prevansjonshjelp!!

OhBaby!

Venter på en lillebror/søster <3
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
har vert kanonfornøyd med cerazette i årevis,men fra jan til mai har jeg småblød.. så ville legen at jeg skulle teste mercillon.. etter få dager beg jeg å bli så sykt kvalm og dårlig... så etter 1,5uker på det,der mannen måtte vere hjemem fra jobb i to dager tilslutt,ba legen meg slutte... så over p  pring,etter litt over en uke med det har jeg beg å få ekstremt vondt i hodet,og svimmelhetsafall,med prikker forran øynene som "danser"... legen sa i dag,var det ikke bedre til i morgen måtte ringen ut...

hva er neste nå å prøve????

kan tydeligvis ikke ha hormoner??? hva med kobberspiral? hjeeeelp

ingen? :)

hmm, legen din har sikkert noen tips om hva du kan bruke når du ikke tåler de andre.

Kondom. Kobberspiral. Pessar med sæddrepende krem. Temp-måler.
Disse er uten hormoner. Men vil tro legen din har noen råd å komme med. emoticon

når du gikk på ceracette, hadde du pillefri uke etter hvert brett? for jeg gikk på yasmine, og var storfornøyd med de... hadde pillefri uke hvert 3. brett (etter beskjed fra legen pga endometriose) og når jeg hadde gjort dette i noen år så begynte jeg plutselig å få småblødninger... måtte begynne å ha pillefri uke etter hvert brett for å ikke få småblødninger, men da blødde jeg hvertfall ikke innimellom lenger :)

Du er ikke gravid da? ;)  Har hørt mye bra om de tempmålerene.. de er dyre å kjøpe inn da.. men de varer jo lenge.. 

Du kan jo prøve Conludag. Jeg har nettopp byttet fra dem til Cerazette. Eneste som er dumt med Conludag er at det er en minipille, og må taes ganske nøyaktig til samme tid hver dag. Derfor sluttet jeg på dem :p
Jeg tåler østrogen svært dårlig, og da er cerazette og Conludag de alternativene som har funket best for meg. 

Jeg har temp. måler kjøpt brukt på finn.no og er strålende fornøyd! Mange røde dager i begynnelsen, men nå blir det færre og færre.
Finnes i 3 modeller: pearly, ladycomp og babycomp

takk for masse svar!!!

ang pillefri uke på cerazette,er man sikker da,el må man brukes tileggsprevansjon? vil mer enn gjerne teste de på ny om det er løsningen! får høre etter om det og condulag!

er ikke gravid nei...

Hva med hormonspiral?

Jeg tåler ikke p-piller og kan derfor ikke ha p-stav heller. Min lege anbefalte meg derfor spiral, og selv om jeg måtte ta den ut pga bivirkninger tilsa ikke det at jeg ikke tålte det.

Lykke til i jakten :)

Jeg har kobberspiral pga at jeg reagerte negativt på hormoner. Ingen plager etter jeg fikk satt den inn. Hadde menssmerter de første gangene jeg hadde mensen, men etter noen måneder var de borte og etter det kjenner jeg bare det lugger litt når jeg venter mensen. Blør litt lenger, men det hele er verdt det. Og det beste er at jeg slipper å huske på noe, P-piller var noe herk!

Rødtoppen Hissig skrev:
Jeg har kobberspiral pga at jeg reagerte negativt på hormoner. Ingen plager etter jeg fikk satt den inn. Hadde menssmerter de første gangene jeg hadde mensen, men etter noen måneder var de borte og etter det kjenner jeg bare det lugger litt når jeg venter mensen. Blør litt lenger, men det hele er verdt det. Og det beste er at jeg slipper å huske på noe, P-piller var noe herk!

Sign...!!!
Er så fornøyd med kobberspiralen at jeg jubler!

LilleFrøkenSofie skrev:
Hva med hormonspiral?

Jeg tåler ikke p-piller og kan derfor ikke ha p-stav heller. Min lege anbefalte meg derfor spiral, og selv om jeg måtte ta den ut pga bivirkninger tilsa ikke det at jeg ikke tålte det.

Lykke til i jakten :)

hei! tåler ikke vanlige p piller eller p palster,så da regner ejg med det er hormonene jeg reagerer på,så hotmonspiral utgår nok da.

Jeg er intolerant for p-piller og p-sprøyte, men fikk anbefalt hormonspiral fordi den virker lokalt i motsetning til de førstnevnte.
Men jeg har ikke prøvd det, og har dermed ingen personlige opplevelser å dele angående den.

DeFørsteÅrene skrev:
hva med p stav?

tviler på at det funker når plaster,vanlige p piller og ringen ikke gjør,så vil ikke teste det egentlig. crappy å slite med sånt. alldri vert noe problem tidligere,så lurer på hva som skjer med kroppen...

Madinka skrev:
Jeg er intolerant for p-piller og p-sprøyte, men fikk anbefalt hormonspiral fordi den virker lokalt i motsetning til de førstnevnte.
Men jeg har ikke prøvd det, og har dermed ingen personlige opplevelser å dele angående den.

ja,er jo samme som ring,virker lokalt,så jeg tror ikke jeg tør sette inn den jeg! men takk for tips! :)

Frk.VilliTrusa skrev:

Rødtoppen Hissig skrev:

Sign...!!!
Er så fornøyd med kobberspiralen at jeg jubler!

er det søsteren min også sier! har legetime om en uke,men reiser på ferie to dager etter,så rekekr vel ikke å få satt den inn da evt.. så får høre litt med legen! :):):):):)

Back
Topp