Prevansjon dilemma

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Ja, vi vet ikke hva vi skal gjøre med det. Jeg har lite lyst til noe form for prevansjon med hormoner, vi vil jo ha flere barn. Gyn har sagt at vi kan faktisk klare det på egen hånd og nå har jo gubben til å med stumpa røyken så da øker jo sjansene. Men tanken på å bli gravid nå igjen kort tid etterpå frister ikke, som sagt, sjanesene er der selv om de kanskje er mindre enn "normalt".

Hva gjør dere som har gått igjennom behandling, blitt gravid å født å vil ha flere barn siden? Skal jeg la være å begynne på noe eller hva?

Jeg har ikke rukket å føde enda, men her dropper vi alt av prevensjon....
Vi kan også få det til på egenhånd, selv om sjansene er veldig små.
Blir jeg gravid av meg selv rett etter fødsel, så blir det tungt, men verdt det!

Eg blei jo overraskande gravid når snuppa var 7 1/2 mnd[;)] Me brukte ikkje prevansjon fordi eg tenkte sjangsen var liten og ville ikkje klussa te med hormoner. Eller me brukte faktisk kondom nokre gonger[;)]

Men kroppen kan som gynekologen din sa ordne seg sjølv etter graviditet, så vil du vente bør du nok begynne med prevansjon. Eg vurderer å prøva kobberspiral etter fødselen. Er fortsatt redd for å klussa te med hormoner, for eg trur me kommer til å prøva å få fleire[;)] Men trur kje me bør få tre tette[8D][:D]

Eg prøvde minipille som heter Conludag, som skal være grei ifht amming og sånt[:)]
meen, *ammetåka* gjorde at eg glømte fort ut pillene då, og då var jo nytten litt vekke. Så gikk ikkje på dei meir enn 1-2 mnd trur eg.

Men som vestlandsjento skriv, så har eg også vurdert kobbarspiral, for å unngå desse hormona og å klusse til ting i kroppen.
Einaste er at kobbarspiralen kan føre til auka menstruasjonsblødningar og ergo sterkare smerter.. Og DET fristar ikkje..

Men om du f.eks ikkje vil begynne på noko med det første,
bruk heller kondom då når dere skal prøve sex igjen.

Så slepp de noko "uhell" med det første i allefall[:)]

Vi kommer ikke til å begynne med prevensjon..

Ønsker flere barn, det er en mulig for oss å greie det selv..
Selv om sjansene er mindre enn normalt, og vi ikke gjør regning med at det går selv..

Bruker for den del heller ikke kondom da vi har hatt ubeskyttet sex siden slutten av 2006 og ikke blitt gravid av den grunn..

Vet at kroppen kan forandre seg og alt dette.. Men blir en gledelig overraskelse om jeg plutselig sitter med
en positiv test i hånden..

Sikkert tungt å ha en liten og gå gravid. Men takler det som kommer om det kommer "noe"... [:D]

Ingen prevansjon her nei[:)] Barn tar vi imot med stor glede uansett når de kommer[:)] Tror man innstiller seg på det som skjer uansett[:)]

ORIGINAL: mklu83

Vi kommer ikke til å begynne med prevensjon..

Ønsker flere barn, det er en mulig for oss å greie det selv..
Selv om sjansene er mindre enn normalt, og vi ikke gjør regning med at det går selv..

Bruker for den del heller ikke kondom da vi har hatt ubeskyttet sex siden slutten av 2006 og ikke blitt gravid av den grunn..

Vet at kroppen kan forandre seg og alt dette.. Men blir en gledelig overraskelse om jeg plutselig sitter med
en positiv test i hånden..

sign[:)]

Sikkert tungt å ha en liten og gå gravid. Men takler det som kommer om det kommer "noe"... [:D]

Jeg har ikke født enda. Men om vi klarer det på egenhånd er det guds gave og jeg skal ikke på prevensjon etter fødsel[;)]

jeg tror ikke vi skal begynne med det vi heller [8D] tusen takk for mange flotte synspunker [:)]

for å være helt ærlig så vet jeg ikke om kroppen min kan takle en graviditet nå med det første, må høre med legen min tror jeg. Har jo lyst til å bli gravid på naturmåten om det kunne latt seg gjøre, sjansene er der at vi kan klare det selv, men samtidig ikke..

ORIGINAL: * Babysyk *

ORIGINAL: vestlandsjento

Eg blei jo overraskande gravid når snuppa var 7 1/2 mnd[;)] Me brukte ikkje prevansjon fordi eg tenkte sjangsen var liten og ville ikkje klussa te med hormoner. Eller me brukte faktisk kondom nokre gonger[;)]

Men kroppen kan som gynekologen din sa ordne seg sjølv etter graviditet, så vil du vente bør du nok begynne med prevansjon. Eg vurderer å prøva kobberspiral etter fødselen. Er fortsatt redd for å klussa te med hormoner, for eg trur me kommer til å prøva å få fleire[;)] Men trur kje me bør få tre tette[8D][:D]

Hmm, hvorfor ikke?

Synes du jeg er gal?

Hehe [:)]

Ja litt så[;)] Hihi[:D]

Nei eg har rett og slett ikkje krefter til det trur eg. Har aldri vore så sliten som no i dette svangerskapet.. Trudde ikkje det gjekk ann å væra så trøtt og sliten. Så før det evt blir fleire skal eg ha trent litt og sovet sammenhengande ei stund[;)]

Men det er jo eit fantastisk mirakel så håpar jo det skjer fleire gonger[:)]

Jeg har satt inn kobberspiral, ingen planer om å bli gravid igjen med det første gitt[8D] Har ikke fått tilbake mensen ennå etter fødselen da, så kan ikke si noe om man får mer blødninger eller ikke

Back
Topp