Prevensjon etter fødsel

Bkno8045472

Første møte med forumet
etter fødsel skulle jeg ordne meg prevensjon. Før ønsket graviditet gikk jeg på p-pillen. På min 6 ukerskontroll hos fastlegen foreslo/bestemte hun at hormonspiral ville passe meg bra. OK tenkte jeg, det har jeg aldri tenkt på og heller aldri prøvd.
Nå over 6 mnd etter den ble satt inn føler jeg at jeg har sakte men sikkert gått veldi opp i vekt. Ønsker ikke denne vektøkningen da det er flere selskap som skjer i løpet av året.. Endelig kan jeg bruke bunaden min..
Har andre erfaring med dette?
Hva valgte du som prevensjon?
 
Jeg har aldri helt likt å gå på hormonpreparater. Kan ikke skylde vekta på dem (litt for glad i sjokolade ) men på meg gikk det ut over libidoen. Så nå er jeg begynt med sterilisert mann og det funker kjempe greit
 
Jeg har aldri helt likt å gå på hormonpreparater. Kan ikke skylde vekta på dem (litt for glad i sjokolade ) men på meg gikk det ut over libidoen. Så nå er jeg begynt med sterilisert mann og det funker kjempe greit
Det begynte jeg også på denne gangen, beste prevensjonen jeg har prøvd så langt. ;-)
 
Hadde hormonspiral etter 1.mann. Ikke noe for meg. Ubehagelig å ta inn og hvertfall ut, hadde endel vondt i magen og det gjorde det vnskeligere for oss å få nr to. (Lang prøvetid)
Nå går jeg på p-pille (Diane) og jeg er fornøyd :)
 
P-ring på meg. Det fungerer greit, og som oftest husker jeg å sette den inn igjen etter samleie. :)
 
P-ring på meg. Det fungerer greit, og som oftest husker jeg å sette den inn igjen etter samleie. :)
Kan du skrive litt om bruk og hvordan p-ring er?
Fikk satt p-sprøyte for 3 mnd siden og har blødd siden, så det blir ikke flere slike på meg . Men er litt nysgjerrig på den p-ringen
 
Kan du skrive litt om bruk og hvordan p-ring er?
Fikk satt p-sprøyte for 3 mnd siden og har blødd siden, så det blir ikke flere slike på meg . Men er litt nysgjerrig på den p-ringen
Den jeg bruker heter Nuvaring. Jeg vet ikke om det finnes flere forskjellige typer. Det er en silikonring med diameter lik en lillefinger cirka. Den klemmer man sammen og fører inn i skjeden. Den skal sitte i tre uker, før man i en uke skal være uten (, menstruasjonsuken). Man skal, ved rett bruk, ikke kjenne den. Man kan ta den ut ved samleie (, og det anbefaler jeg). Innen tre timer må man sette den inn igjen, for å fortsatt være beskyttet. Jeg husker ikke helt hva den koster, men jeg tror det er rundt 300 kroner for tre måneder (, tre ringer per pakke). Jeg er veldig fornøyd. Har ikke fått noen bivirkninger, men det er jo individuelt selvfølgelig. :) Hvis du lurer på mer, så kan jeg se om jeg har kunnskapen til å kunne svare deg. :)
 
Den jeg bruker heter Nuvaring. Jeg vet ikke om det finnes flere forskjellige typer. Det er en silikonring med diameter lik en lillefinger cirka. Den klemmer man sammen og fører inn i skjeden. Den skal sitte i tre uker, før man i en uke skal være uten (, menstruasjonsuken). Man skal, ved rett bruk, ikke kjenne den. Man kan ta den ut ved samleie (, og det anbefaler jeg). Innen tre timer må man sette den inn igjen, for å fortsatt være beskyttet. Jeg husker ikke helt hva den koster, men jeg tror det er rundt 300 kroner for tre måneder (, tre ringer per pakke). Jeg er veldig fornøyd. Har ikke fått noen bivirkninger, men det er jo individuelt selvfølgelig. :) Hvis du lurer på mer, så kan jeg se om jeg har kunnskapen til å kunne svare deg. :)
Ok. Det hørtes jo egentlig greit ut. Verdt å prøve kanskje. Tørr ikke å sette p-sprøyte og risikere å blø i 3 mnd til. Tusen takk skal du ha for at du svarte . Men er du ikke redd for at den skal falle ut? Eller kanskje den blir satt godt "oppi" sjura (haha) at den blir sittene fast.
 
Ok. Det hørtes jo egentlig greit ut. Verdt å prøve kanskje. Tørr ikke å sette p-sprøyte og risikere å blø i 3 mnd til. Tusen takk skal du ha for at du svarte . Men er du ikke redd for at den skal falle ut? Eller kanskje den blir satt godt "oppi" sjura (haha) at den blir sittene fast.
Ikke noe å takke for! :) Du, den sitter veldig godt der inne, så det har jeg aldri tenkt på en gang. Man kan ihvertfall presse ganske bra uten at den flytter seg utover. ;)
 
Bruker ingen ting :p satser på den veldig sikre metoden med sikre perioder :p

Har prøvd det meste og reagerer på alt :(
 
Cerazette på meg, og det funker veldig fint. Gikk på dette før graviditeten også. Hatt null problemer med vektoppgang :) Tynnere nå enn noen gang..

Jeg har også brukt p-ring, men min erfaring er at det er kronglete og tiltak når man skal ha sex. Drive å fiske den ut før, og huske å få den oppi igjen etterpå. Og det å telle dager/uker. Men ellers var den fin altså:) Ingen bivirkninger.
 
Akkurat nå går jeg ikke på noe, annet enn avholdenhet ;) Bruker kondom de gangene det blir litt action. Men har brukt p-ring i mange år tidligere, og var særdeles fornøyd med det. Hadde ikke behov for å ta den ut før sex, hverken jeg eller partnere (hadde flere iløpet av de årene) merket noe til ringen underveis. Fikk ingen bivirkninger, hadde alarm på telefonen for å huske å ta ut etter tre uker og for å sette inn igjen uka etter. Kan anbefales :)
 
Back
Topp