Prevansjon?

emma1

Betatt av forumet
tenkte å begynne på prevansjon igjen. Hva anbefaler dere? Har tidligere gått på p-piller, men redd for vektøkning osv...
 
Skal du ha barn innen kort tid igjen? Eller aldri mer a? :)
Minipille dersom alternativ en: cerazette.
Aldri mer barn eller lenge til neste: spiral, pstav, p-ring, p-sprøyte :)
 
Vis vedlegget 259596

[emoji4][emoji4]

Jeg har tatt p-stav og er veldig fornøyd med det. Brukte cerazette før graviditet og var fornøyd med den også, men fordi vi skal ha et opphold mellom barna valgte jeg å gå for stav. Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger, men her reagerer vi jo så forskjellig.
 
Skal du ha barn innen kort tid igjen? Eller aldri mer a? :)
Minipille dersom alternativ en: cerazette.
Aldri mer barn eller lenge til neste: spiral, pstav, p-ring, p-sprøyte :)
Tenkte ikke barn på noen år, nei:rolleyes: blir så usikker på hva man skal velge... alle har vel sine ulemper
 
Har en uåpnet Cerazette i skuffen. Jeg har aldri brukt sånt før og er dritredd for bivirkninger[emoji23]
 
Er også dritredd for alt som har med prevangsjon og extra tilsetting av fremmedstoffer til kroppen... ikke rart jeg nå sitter her gravid for 7. Gang:angelic::hilarious: brukte Jasmin i sin tid.. sluttet for snart 14 år siden.. jeg var ett monster med de innabords...
 
Begynte på Cerazette i november, etter samråd med lege. Ingen blødninger, så var superhappy! [emoji2] Men... I midten på april kom det, og har hatt lett blødning i over 1 mnd nå.. [emoji57] Usikker på om det er lurt å se om det «stopper» av seg selv, eller om jeg bør bytte til noe annet.. Vi tenker barn igjen om tidligst 1,5-2år.
 
Jeg har også tenkt på prevensjon. Har ikke gått på p pille siden jeg var 20 år. Ble veldig dårlig og sluttet helt. Etter det så tok jeg aldri det igjen. Har kun brukt kondom eller hoppet av svingen de siste ti årene. Er livredd for alt av stoffer og kjemikalier og sånne ting og ønsker ikke å tilføre kroppen sånt. Samboer er enig og ønsker heller ikke at jeg skal gå på noe medisiner for det. I tillegg så har vi blodpropp i familien. Men er minipillen «trygt» å bruke? Kan ingenting om sånt jeg
 
Ta deg en tur til legen for å sjekke ut alternativer!! Jg har brukt hormon spiral i snart 6 år og trives best med det. Var monster på P-piller og av P-stav trodde jeg at jg skulle blø i hjel.
 
Om dere er redd for bivirkninger av hormoner er kobberspiralen et fint alternativ:happy: Den er helt uten hormoner, men noen opplever økte blødninger av den.
 
Pfc
 
Back
Topp