prevansjon...???

hjertebarnmama

Glad i forumet
hva skal dere gå for...???

må innrømme selv er jeg skeptisk til spiral... så vurderer noe minipiller eller hva det heter....

Kobberspiral[:)]

hva er forskjellen på kobber spiral og hormon spiral???
er de noen bivirkninger på kobberspiral???
ORIGINAL: anahen

Blødninger kan forekomme. Men ellers ingenting som jeg har hørt om[:)]
Hormonspiral blir jo nesten som p-piller[:)]

Tenker kanskje spiral jeg også, men null erfaring..

Noen som har brukt p - plaster??

hmm trur det her kan bli en ganske nyttig og lærerik tråd....
eneste jeg har brukt tidligere er p-piller så null erfaring om noen av de andre.....

innbiller meg også at det er vondt å sette inn spiral.... er det????

ORIGINAL: cathrine_*

hmm trur det her kan bli en ganske nyttig og lærerik tråd....
eneste jeg har brukt tidligere er p-piller så null erfaring om noen av de andre.....

innbiller meg også at det er vondt å sette inn spiral.... er det????

jeg har hatt kobberspiral. hadde ikke noe anerledes mens med den! litt vondt samme dagen etter jeg sattt den inn, d i seg selv gikk veldig greit. men jeg hadde javnt over en del plsger i magen pga den så d endte med at jeg måtte ta den ut etter 1 år!

her skal gubben til pers så prevansjon slipper jeg å tenke på nå gett[;)]

Jeg tåler ingen ting og iallfall ikke spiralen, men jeg fikk minipillen i dag ( cerazette) skal vist være lite hormoner.. får bruke det frem til far har fikset strengen.. [;)]

Her er vi egentlig litt usikre på om vi skal begynne med noe prevansjon før neste[:-], eller om vi klarer oss med kondom?

ORIGINAL: anahen

ORIGINAL: mammas3gullunger

Jeg tåler ingen ting og iallfall ikke spiralen, men jeg fikk minipillen i dag ( cerazette) skal vist være lite hormoner.. får bruke det frem til far har fikset strengen.. [;)]

Tenkte på minipille jeg også, men er vel for gammel for de [8|][:D]

Det ble minipille her..
Egentlig mest fordi legen ikke var noe særlig interessert i å ha 6 ukers kontroll og ihvertfall ikke å prate om prevensjon[>:]

ORIGINAL: Moffe79

jeg har brukt p-plaster for noen år tilbake. Men da jeg va i sydn satt det ikke så særlig godt på kroppen etter badingen så jeg satt det på å d datt av, å etter det fikk jeg så uregelmessig mens å over lengre tid(ca 1 mnd sammenhengende) så til slutt kuttet jeg de ut. men de var helt greie.

ORIGINAL: frag2010

ORIGINAL: Moffe79

jeg har brukt p-plaster for noen år tilbake. Men da jeg va i sydn satt det ikke så særlig godt på kroppen etter badingen så jeg satt det på å d datt av, å etter det fikk jeg så uregelmessig mens å over lengre tid(ca 1 mnd sammenhengende) så til slutt kuttet jeg de ut. men de var helt greie.

Jeg har oxo brukt p plaster og skal begynne med det igjen år tanta kommer. Jeg har ikke hatt store problemer med det. Men kan lett falle av. men jeg satte på en ny med en gang. Så det kan fort bli litt dyrt[&:]

Jeg brukte nuvaring før graviditeten, den funka supert[:D]
blir nok minipilla eller hva det heter denne gangen.

Men til dere som tenker spiral. d sies at den kan settes inne etter 6 uker. E jeg kjenner gjorde d og d er så å si akkurat 1 år mellom gutta hennes, lillebroren har bursdag dagen etter storebror. Så døm blei litt tettere enn planlagt. spiralen har rett og slett ikke sotte godt nok på plass så d kan være lurt å drøye litt til om en ikke vil ha to veldig tette[;)]

ORIGINAL: manfred

Men til dere som tenker spiral. d sies at den kan settes inne etter 6 uker. E jeg kjenner gjorde d og d er så å si akkurat 1 år mellom gutta hennes, lillebroren har bursdag dagen etter storebror. Så døm blei litt tettere enn planlagt. spiralen har rett og slett ikke sotte godt nok på plass så d kan være lurt å drøye litt til om en ikke vil ha to veldig tette[;)]

på mitt legekontor venter de til d har gått 3 mnd etter fødsel. d måtte hvertfall jeg sist. sikkert derfor de gjør d da, at d meste skal ha trekt seg sammen[:)]

skal begynne på yasmin p-piller når jeg ikke gir småen mm lenger. Inntil det gummi[;)]

ORIGINAL: Frihet

ORIGINAL: manfred

på mitt legekontor venter de til d har gått 3 mnd etter fødsel. d måtte hvertfall jeg sist. sikkert derfor de gjør d da, at d meste skal ha trekt seg sammen[:)]

tror d i alle fall er veldig lurt ja[;)]

Spiral fikk jeg ikke før det var gått 3mnd, dette spesielt fordi jeg hadde keisersnitt. Fikk Cerazette, fikk blødning i 10 dager etterpå, men ellers greit. Bortsett fra at migrenen har kommet tilbake da[:'(]

Back
Topp