Prevensjon eller ikke??

sbr

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
Det tok oss over fire år, 2fersk og 3 fryseforsøk, en exu og en eggleder mindre før spiren endelig satt! Nå lurer jeg på om vi skal bruke prevensjon eller ikke..

Vi ønsker jo oss en lille bror/søster, men ikke ennå! Nå som vi har vært så heldig å få ønske barnet vil jeg nyte tiden med han <3

Dere andre som har fått en liten og har en liten sjanse for å bli gravid uten hjelp, hva gjord dere?

Frister lite å trykke i seg hormoner, kondom er litt turnoff samtidig vil jeg jo ikke bli gravid igjen med en gang :(
Det skal i utgangspunktet være mulig for oss å bli gravid uten hjelp, så litt skeptisk til å ta noen sjanser..,

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva med å prøve Babycomp/Ladycomp eller lignende? Disse er jo hormonfrie, men forutsetter noenlunde stabile søvnforhold såvidt meg bekjent (ettersom man jo "temper"). Her er link til siden på nettet: http://www.pfc.no/ . Jeg har ingen kjennskap til dette selv, men har jo fått med meg info om det blant annet fra BV. Kobberspiral kan benyttes, hvilket er fullstendig hormonfri (men kan gi bivirkninger som økte blødninger blant annet). Kan ellers ikke gi deg noen råd da jeg var i en helt annen situasjon den gangen.

Jeg ville da prøvd å holde meg til tider utenfor el. om du ikke vil bruke piller eller spiral. Evt kam dere jo bruke kondom:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ifølge gyn med mye flaks kan vi bli gravide å jeg kommer aldri til å bruke prevansjon. Sjansene er jo så små uansett. Men kan jo hoppe av i svingen å da

Last edited:
Takk for svar.. får bare tenke litt til på det.. Vil ikke sette inn spiral for et årstid heller.. :/

Jeg satt inn spiral i januar og tok den ut igjen i november da de var ett år. Litt dyrt, men jeg syns det var veldig greit. Slapp mensen også ;)

Jeg satt inn spiral i januar og tok den ut igjen i november da de var ett år. Litt dyrt, men jeg syns det var veldig greit. Slapp mensen også ;)

Hvilken spiral satt du inn? Hva kostet det?

Vingler litt fram og tilbake!

Jeg satt inn Mirena, hormonspiral. Orket ikke store blødninger med kobberspiral. Den koster nå ca 1118 kr om jeg ikke husker helt feil. Svært små hormonmengder i forhold til piller som jeg ikke har tålt før. Denne gikk supert. Kommer til å sette inn en ny når vi er ferdig. Ikke alle som blir like fornøyd, men passer veldig godt for oss :)

Har ikke brukt prevensjon siden september 2008, fremdeles ikke gravid. Han har litt redusert kvalitet, jeg pco.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har ikke brukt prevensjon siden september 2008, fremdeles ikke gravid. Han har litt redusert kvalitet, jeg pco.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Skremmende lik historie som oss! Hehe:) Jeg sluttet på pillen i august 2008...Han har redusert kval. og jeg pco.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Bruke prevensjon? Tror du er gal jeg!!! Hvis alternativene er en ørliten sjanse for å få barna litt tettere enn planlagt, men på den måten slippe å gå gjennom en h****** hormonbehandling til, så er det et lett valg for min del ihvertfall. Hadde gjerne blitt gravid første uka etter fødsel om jeg bare kunne slippe hormoner!!!

Man slutter jo ikke å nyte sitt første barn om man blir gravid igjen eller får flere barn.

Bruke prevensjon? Tror du er gal jeg!!! Hvis alternativene er en ørliten sjanse for å få barna litt tettere enn planlagt, men på den måten slippe å gå gjennom en h****** hormonbehandling til, så er det et lett valg for min del ihvertfall. Hadde gjerne blitt gravid første uka etter fødsel om jeg bare kunne slippe hormoner!!!

Man slutter jo ikke å nyte sitt første barn om man blir gravid igjen eller får flere barn.

Signerer denne! Og tenker at hvis den ørlille sjansen faktisk slår til så er det meant to be!

Ser hva du mener, men jeg var ikke oppegående når jeg var gravid! Bekkenløsning fra h... og ekstremt smertefulle kynnere.. Ønsker ikke være senge liggende nå som vi endelig har fått en liten! Lyst å nyte og kose oss sammen før vi planlegger enda en graviditet.. Sliter sånn som det er i dag med å løfte lille, så redd for hvordan det vil bli om jeg skulle blitt gravid igjen nå :(

Har heldigvis egg på frys, da jeg ikke har lyst igjennom enda en runde med hormoner og uttak (selvom runde to var lettere enn første runde)

Heldigvis er vi forskjellig :)

Enda bedre grunn til å gi naturmetoden en real sjanse! I følge fysioen min øker hormonbehandling sjansen for å få kraftig bekkenløsning betraktelig.

Men vet absolutt hvordan du har det. Sliter og med bekkenløsning og risikosvangerskap, men tenker at det ikke blir noe enklere med tiden, da den lille bare blir mer og mer aktiv og tyngre og tyngre.

