Press/trykk smerter nederst i magen !?

SuperPoPs

Glad i forumet
Har utrolig press/trykk smerter nederst i magen, og nedover mot underlivet. Noen ganger stikker det skikkelig, veit ikke om dere skjønner hva jeg menere. Men er utrolig ubehagelig. Gikk tur i går og kjente ut som knøtten ville dette ut nesten. Er det noen som veit hva dette kan være, eller hva jeg skal gjøre ?
 
Vet desverre ikke hva det er, men det hørtest jo ikke noe behagelig ut akkuratt... Kan du ikke ringe legen eller jordmora di å høre??[:)]
 
oh yes, kjenner til det... kjennes ut som han holder på å vri seg ned igjennom fødselskanalen,... noen ganger skriver jeg nesten til for det er så vondt.. regner med det bare er plassmangel som gjør at det er så vondt når de beveger seg.. ellers så synes jeg det hjelper å støtte magen fra undersiden med hendene når jeg går..
 
har også veeeelig med press nederst i magen!!! føles ut som om hun skal komme ut ca litt over skambenet jo[&:][;)] vet ikke hva det er for noe, men tydeligvis at hun ikke helt finner veien ned...[8D]
 
Skikkelig ubehaglig er det hvertfall.. Også stikker det fra nederst i magen og nedover i underlivet når jeg går. Må stoppe helt opp eller sprike skikkelig med beina (Føles som huet er på vei ut ) noen ganger. Uff...
 
ORIGINAL: Xena89

Skikkelig ubehaglig er det hvertfall.. Også stikker det fra nederst i magen og nedover i underlivet når jeg går. Må stoppe helt opp eller sprike skikkelig med beina (Føles som huet er på vei ut ) noen ganger. Uff...

 
Jeps, den stikkinga er helt grusom!! Klarer ikke bevege meg eller noe når det kommer, det samme er det egentlig med den pressinga- må bare sette meg ned og lene meg bakover da...
 
Så det er på en måte "helt normalt" ?
Blei litt engstelig i går, for da var det ille..
 
Ja, det er desverre vanlig (eller ordet vanlig er kansje dumt å bruke, men det er helt normalt, veldig ubehagelig, og ikke farlig).. Jeg hadde det slik da jeg ventet Elias, kunne ikke gå tre meter sammenhengende uten at det føltes som om han skulle dette ut.. Og nå har det begynt å bli slik igjen, jeg som skulle gå så mye tur de siste ukene.. [&:]
 
Er nok festesmerter, hodet som fester seg nedi der:) Den ene min har festet seg, derfor jeg har hatt vondt i det siste også fant vi ut:) hihi! Kan minne om menssmerter nesten, og kan gjøre ganske vondt, men er naturlig:)
 
Melder meg på her jeg.. Mensmerter, stikkninger og nedpress..
 
Det er dritt vont med disse stikkingene nedover i magen og undrlivet [:'(] , syns ikke kjynnere er noe vont i forhold til nedpress.
 
Takk, takk ;)
Ja, jeg om har begynt og gå kveldsturer. Men det er jo så ubehaglig når man må stoppe etter hvert skritt fordi man får utroolig vondt. Godt og høre att det er "normalt" , så slepper jeg og bli SÅÅ engstelig.
 
Så det kan være hodet som fester seg !? Når hodet er festet, hvor lang tid tar det før fødselen begynner ca da ? ;)
 
kjenner til det der ja, ikke mye behagelig[&:]
var hos legen i går og fått beskjed om at hun hadde snudd seg fra seteleie til hodeleie og festet seg...det var deilig å høre, men jeg hørte med legen om det presset og han sa at det kunne godt være pga festingen, siden hun lå langt nede nå!!
 
tror det er forskjellig hvor lenge mann kan gå før fødselen starter etter at hode har festet seg!!
jeg har bare erfaring med jørgen og han festet seg 2-3 uker før fødselen startet!!
 
Jeg merker at hun ligger med hodet i bekkenet, for resten av kroppen hennes lener seg liksom med full vekt mot "utsiden" av magen iblant, så eneste som er mellom henne og bakken er magehuden min, og det føles veldig tungt :P
 
ORIGINAL: Xena89

Takk, takk ;)
Ja, jeg om har begynt og gå kveldsturer. Men det er jo så ubehaglig når man må stoppe etter hvert skritt fordi man får utroolig vondt. Godt og høre att det er "normalt" , så slepper jeg og bli SÅÅ engstelig.

Så det kan være hodet som fester seg !? Når hodet er festet, hvor lang tid tar det før fødselen begynner ca da ? ;)


Som førstegang kan hodet feste seg allerede i uke 33-34, uten at en føder noe tidligere av den grunn.. Som flergangs vil kansje ikke hodet feste seg før fødselen er igang..

Trenger slett ikke være at den fester seg som gjør at den stikker, nå begynner det jo å bli litt vekt der inne. Og TYNGDEKRAFTEN vil da gjøre at babyens hode kan føles som en bor (eller noe liknende) som skrur seg nedover.. [;)]
 
Back
Topp