Prevansjon

tojenter

Forumet er livet
noen som har begynt å tenke på det??? jeg lurer litt på om jeg skal begynne på mini-pillen.... 

Tror det blir hormonspiral her, siden jeg har hatt så kraftige mens smerter før.
Ikke det at jeg trenger prevansjon med en gang, men bedre føre var[;)]

Vet ikke hva jeg skal bruke jeg..sikre perioder og hopp av i svingen funker ikke i lengden så[;)] Vurderer p-piller..men et annet merke enn det jeg har brukt før. Tenkte å høre med legen på 6 ukers kontrollen.

Skal begynne på p-piller igjen etter 6 ukers kontrollen. Skal prøve et nytt merke som det i flg. jordmor og lege skal kunne gå fint an å bruke når man ammer.. Det heter Cerazette. Før det blir det kondom, har ingen planer om å få et barn til i 2007.. he he

ORIGINAL: Solvit

Jeg skal ikk bruke P-piller det er helt sikkert. Har brukt det i 11 år før jeg ble gravid, og så fort jeg sluttet på dem sluttet jeg å ha migrene og vondt i hodet, så de er uaktuelt her i gården.... Nå har vel vi egentlig planer om to kjappe vi da, så blir vel mulignes kondom her!

Samme her!!! Hvilket merke brukte du? Trionetta her, og har ikke hatt migrene siden jeg sluttet på den sommeren 2005. Så her blir det aldri mer pilla i allefall. mista jo EL etterhvert også, og det var jo litt trist når vi ville sette i gang med prøvinga... Men her blir det hormonspiral [:)][:)]

spiral høres helt utenkelig ut for meg

er veldig usikker på om jeg skal begynne på noe i det hele tatt. har pcos, å før jeg ble gravid så måtte jeg gå på gluco for å få i gang syklusen. vurderer p-pillen igjen hvis jeg skal begynne på noe, hørte det hadde kommet en ny type som ikke hadde så mye hormoner i seg. det er så greit å vite når mensen kommer, ikke gå å vente på den i 2-3 mnder.

Cerazette
ORIGINAL: cathrine1

er veldig usikker på om jeg skal begynne på noe i det hele tatt. har pcos, å før jeg ble gravid så måtte jeg gå på gluco for å få i gang syklusen. vurderer p-pillen igjen hvis jeg skal begynne på noe, hørte det hadde kommet en ny type som ikke hadde så mye hormoner i seg. det er så greit å vite når mensen kommer, ikke gå å vente på den i 2-3 mnder.

Den nye typen er den jeg skal begynne på "Cerazette"..

Jeg ble gravid på minipilen sist. Jeg ammet fortsatt så jeg fikk ikke p-pille. Nå blir det hormon spiral. Syntes det er nok med 4 barn

trur jeg skal prøve sølibat jeg[8|][:D]

Fram til jeg finner meg en gubbe så blir det nok ingen ting, så får jeg se når den tid kommer, men jeg skal ikke ha spiral (hørt skrekkhistorie av tante) og kondom tåler jeg ikke.. så det blir nok pilla på meg da[8|][:D]

ORIGINAL: JanuarGullet

ORIGINAL: tweety78

ORIGINAL: Solvit

Jeg skal ikk bruke P-piller det er helt sikkert. Har brukt det i 11 år før jeg ble gravid, og så fort jeg sluttet på dem sluttet jeg å ha migrene og vondt i hodet, så de er uaktuelt her i gården.... Nå har vel vi egentlig planer om to kjappe vi da, så blir vel mulignes kondom her!

Samme her!!! Hvilket merke brukte du? Trionetta her, og har ikke hatt migrene siden jeg sluttet på den sommeren 2005. Så her blir det aldri mer pilla i allefall. mista jo EL etterhvert også, og det var jo litt trist når vi ville sette i gang med prøvinga... Men her blir det hormonspiral [:)][:)]

Hm.. Veldig forskjellig det der virker det som. Gikk på trionetta i 10 år jeg og, ikke vondt i hodet, ikke mistet noe EL heller. Ble gravid på første forsøk.
Kunne tenkt meg å begynt på det igjen, men går ikke pga amminga...

Signerer deg gullet, men hører med legen på 6 ukers kontroll hva han anbefaler...minipillen er ikke ett alternativ siden jeg er ganske så distre i det daglige....sett bort ifra bebis og ammetåke også...[;)]

Back
Topp