Prevansjon?

fruluna

Forumet er livet
Hva slags prevansjon har dere tenkt til å begynne med?

Er så usikker jeg.. Har ikke lyst på mini-pillen eller ha spiral.
Hadde så lyst til å begynne med p-plaster, men det kan jeg vel ikke siden jeg ammer.
Og det er vel ikke så mye annet å velge mellom da? [8|]

Jeg satt akkurat og tenkte på de samme jeg og, har lite lyst til å gå på mini pillen og spiral er ikke noe alternativ for meg for det har  jeg prøvd og fikk betennelse av den og vil ikke gjennom det igjen.
Men noe må jeg ha så det blir vel mini pillen om jeg vil eller ei!!
Er det ikke kommet noe for menn nå, noen som vet???
Det er jammen på tide at de får ta den delen...

Ja tenk så deilig om det var de som måtte tenke på det fra nå av... Hadde vært luksus!!

Jeg har ikke helt tenkt noe særlig på det jeg heller... regner med det blir mini-pillen... Men en venninne av meg skal få satt inn en sånn "chips" i underhuden som kan sitte i 3 år. Det hørtes ganske så enkelt og deilig ut! Da trenger man ikke huske å ta noe tabletter eller skifte plaster eller noe... den sitter der og gir ut hormoner!! For å få en sånn må man først ta det hormonet i tablett form for å se hvordan kroppen reagerer...
Jeg lurer litt på denne... men vet ikke helt...

Veit ikke helt jeg heller. Har tenkt litt på spiralen ja, siden det tok så lang tid før vi ble gravid etter "pille bruken". (Huff hørtes fælt ut, hehe) . Men er vanskelig dette. Hvordan fungerer denne chippen?? Kan man fjerne den når man vil eller må man ha den i tre år?? Hvordan er det å bli gravid etterpå,tar det tid eller?? Noen som vet?? Har ikke hørt om den jeg, men det høres jo veldig greit ut!!

ORIGINAL: GoUngen

Har dere hørt om det nye som har kommet? nytt her i sandefjord i hvert fall! Det er en liten brikke eller no, som man legger under huden i overarmen ...  Den holder i 3 år og kan tas ut når det måtte ønskes og koster 12 kr .. vurdert denne, venninda mi har den, å det var visst ganske greit! [:)]

Drt var vel litt billig eller?? [;)]

Har dere hørt om babycomp? Tror det er det det heter... Den måler når i måneden en er fruktbar og ikke fruktbar, ved hjelp av kroppstemperaturen. Den koster vel en 3-4000 i innkjøp, men varer visst i mange år.
Et litt billigere alternativ er noe som heter Persona. Den koster ca 1000 kr i innkjøp, du får kjøpt den over nettet. Med den skal en ta 8 urintester hver mnd for å sjekke når en er fruktbar og ikke. Disse testene fås kjøpt på apotek.
Den (personaen) har jeg brukt i over 2 år, funker kjempebra! Slipper å proppe kroppen full av hormoner også, men må huske å ta disse testene da.
Jeg tror jeg kommer til å investere i en sånn babycomp etter hvert, så slipper en å huske den tissinga[;)]

Jeg er livredd for å ta noe som gjør det vanskelig å bli gravid igjen fort... Gikk på p-sprøyta før, og vi prøvde LENGE før det ble klaff med Linnea...

Mini-pillen har jeg blitt gravid med før (for 10 år siden eller noe. Spontanaborterte), så den stoler jeg ikke helt på..
Den chipen vet jeg ikke om jeg har så lyst til å prøve, så da blir det vel spiral da..
Har hatt kobberspiral og den var helt jævlig. Blødde og blødde og blødde. Men hormonspiralen er vel bedre sikkert.

snakkte med prevansjon med jormora mi igår.. hun sa der var kommet en p pille en kunne ta når en ammet .. noensoom vet noe om den ???
hadde visst nok kommet i fjord..
hørtes gjo lkjekt ut, var velkdig godt fornøyd med p piller før jeg ble gravid.. kanikke tenke meg å sette inn spiral..

tenkte å begynne på p-stav jeg men d gikk jo ikke når man ammer[&:] så blir nokk mini pille eller spiral?! til jeg er ferdig å amme.... så ska jeg prøve meg på staven tenkte jeg[;)]

Blir nok minipillen her.... Når er den "safe" perioden over/Når må man begynne med prevansjon? Litt blond nå [8|]

den nye typen p-pille som kan brukes når du ammer heter cerazette. det er egentlig en mini-pille, men høyere dose med hormoner, slik at en ikke er avhengig av å ta den på nøyaktig samme tid hver dag.

er  også i tvil om hva jeg skal begynne på. har ikke lyst å å proppe meg full av hormoner, så hadde tenkt på kobber spiral. men vet jo at mange sliter med store blødninger, og det er jo ikke akkurat så fristende... gikk på p-ring tidligere og var fornøyd med den, men kan jo ikke bruke den når man ammer.
det skulle vært prevensjon til mannfolka, de slipper lettvint unna veldig mye!!!

ORIGINAL: Kjersti2

mini pillen er vel d stor sjangse for å bli gravid med! Er ikke den sånn ta den på samme klokkeslett hver dag! jada, surrehodet meg hadde nok ikke fikset det![8|]

Den må tas med max en times forskjell hver dag ja.. Var sånn før iallefall.. Litt håpløst! [&:]

Back
Topp