Press mot underlivet...

• Trådstarter Trådstarter hurlahei
  • Opprettet Opprettet
H

hurlahei

Guest
Bekymrer meg litt for en hendelse eg hadde idag. Jobber med psykisk utviklingshemmede, og satt i en buss med en rullestolbruker. Rullestolbrukeren var ikke godt nok festet av sjåføren og holdt på å velte bakover idet sjåføren startet å kjøre. Jeg satt like ved med beltet på, men av refleks så prøvde jeg å reise meg for å ta i mot rullestolbruken. Men kom jo ikke så langt pga beltet, og beltet pressa da veldig mot underlivet og det gjorde vondt.. Har ikke hatt noe blødning etterpå eller smerte. Men er bekymrer for om det kan skade fosteret.?? eR 10+4 på vei.

Jeg tviler på at det skal ha noe å si, fosteret er veldig godt beskyttet i livmoren og så inne i fostersekken! Og nå har livmoren enda ikke steget opp over skambenet enda heller så den er beskyttet fra beltet av hoftene dine blant annet. Men flere organer begynner å presses oppover og press på magen kan sikkert være ømmere enn vanlig.
Har du blødd? Kjent flere kramper enn før?
Uansett hva vi sier her: er du usikker så kontakt lege! Det er ikke noe de kan gjøre fra eller til men de kan se om du har hatt blødninger for eksempel og om babyen har det bra ved å ta en ul.

det tror jeg ikke er noen fare. Fosteret ligger godt beskytta i fostervann, livmora og fortsatt bak skambeinet. Men du fikk det sikkert en støkk fordi du vendte deg brått. Kan kjenne det strekke i livmora da. Jeg kjenner det hvis jeg snur meg for kjapt eller vrir magen. Ekkelt men ufarlig og normalt

Selv når man faller på magen og magen faktisk står ut så er babyen så godt polstret at det er din kropp det hele kommer an på.Så lenge du ikke har blødd eller harsterke smerter i ettertid så ville jeg tatt det med stor ro :)

Back
Topp