Prevasjon etter fødsel

Vanilla

smell of coffee
Hva er tankene deres rundt prevasjon etter fødsel?
Har noen brukt kobber spiral før?

Jeg har veldig lyst til å prøve det ut siden jeg blir helt gal av p-piller og da er vell p-spiral samme greia.

Vi kommer nok til å bruke kondom i begynnelsen, også litt for glideeffekten sin del, og litt for "hygienen". Etter det kommer vi ikke til å bruke noe. Vi brukte to år på å lage førstemann, og tenkte i ettertid at vi hadde kasta bort rimelig mye penger på prevansjon, siden vi uansett har så liten sjanse for å bli gravide på egenhånd ;)

Samme plan som GonnaBee. Kondom og evt hoppe av i svingen. Brukte over 1 år som aktive prøvere og gikk 4-5 år uten prevensjon før det. Sjansene for bebbis HAR i hvertfall vært minimale :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Her skal jeg forhøre meg om den nye spiralen uten hormoner :-) Hadde hormonspiral før jeg vart gravid, men fikk ganske mye kviser av den :-( men det digge var å slippe å tenke på piller og ikke minst slippe mensen :-D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker fra juli. Ei venninne hadde kobberspiral, og ble gravid tre ganger med den. Siste gang gikk d galt pga de fikk ikke ut spiralen da hun ble gravid, vokste inn i morkaka og forårsaket full morkakesvikt og babyen døde.. :( er skeptisk til kobberspiralen, men sikkert lurt å snakke med legen..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:
Jeg steriliserte meg under keisersnittet, så slipper å tenke på det denne gangen! Pga fare for blodpropp får jeg ikke bruke noe med hormoner! Så godt å slippe å tenke på kondom nå! Har fått tre friske og flotte barn, så da syns jeg det var like greit å ta kort prosess! Mannen skulle egentlig snitte seg, men når jeg fikk tilbudet pga planlagt keisersnitt var ikke valget så vanskelig!

Vi kommer ikke til å bruke noe prevansjon da begge ungene våre er hormonbabyer pga at jeg har varierende eggløsning. Og blir vi gravide, så blir vi det. Greit for meg. Har brukt kobberspiral tidligere pga av jeg ikke tåler hormonprevansjon. Jeg var veldig fornøyd med det jeg altså. Blødde mye mindre ved mens også.

Her skal jeg forhøre meg om den nye spiralen uten hormoner :-) Hadde hormonspiral før jeg vart gravid, men fikk ganske mye kviser av den :-( men det digge var å slippe å tenke på piller og ikke minst slippe mensen :-D

Slipper man mensen???:-D

Kommer ikke til å begynne på noen piller igjen ivertfall. Både mini- og p-piller klusset til kroppen min fullstendig. Så her blir det kondom fremover og deretter skal jeg kjøpe en slik monitor som måler fruktbarhet (pfc/pearly), hørt mye positivt om de:)

Slipper man mensen???:-D

ja, de aller fleste gjør det :-D Er en av "bivirkningene" :-p

Har lyst å prøve spiral. Men vet ikke hvilken type som er "best"..

Jeg skal sette inn spiral! Vi skal ikke ha flere barn, så da er det like greit! Har egentlig sett for meg kobber spiral, men vil ikke hvis man kan bli gravid med det..?

Jeg tåler ikke noe med hormoner, så det blir kondomer inntil videre. Skal til lege på onsdag og diskutere fremtidig prevensjon, og vurderer kobberspiral. Evt kan jeg gå til innkjøp av en sånn monitor jeg også :)

Jeg startet på cerazette p-piller 2 uker etter fødsel. Hadde litt mellomblødninger i to uker og så var alt som normalt igjen.

Ingen bivirkninger enda heldigvis, pluss at jeg trygt kan bruke de mens jeg ammer.
Er veldig fornøyd, og ved evt nr2 slutter jeg på pillen.

Jeg hadde brukt p piller i 14 år før jeg sluttet på de, og var gravid måneden etter at jeg sluttet. Så jeg er nok ganske fruktbar:)

Aldri før blitt gravid, så her blir det ikke noe prevensjon... Men vi må bare lære oss å huske at det er noen dager i mnd som vi absolutt IKKE kan kose uten regnfrakk (kondom)! :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Aldri før blitt gravid, så her blir det ikke noe prevensjon... Men vi må bare lære oss å huske at det er noen dager i mnd som vi absolutt IKKE kan kose uten regnfrakk (kondom)! :p

♥Lille prinsen 17/4-14♥
Har du tatt ny test enda?
Spent altså:rolleyes:

Heheh, nei ikm er te søndag, så funderer på om jeg må brenne av den første testen i morgen altså, for er fryktelig spent selv :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥
Nå ble jeg veldig spent på dine vegne!!

Nå ble jeg veldig spent på dine vegne!!

:D Tok en test idag, og den var blendahvit! Men merkelig nok så ble jeg skuffa, hahah :P Men er nok altfor tidlig uansett, siden jeg bare er 9 dpo :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Back
Topp