prevansjon

¤Ida

Gift med forumet
Skal på etterkontroll i dag å da blir jo prevansjon ett tema...
Å jeg vet VIRKELIG ikke hva jeg skal velge...

P piller som jeg gikk på før, jeg legger myyyye på meg av det, men mulig jeg vill legge på meg uansett hva jeg tar, å jeg glemmer dem

Sånn sprial setter jeg ikke inn, tørr ikke å vill ikke

Sambo fåreslo p stav, men er ikke det veldig dyrt?? å vondt??
Er det myyyye hormoner i den, sammenlignet med p pillene? å vil jeg legge på meg av den??

Å hvordan andre alternativer har jeg??

Plaster gidder jeg virkelig ikke, er noe jeg kommer til å glemme, kommer til å reagere på limet og det ser fælt ut.

Nå har ikke jeg prøvd p-stav, men har veninner som har det og de synes den er gull verdt. Litt vondt å sette den inn i armen, men den merkes ikke senere. Vet ikke hvor dyrt det er, men ikke for dyrt.
Ellers har du jo også p-sprøyte da .. kanskje det kunne vert noe?

Jeg har ikke prøvd p-stav selv, men jeg har to venninner som bruker det.
Når man går på p-stav skal man i teorien ikke få mensen, men begge mine venninner har etter 6-7mnd på p-stav begynte å få heftige mensblødninger annenhver uke.. Det er mange som blør mye fra starten også.
Det er nok veldig individuelt om p-stav fungerer optimalt, som med all annen prevensjon emoticon

E har hormonspiral.
Angra ikke på at e fikk den.
Kjente ingenting da legen satte den inn (Og  e har en kropp som e kjenn absolutt alt med), ikke hatt noe vondt etterpå.
Eneste minuset e opplever er at e har fortsatt mine mnd blødninger.

Hormonet som e i spiralen går bare lokalt altså kun i livmor, så du slipper å få en hormonell kropp, så når du tar ut spiralen så kan du bli gravid med en gang.

jeg hadde planer om å sette inn p-stav nå på 6 ukers kontrollen, men fikk beskjed av legen min om at en ikke skulle ha den når en ammet.

Så dersom du ikke ammer så kan jeg anbefale den på det beste. Jeg gikk opp 6 kg etter å ha satt den inn, men er ikke sikker på om det var bare p-staven, det skjedde mye i perioden da jeg satte den inn. 
den kostet 1265,- men så varer den jo i 3 år så da blir ikke prisen så gale likevel.  

Jeg skulle heller aldri ha spiral, men til slutt satt jeg inn kobber spiral (fordi jeg blir så lett gravid). Tok den ut da vi skulle prøve, og når jeg har født og det er tid for prevensjon igjen så blir det garantert kobberspiral igjen :)

Back
Topp