Prevansjon

kakkeline

Gift med forumet
Skal dere bruke etter fødselen?

-har tenkt en del på hormonspiral, ellers så får sambo klippe seg[;)]

har dere tenkt på dette eller er det helt fjernt?

Tror nok ikke vi kommer til å bruke noe, siden vi egentlig ikke kan få barn....

Jeg synes mannen min kan klippe strengen [:D]
Tror han er på gli også

ORIGINAL: siggen

Jeg synes mannen min kan klippe strengen [:D]
Tror han er på gli også

ja ikke sant=)

om han skulle angre så er det jo BARE å reversere det=)

Her har vi lyst på to tette.. så det blir nok ingen prevansjon :)

Men skulle jeg hatt ville nok valget falt på hormonspiral. Har gode erfaringer med det fra tidligere ihvertfall.

ORIGINAL: *Cecilie*

noe prevansjon blir det. :)
jeg har alltid vært veldig nøye på det.
jeg brukte p-piller før jeg ble gravid.
vet ikke hvem prevansjon som er best jeg siden jeg kun har brukt p-piller?

hva syntes dere har vært fint å bruke?

det kommer jo an på om du skal ha flere barn med det første ol...
men har hørt at man skal ikke få for lenge på p-pillen, men kanskje en spiral hadde vert noe... slipper du å tenke på det i 5 år å kan tas ut når du måtte ønske det...

ORIGINAL: Smére

Hehe.... vi stoler ikke på NOE lenger.

Så her må vi til med saks!!

HAHAHA måtte le=) men det er jo så sant så sant=)
han er helt med på det eller?

jeg å jp satt å snakk litt om det i dag å det var han som nevnte saksa... hehe
er jo ikke verts det da=)

Har nok ikke tenkt på det nei.. Men vil prøve spiral tror jeg. Er så lei piller![;)]

Lurer på om jeg skal teste en sånn P-ring jeg. Synst de høres geniale ut.

Tryggere en piller i alle fall

har ikke tenkt så langt, men skal IKKE bli gravid igjen med en gang for å si det slik... vi kan egentlig ikke få barn, men vi er jo ikke erklært sterile heller, så med vår "flaks" hadde det vært typisk å blitt gravide igjen kjapt..og siden det kunne vært et mirakel, og vi sliter jo med å bli gravide så hadde jo aldri tatt abort....så det var den ideen ja..hehe

men tilbake til saken, nei veit ikke.[;)]

Hva er lurt å bruke hvis en har tenkt å bli gravid igjen om ikke så lenge?

Har lyst på et hormonfritt prevensjon. så her blir det nok spiral. orker ikke mere hormoner!

ORIGINAL: kakkeline

Hehe.... vi stoler ikke på NOE lenger.

Så her må vi til med saks!!

HAHAHA måtte le=) men det er jo så sant så sant=)
han er helt med på det eller?

jeg å jp satt å snakk litt om det i dag å det var han som nevnte saksa... hehe
er jo ikke verts det da=)

[8D]
Han jubler ikke akkurat over det. Men han mener også at det er den eneste løsningen.
Ellers må vi få oss hvert sitt soverom [8|]

[8D]det siste alternativet hadde helt sikkert ikke virket det heller[8D]

Planen er vel snipp, snipp hos sambo[;)]

Jeg ble gravid på p-piller nå....så det blir det ihvertfall ikke! Lurer litt på p-stav, det sto at det skulle være like sikkert som sterilisering!

jeg har prøvd både p piller og hormon spiral og hatet begge to! føler at kroppen min reagerer for mye på disse hormonene, så vi bruker kondom... men nå har jeg kjøpt en engelsk bok som forklarer alt mulig rart om hvordan kvinners syklus er og hvordan man skal bli kjent med tegnene på eggløsning og fruktbarhet og vite nøyaktig når man er fruktbar og ikke, så jeg tror jeg skal lese den nøye i tillegg til kondom. Om jeg ikke føler meg sikker med dette så blir det vel litt klipping på mannen her også....

Ja, det blir spiral. Bank i bordet[:D] Sist gang gikk jeg på minipillen, men den gav så fæle bivirkninger at jeg måtte kutte de ut. Ammet i godt over ett og et halvt år, så fikk aldri begynt på vanlig p-pille. Det resulterte altså i graviditet[8D] Men vi skal nok ikke ha flere barn etter dette, så må satse på noe som er sikkert..

Her blir det saksa.... Holder på å selge babycompen nå[;)]

Jeg blir dårlig av det meste, så jeg skal prøve hormon spiral. Funker ikke det skal jeg kjøpe sånn termometer som tar tempen hver dag. Den sier ifra om sikre dager osv... Så når vi er klar for nr. to og den er født så blir det å klippe strengen hos sambo eller at jeg tar steget og gjør noe....[:D]

Så langt i planene har jeg ikke kommet[&:]
Men skal ha flere barn, så blir ikke en varig løsning ialllefall[:)]

Back
Topp