Prevansjon???

feb&mars

Elsker forumet
Hvilken prevansjon skal dere begynner på? Regner med det er greit å ha en formening om dette når man går til 6 ukers kontroll...JM anbefalte ikke spiral siden vi ønsker "to tette" Lyst på p-ring eller merclion, noen som vet om man kan amme med disse eller er det bare carazette det?

ORIGINAL: mariannnilsen

regner med det blir p-piller , men foreløpig satser vi på at "de sikre periodene " er sikre[8D]

Sign!

ORIGINAL: s90

Jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller (Mercilon) [8D] Men det blir vel helst det nå også...

oj, var du flink til å ta de hver dag osv da? gikk på de jeg og, og er kjempefornøyd..funka vertfall på meg [8D]

skal ikke bruke noe foreløpig...

Jeg kan ikke bruke hva som helst, siden jeg er arvelig disponert for blodpropp, så jeg må diskutere litt med fastlegen min når jeg skal på 6-ukers. 

Er ikke lett det der altså, har gått på p-piller i 14 år sammenhengende og har ikke lyst til å begynne på det igjen nå. Vi skal jo også ha fler om enn ikke veldig tette, så spiral vil jeg heller ikke ha. Ble cerazette-resept på meg idag. Hadde tenkt til å bruke kondom og "sikre" perioder,(rett før og rett etter mensen) gjorde det et halvt år før jeg ble gravid og det funka bra. Men jeg tør ikke ta sjansen nå. Synes ikke det frister å være gravid (og kvalm!!!!)igjen helt enda [:D] Vil kose meg med småen en stund først [:)]

ORIGINAL: juliann

Hvilken prevansjon skal dere begynner på? Regner med det er greit å ha en formening om dette når man går til 6 ukers kontroll...JM anbefalte ikke spiral siden vi ønsker "to tette" Lyst på p-ring eller merclion, noen som vet om man kan amme med disse eller er det bare carazette det?

Hvor tett skal dere ha? Jeg satte inn spiral, vi planlegger en til om noen år. Jeg ser for meg at det blir 2-2,5 års aldersforskjell sånn ca. Jeg skal iallfall skaffe meg fast jobb nå etter permisjonen er over, så jeg har noe å gå tilbake til neste gang jeg går ut i perm. (Vel, jeg hadde strengt tatt fast jobb denne gangen også, men de gikk konk noen måneder før jeg gikk ut i permisjon)

Grunnen til at jeg valgte spiral, er fordi jeg IKKE kan ta sjansen på å bli gravid igjen med en gang, og p-piller og lignende frarådes når man ammer. Minipillen funker dårlig i kombinasjon med ammetåken min, det hadde det IALLFALL blitt barn av! Hadde glemt den fra dag 1 [8D] (Samme gjelder p-pille)
P-sprøyte tok jeg etter første fødsel, men så fikk jeg høre at man kunne være "steril" i opptil 2 år etter at man sluttet på den pga de store hormonmengdene.
Kondom er greit nok, men ikke noe jeg føler for å bruke flere ganger i uken i flere år. Så da ble det spiral, som jeg har god erfaring med fra tidligere. Slipper mensen, og slipper kviser [:D]

Har jo leiden mutasjonen så ikke akkurat stooore utvalget nei, kan ikke ha noe med hormoner... meen, noen som har prøvd kobberspiral?!? Mamma hadde det før og var fornøyd, bortsett fra langvarige mensperioder og litt sterkere menssmerter...hmmm, er kondom foreløpig i hvert fall. Jeg SKAL IKKE blir gravid med det samme i hvert fall!!! Det er i hvert fall heeelt sikkert, fatter ikke forlk klarer å tenke på det ei gang så kort etter fødsel[:D]

cerazette her [:D]

Back
Topp