Prevangsjon

Maliya!

Elsker forumet
Hva bruker dere eller tenker dere å buke?

Var på seks ukers kontroll i dag og fikk en resept på noe som heter "Minipillen" og den kan brukes når jeg ammer og ikke nødvendig å vente til mensen kommer...

Noen som har erfaringer med den?

Huff.. Er det ikke den man må ta til samme tid hver dag og vær skikkelig nøye med for at den skal være sikker? :o
Var hvertfall det den gang jeg var "ung" [;)] Sånn mellomtrinnet/ungdomsskolen :p

skal sette hormonspiral. hatt det før å var kjempefornøyd! slapp helt mensen [;)][:D]

Her bruker vi kondom siden jeg ikke har vært på 6 ukerskontroll ennå[;)] Vet ikke helt hva jeg vil bruke, får høre hva legen anbefaler.

Jeg har også fått minipillen Cerazette... Har ikke noen erfaringer med den enda da, for tok første pilla i dag[:)] Er sånn at man må ta den på noenlunde samme tidspunkt hver dag, men stod at det gjorde ikke noe om man var mindre enn 12 timer for seint ute, og det regner jeg med at jeg skal få til[:)] Men var man mer enn 12 timer for sein, så kunne virkningen være redusert og man måtte bruke kondom i en uke...

jeg fikk resept på hormonspiral da jeg var på 6 ukers kontroll, men skal ikke sette det inn ennå. Frem til den blir satt inn blir det kondom.

skal sette hormonspiral. må få noen leger sette den, men er bare mann folk her som kan sette den. men i mai kommer tilbake en kvinne lege som kan sette den så har tenkt å vente til ho kommer tilbake.

Kondom[:)]
Jeg blir biatch når jeg får hormoner i kroppen. Kviser har jeg nok av og jeg gidder heller ikke gå opp i vekt, så da blir det gummi. Stakkars sambo[:D]

Skal sette kobberspiral over påske. Blir å skikkelig bitch når jeg tar noe hormogreier så da prøver jeg spiralen [:)]

Vurderer spiral. P-pilla laga et h*******s rot i systemet for snart 3 år sia. Mista plutselig "mensen" mens e gikk på pillen. E va ikke gravid, men kroppen fikk en hormonsmell delux.... I 2 år brukte vi ikke noe, og "plutselig" var e gravid.. Ikke planlagt da e ikke hadde eggløsning før i april/mai i fjor.. Da kom visst tilbake da e gikk ned noen kg...
Kondom med latex tål e ikke, og de latex-frie var svindyre. 135 kr for 5 stk...
Har lært leksen om at man ikke vet nårtid man har eggløsning... [:o]

Back
Topp