir jeg gravid er det bare et mirakel tenker jeg :)
Ja det hadde vært deilig å kunne bruke noe for å slippe mensen, men som likevel ikke klusser til en allerede forstyrra syklus :rolleyes:
 
Satte inn spiral etter første fødsel. Tok den ut da vi ønsket et barn til, men det ble ikke så lett å bli gravid igjen som første gang. Ble omsider gravid etter halvannet års prøving og en SA. Etter andre fødsel for 8 år siden har jeg ikke brukt prevensjon. Vært gravid to ganger etter det og hatt en MA og en SA. Så for meg er prevensjon ikke nødvendig.
 
Hadde problem med å bli gravid, så planen var å ikkje gå på noko, for eg hadde håp om to tette. Men på grunn av uplanlagt keisersnitt, og anbefaling om å vente for å la det gro, brukte vi kondom. Det balla litt på seg for vi ønska kjøpe bolig, flytta og mannen ønska ikkje fleire barn så tok det tid før eg klarte overtale han og vi prøvde skikkeleg igjen. No er vi på tredje prøveåret på barn nr.2. Blææh!
 
Back
Topp