prevansjon?

BrittKari

Gift med forumet
ja hva er planen deres jenter  etter fødselen?

jeg skal ta inn spiral men skal vente litt, lurer på å begynne på p-piller før jeg setter inn spiral.
men når er det jeg kan begynne på cerazette p-piller ? må jeg vente 6 uker eller til jeg får mensen?

jeg har 3 brett med cerazette p-piller i skapet og lurer på begynne på dem:)

Jordmoren min sa det hemma melkeproduskjon å gå på p-piller. Hun anbefalte ikke det. Men heller mini-pillen. Har dog hørt at den kan være litt usikker?
Hun anbefalte hormonspiral om vi ikke planla å bli gravid med det første.
Aner ikke hva jeg skal gjøre[&:] Likte p-pillene best.

Skal ikke bruke noe.. hopper rett på neste mann og så er det snipp snipp

jeg skal begynne på p-sprøyte!![:)]   har gått på d før..og veldig fornøyd..har ingen planer om flere barn før om maaaaangen år så da passer p sprøyte ypperlig!og slippe mensen!![;)]   va herlig sist da jeg slapp mensen..måtte bare huske og ta dn hver 3 måned..og d går jo bra[;)]

Skal ikke begynne på noe. Men så ble både snuppa og frøet til ved hormonkur så er ikke så fort gjort å bli gravid for oss[;)]

ORIGINAL: termin april

jeg skal begynne på p-sprøyte!![:)]   har gått på d før..og veldig fornøyd..har ingen planer om flere barn før om maaaaangen år så da passer p sprøyte ypperlig!og slippe mensen!![;)]   va herlig sist da jeg slapp mensen..måtte bare huske og ta dn hver 3 måned..og d går jo bra[;)]

Hvor lenge varer en sprøyte?
Har tenkt på det.. men så hørte jeg om en jente som reagerte så fryktelig på den sprøyta, at jeg vet ikke om jeg tørr[&:] Reagerer man på p-pillen kan man jo stoppe på dagen.

ORIGINAL: Varia

Skal ikke bruke noe.. hopper rett på neste mann og så er det snipp snipp

var som jeg skulle ha sagt det selv:P haha...

man tar sprøyta hver tredje måned..mn når den går ut av kroppen etter dette vet jeg ikke helt..d kan jo ta opp til 1-2 år etter du slutter på og blir gravid igjen...d KAN gå så lenge..og d kan gå mye raskere..men nå skal ikke vi ha flere barn med det første[:D]har gått på den 2 ganger før..så vet den funker på meg..har vært kjempefornøyd me dn[:)]

jeg tåler veldig dårlig p-piller.. det samme gjør søsteren min, men hun har nå hormonspiral og den blir hun ikke dårlig på.. så jeg lurer på om jeg skal prøve den jeg og..

På kontrollen etter sist fødsel fikk jeg Cerazette (skulle ikke gå over i morsmelka, så jeg ammet hele tiden da jeg brukte de) og kunne begynne å ta dem fra da jeg fikk dem. Hadde kontrollen 5-6 uker etter fødselen, så du kan iallefall begynne med de etter 6 uker...

Det blir nok kondom først, og så evnt. p-piller når jeg er fedrig med å amme.

ORIGINAL: Nattlys

Jordmoren min sa det hemma melkeproduskjon å gå på p-piller. Hun anbefalte ikke det. Men heller mini-pillen. Har dog hørt at den kan være litt usikker?
Hun anbefalte hormonspiral om vi ikke planla å bli gravid med det første.
Aner ikke hva jeg skal gjøre[&:] Likte p-pillene best.

sign[8D] var veldig begeistra for diane p-pilla, den er så god for huden. men jm sa det samme til meg som til deg nattlys, så spørs om ikke det blir hormon spiral for meg. det var det jm absolutt ville anbefale[:)] what to do, what to do..

Har ikke brukt prevansjon på mange mange år, et år var nok til å ødelegge mye, både vekt og samlivsmessig, så her kler mannen på seg om han ikke vil ha barn[;)] Han planlegger også snipp snipp etterhvert.

Jeg har også fått vite nå at pga kløen min kan jeg ikke gå på noe slags hormonprev, det er samme hormonet som skaper kløen i svangerskapet... Og kobberspiral vil jeg ikke ha.

men no ammer jeg ikke i det hele tatt:) verken pumper eller noe.
og ikke skal jeg bli gravid med det første heller:) vi har vell egentlig bestemt oss for at det ikke blir noen flere unger før om noen år.
så noe må jeg begynne på,kommer ikke på tale å bruke kondom:D

jeg er fornøyd med cerazette men husker ikke om jeg må vente til 6 uker kontrollen.
var ikke på 6 uker kontroll sist gang heller,fikk kun resept på sykehuset etter fødsel med odd andre.

Her blir det dong. Vi er ikke ferdig enda, men ønsker ikke ekstra hormoner. Kommer til å snippe når vi er ferdige.

vet at mini pilla ska man ha vest man ska start på p pilla etter fødeln....e usikker om æ ska ta p pilla i gjenn.........men ska ikke ha p sprøyta meire 2 år va nåkk det.........men hør ka sambo meine om p pilla eller ikke

ska vi ha en te eller ikke

Har ikke tenkt så mye på det enda men tror ikke det blir noe på oss heller! Har brukt pillen i mange år og skal aldri mer bruke det igjen! Sleit så innmari med å bli gravide denne gangen at vi drøyer med prevensjon etter første i alle fall[;)]

ORIGINAL: ninabjørke

Har ikke tenkt så mye på det enda men tror ikke det blir noe på oss heller! Har brukt pillen i mange år og skal aldri mer bruke det igjen! Sleit så innmari med å bli gravide denne gangen at vi drøyer med prevensjon etter første i alle fall[;)]

brukte 7 måna på å bli gravid fra vi sa stopp med pillan og det.......men ble overaska at det gikk så fort,rækna med 1 te 2 år æ men produktiv

her er vi så innmarri fruktabare at jeg har allerede sikret meg en resept på Cerazette...
Om sambo så mye som ser på meg og jeg ikke går på noe så blir jeg garantert gravid.
Jeg nekter å bruke spiral, så etter mini-pilla så blir det nok p-piller igjen.
Sambo har sagt seg villig til snipp-snipp når vi er helt sikre på at vi ikke skal ha flere barn.

Back
Topp