Presskanne

x1xtheama

Forelsket i forumet
Er det noen her som kan fortelle meg hvordan en presskanne fungerer? Hvordan varmer en den opp før en heller i kokende vann (har hørt den kan sprekke)og hvilken kaffe skal en bruke?

ORIGINAL: Mirabell83

Vi har oppi 4 skjeer med kokekaffe(ja, det finns presskanne-kaffe også, men kokekaffe er det vi bruker)i presskanna, koker 1 liter vann på vannkokeren og så har oppi presskanna. Lar kaffen få trekke noen minutter før vi trykker ned den sila, og vips man har kaffe![;)]

Det samme gjør jeg, ikke noe oppvarmin på forhånd altså, den skal tåle varmen bra [:)]

ORIGINAL: Ellen.

ORIGINAL: Mirabell83

Vi har oppi 4 skjeer med kokekaffe(ja, det finns presskanne-kaffe også, men kokekaffe er det vi bruker)i presskanna, koker 1 liter vann på vannkokeren og så har oppi presskanna. Lar kaffen få trekke noen minutter før vi trykker ned den sila, og vips man har kaffe![;)]

Det samme gjør jeg, ikke noe oppvarmin på forhånd altså, den skal tåle varmen bra [:)]

oppvarmingen på forhånd er vel bare for at kaffen ikke skal bli så fort kald om den blir helt i en kald beholder....sambo bruker våres masse!!!

Vi har to stk vi....en som er stor!! Og en som er til en stor kopp eller til to små...veldig grei for han som drikker kaffe hver dag..[:)]

jeg bruker friele presskannekaffe, det er kjempe god. har den stående her på bordet nå, mmmm[:D]

ORIGINAL: KL82

jeg bruker friele presskannekaffe, det er kjempe god. har den stående her på bordet nå, mmmm[:D]

ja tror det er den vi har også....er den litt sånn brungull aktig utenpå?

Back
Topp