Prevensjon etter fødsel

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Hva er planene deres etter fødsel ? Her i gården blir det iallefall ingen hormonell prevensjon, da det tok oss 15 mnd fra vi slutta på pillen til lillegutt satt, så vi vet ikke helt hva vi gjør, men et alternativ er jo kobberspiral. Leker litt med tanken på å bare la det gå sin gang også da, og blir vi raskt gravide igjen så blir det jo koselig med to tette :) Det er jo litt avhengig av hvordan lillegutt blir også da, er det kolikk og mye annet sånn frister det nok ikke med en til på rappen, så vi får nok se :) Hva tenker dere ? :)

Blir det keisersnitt så blir det sterilisering på meg, ellers må gubben til pers å klippe strengen:-)

Har jeg ikke begynt å tenke på ennå... Mulig jeg fortsetter med P-plaster.

Gjør som sist jeg, setter inn hormonspiral 10 uker etter fødsel. Ble gravid to uker etter at spiralen ble tatt ut i sommer, så virker ikke som om den påvirker evnen min til å bli gravid på nytt. :)

Hadde ingen prevensjon mellom nr 1 og nr 2, og måtte gå på hormoner for å bli gravid med nr 2. Tok 1 år, så er 3 år mellom de. Antok det samme nå, men den gang ei:p
Så det blir klipping på mannen når vi ser alt er bra med nr 3;)
Hørt at å steriliseres rett etter fødsel kan forverre eller fremkalle evt depresjon, samt at er mer komplisert å sterilisere damer. Så mannen som må til pers, så blir det sex uten prevensjon, OG uten risiko for flere barn:) :p

Vi får tredje og siste barn nå, så mannen skal snippes. Etter nr 1 hadde jeg hormonspiral, ikke så fornøyd pga mye blødninger og den grodde seg fast. Etter nr 2 gikk jeg på cerazette, veldig fornøyd med de ;)

Her blir det P-stav med en gang ungen er ute som skal være der så lenge den kan. Har blitt gravid nå veldig uplanlagt da vi har en berte på 1 år. Da har vi to tette, en jente og en gutt og det holder lenge. Kanskje blir dette min siste, eller så blir jeg altfor babysyk igjen om 6-7 år. Jeg hadde p-stav før jeg ble gravid med snuppa, og da blødde jeg konstant i 3 mnd før jeg tok den ut. Men etter fødsel er det normalt å blø uansett så kan godt blø litt ekstra så lenge det er en prevensjon som er sikker og som holder i mange år uten at jeg må tenke på den.

Her ble det så tett mellom storesøster og lillesøster at jeg skal ha spiral :) så blir det noen år til neste

Veldig usikker på hva jeg skal bruke.. Planen er vel etterhvert en til , om et år kanskje.. Kan iallefall ikke bare la det som skjer skje, for ble gravid ca to dager etter p plasteret ble tatt av.. Også jeg som trodde det skulle ta lang tid

Har ikke brukt annet prevensjon enn "hopp av i svingen" de siste 8årene :p
Har ikke fått mensen igjen før ungene har vært nærere ett år heller. Har ammet de til de har vært 9-10mnd :)

etterhvert blir det jeg som fjerner alt.

Kroppen min er ikke veldig begeistra for hormonprevensjon, men tenker å prøve cerazette etterhvert. Vil ha to ganske tette, men ikke så tette at jeg ikke tør å gå på noe fram til vi starter prøvinga igjen :p

Rett på noe prevensjon, her skal sykepleien fullføres før det blir nr 3! Og det er heldigvis mannen helt enig i. Selv om vi ikke er direkte dårlig stilt nå blir alt mye enklere med to gode inntekter.
Tok oss 2 forsøk før spira satt så vi tar ikke noe sjangs.

Her tok det 6år for å første spire til å sitte. Så blir mest sannsynlig ingen prevansjon:p

Hadde ingen prevensjon mellom nr 1 og nr 2, og måtte gå på hormoner for å bli gravid med nr 2. Tok 1 år, så er 3 år mellom de. Antok det samme nå, men den gang ei:p
Så det blir klipping på mannen når vi ser alt er bra med nr 3;)
Hørt at å steriliseres rett etter fødsel kan forverre eller fremkalle evt depresjon, samt at er mer komplisert å sterilisere damer. Så mannen som må til pers, så blir det sex uten prevensjon, OG uten risiko for flere barn:) :p
Samme her...

Vet du.... Jeg har gått på prevansjon store deler av di siste 15årene, dette er mitt 8ende svangerskap 2 fødte jenter og venter på nr 3, resten har vært spontanaborter (alle di siste 2årene) og jeg kjenner litt på at jeg har egentlig gått igjennom nok!

Jeg har egentlig ingen formening om hvor mange barn jeg ønsker å ha, men mannen har fått klar beskjed i fra meg, at jeg begynner IKKE på prevansjon, bruker kondom, eller tar abort, så om han ikke ønsker flere barn evnt hoppe av i svingen så må han nesten bare sterilisere seg! :p

Nå er det hans tur å ofre noe! :p

Back
Topp