Og for min del var frys tyngre enn kort regime fersk.... Og 12 uker med Crinone a gitt *grøss*

Men man må jo gjøre seg opp sin egen mening basert på egne vurderinger :)

Jeg ville synes det var fælt å ikke kunne løfte mitt egent barn som ikke kan klare å gå eller forstå hvorfor mamma ikke kan løfte! Da vil jeg heller vente litt, slik jeg kan prøve å forklare.. Samtidig er de mer selvhjulpen når de blir eldre, kan krabbe opp på stellebordet, krype/gå.. Da kan man sette seg ned i sofaen med de i armkroken for kos og prat!

Har vært igjennom flere frys og synes det er helt topp i forhold til en full hormon runde.. Kommer til å gå på lutinus noen dager før innsett og fram til rugedag 14 om vi skal ha frys :)

Men som jeg sa over, heldigvis er vi forskjellig :)

Har uansett bestemt oss for å bruke kondom fram til jeg har vært på kontroll hos gyn for å se om eggstokkene er der de skal og virker.. Så får jeg høre hva han mener :) jeg er hvertfall ikke klar for å få en liten til nå uansett.. :) Er veldig takknemlig for den lille vi har fått og synes han fortjener all oppmerksomhet fra oss framover :)

Vi brukte lang tid og 3 prøverør på førstemann. 7 mnd etter fødsel var jeg plutselig gravid igjen.
Jeg synes derimot dette er heeeelt fantastisk, selv om første svangerskap var pyton med alvorlig ohss, bekkenløsning fra 1 trimester og svangerskapsforgiftning.
Jeg er helt overlykkelig over at jeg slipper nye runder med hormon-helvete!! Og veldig glad for at sønnen min får en tett bror eller søster. Jeg ville aldri tatt sjansen på å starte på prevensjon igjen. Tenk om dere må gjennom over 4 nye år for å muligens få det til??
Dette svangerskapet ser også ut til å gå bedre enn forrige. To svangerskap er aldri like :-)

Vi brukte lang tid og 3 prøverør på førstemann. 7 mnd etter fødsel var jeg plutselig gravid igjen.
Jeg synes derimot dette er heeeelt fantastisk, selv om første svangerskap var pyton med alvorlig ohss, bekkenløsning fra 1 trimester og svangerskapsforgiftning.
Jeg er helt overlykkelig over at jeg slipper nye runder med hormon-helvete!! Og veldig glad for at sønnen min får en tett bror eller søster. Jeg ville aldri tatt sjansen på å starte på prevensjon igjen. Tenk om dere må gjennom over 4 nye år for å muligens få det til??
Dette svangerskapet ser også ut til å gå bedre enn forrige. To svangerskap er aldri like :)
Et lite mirakel <3

Hm, vanskelig det der. Jeg ser begge sidene av saken, og det er pos og neg med begge.

Vi sliter litt med det samme, bare det at vi ikke ska ha flere barn, men jeg tåler ikke hormoner. Vi holder oss unna i usikre perioder, og blir lysten for stor rundt el, er det gummi-og-glid som gjelder. Rett og slett fordi vi ikke orker alternativet graviditet igjen. Sjansen er så godt som 0 for at vi skal få til en graviditet på egen hånd, men har blitt rådet fra både fastlege og gynekolog samt Riksen å ikke ta noen sjanser. Dette fordi man aldri vet hva graviditeten har gjort med kroppen, og hvordan hormonene stabiliserer seg etter endt svangerskap.

Jeg ville gått for en LadyComp/BabyComp, evt el-tester eller lignende. Da får du god oversikt over syklusen din, kan holde dere unna i usikre perioder, samt få god oversikt over syklusen din til dere skal sette i gang med prøvingen igjen :)

Hm, vanskelig det der. Jeg ser begge sidene av saken, og det er pos og neg med begge.

Vi sliter litt med det samme, bare det at vi ikke ska ha flere barn, men jeg tåler ikke hormoner. Vi holder oss unna i usikre perioder, og blir lysten for stor rundt el, er det gummi-og-glid som gjelder. Rett og slett fordi vi ikke orker alternativet graviditet igjen. Sjansen er så godt som 0 for at vi skal få til en graviditet på egen hånd, men har blitt rådet fra både fastlege og gynekolog samt Riksen å ikke ta noen sjanser. Dette fordi man aldri vet hva graviditeten har gjort med kroppen, og hvordan hormonene stabiliserer seg etter endt svangerskap.

Jeg ville gått for en LadyComp/BabyComp, evt el-tester eller lignende. Da får du god oversikt over syklusen din, kan holde dere unna i usikre perioder, samt få god oversikt over syklusen din til dere skal sette i gang med prøvingen igjen :)
Det er nok derfor jeg ble gravid nå. Pga forrige svangerskap tullet litt med kroppen. Hadde vi brukt prevensjon, så måtte vi nok gjennom nye runder med prøverør. Og jeg for min del, synes det er en stor lettelse :-)

Her i huset så blir det mannen som skal sterilisere seg etter at vi føler oss ferdig. Jeg skal heller aldri putte i meg p-piller etc :-)

Back
Topp