prevansjons problem.hjelp

mks07

Forelsket i forumet
jeg har satt inn hormonspiral, men jeg har så mange bivirkninger.  huden i ansiktet mitt er helt i ubalanse(har aldri vært plaget med det), hovner fort i magen, rar mensen, slimhinnene min nedentil blir fort tørre(får sår, au au), sensiviv hud og sikkert mer, men jeg husker ikke nå.

vet jeg ikke tåler hormon prevensjon, men er så usikker på å ta den ut. vil IKKE bli gravid igjen.har fått 3 unger på 4 år.

her er det jeg lurer på:
ville dere tatt den ut og vet dere om noe annet bra som jeg kan bruke uten hormon?????

setter uttrolig pris på noen svar

Kobberspiral?

Som jeg skulle skrevet denne tråden selv..[:)] Har bestilt time til mandag for å ta den ut, og hvis alle mine plager forsvinner skal jeg investere i en LadyComp[:)].

grunnen til at jeg ikke har valgt det er at de sir man blør så mye.
gjør man det?

opp

ORIGINAL: mks07

grunnen til at jeg ikke har valgt det er at de sir man blør så mye.
gjør man det?

Eg kan heller ikkje bruke hormonprevansjon, så har brukt kobberspiral.
Har i alle år hatt mensen 2-3 dager med minimal blødning, og hadde det samme med kobberspiral. [:)]

ORIGINAL: mks07

jeg har satt inn hormonspiral, men jeg har så mange bivirkninger.  huden i ansiktet mitt er helt i ubalanse(har aldri vært plaget med det), hovner fort i magen, rar mensen, slimhinnene min nedentil blir fort tørre(får sår, au au), sensiviv hud og sikkert mer, men jeg husker ikke nå.

vet jeg ikke tåler hormon prevensjon, men er så usikker på å ta den ut. vil IKKE bli gravid igjen.har fått 3 unger på 4 år.

her er det jeg lurer på:
ville dere tatt den ut og vet dere om noe annet bra som jeg kan bruke uten hormon?????

setter uttrolig pris på noen svar

hvorfor har du den,når du vet at ingen i familien tåler det der? :P  Jeg satt i hormonspiral ifjor sommer, å fikk infeksjon av den med engang, og blødde som en gris i flere uker.  Både mamma og tante Lene har jo kobberspiral ( om de ikke har skiftet nå da.)  Tror det er helt individuelt om du blør mye eller ikke.

Den dagen jeg begynner å ha sex igjen, skal jeg bruke ladycomp![:D] Du bare stapper en liten sak i munnen hver morning, så får du beskjed om du har eggløsning eller ikke. Husker ikke nettsiden nå, men den finner du sikkert her inne![:)]

Jeg har brukt Babycomp som prevensjon, funket fint den[:)]
Men da må en ha en regelmessig syklus, ellers kan den være upålitelig.

Jeg har dårlig erfaring med ladykomp, ble gravid selv om vi aldri tok sjangser, på di "grønne" dagene, en venninne av mg ble også gravid med tvillinger mens hun brukte ladycomp.

Jeg tålte heller ikke hormonspiralen, har hatt dårlig erfaring med hormon-prevansjoner. Så prøvde jeg Nuvaring/p-ring og er kjempefornøyd! ingen bivirkninger og nesten ikke mensen! [:)]

Gubben vil ikke sterilisere seg da?

Back
Topp