Presentasjonstråd

Navn(hvis du vil si det): :)

Alder:
23

Status:
Forlovet

Alder på BF:
25

Hvor lenge har dere vært sammen:
6 år

Barn fra før:
gutt på 2 år

Prøve historie:
satt på 2.forsøk

Gutte/jentefølelse:
gutt

Symptomer:
hodepine og ømme bryst

Tanker om å bli mamma:
Gleder meg til pjokken får seg småsøsken.

Yrke:
Markedssjef

Hobbyer/interesser:
Trene, hygge med familie og venner, reise, gå tur, leke med pjokken.

Kaffemonsteret skrev:

Navn(hvis du vil si det): 
Grete
Alder: 
27

Status: 
i et forhold
Alder på BF: 
28
Hvor lenge har dere vært sammen: 
1 år i september
Barn fra før: 
jeg har en født i 2007, dette er hans første.
Prøve historie: 
ikke prøvd et sekund, dvs gravid på spiral.
Gutte/jentefølelse: 
følelsen sier jente
Symptomer: 
trøtt, kvalm, vondt bekken, dette kan bli moro...
Tanker om å bli mamma: 
det skjer på helt feil tidspunkt ifht studier og jobb for oss begge, men det går, alt går:-)
Yrke:
sosinomstudent, assistent og Miljøterapeut.
Hobbyer/interesser: 
scrapping, bøker, trening, venner, familie, reising.

Skravlan skrev:
Navn(hvis du vil si det): Foreløpig hemmelig:)

Alder: 29

Status: Samboer

Alder på BF: 32

Hvor lenge har dere vært sammen: 4 år

Barn fra før: Ja, en liten bolle på snart 2 år:)

Prøve historie: Har vel egentlig ingen ordentelig prøvehistorie. Andremann satt på 1.forsøk, akkurat som førstemann.

Gutte/jentefølelse: Ingen, men må si jeg håper litt på gutt:)Ikke misforstå, blir jo glad uansett hvilket kjønn det er, men må jo innrømme at det hadde vært ekstra stas med en av hver!

Symptomer: Hormonella is back in town:P

Tanker om å bli mamma: Skrekkblandet fryd og skulle bli mamma igjen! Spesielt siden min første krever all min oppmerksomhet allerede:P

Vi bor nok ikke langt unna hverandre, lørenskauing her og :-)

Alder: 27

Status: Gift

Alder på BF: 27

Hvor lenge har dere vært sammen: 9 år

Barn fra før: 1 gutt født august 2011

Prøve historie: 2 pp

Gutte/jentefølelse: Mest jente

Symptomer: Ingen foreløpig (ingen forrige gang)

Tanker om å bli mamma: Overlykkelig og spent :)

Yrke:

Hobbyer/interesser: Familien min, gode venner og hagen

Navn(hvis du vil si det):  Later ;)

Alder: 29

Alder på BF: 33

Hvor lenge har dere vært sammen: Ingen veit egentlig, 8- 10?? men gift i 3

Barn fra før: ja, ei snelle på 2

Prøve historie: Ingen så og si, slutta på pillen og så smalt det

Gutte/jentefølelse: litt tidlig kanskje?

Symptomer: kvalm, trøtt, oppblåst

Tanker om å bli mamma (igjen):  Blir sikkert ok det

Yrke: HR 

Hobbyer/interesser: Tja, hvem har tid til det? God mat og godt selskap? hygge og trivsel med kjære og nære verdsettes...

Alder: 31

Status: Samboer, men gift i løpet av året ;-)

Alder på BF: 26

Hvor lenge har dere vært sammen: snart 2 år.

Barn fra før: Nei

Prøve historie: Sluttet på p-sprøyta desember10, men kom ikke i gang med noen syklus før i slutten av desember 11. Skulle begynt på Pergotime denne syklusen, men det var heldigvis ikke nødvendig :-D

Gutte/jentefølelse: Både jeg og samboer følelse på jente, men tiden får vise ;-)

Symptomer: Ømme bryst, noe murring og generellt søvnig.

Tanker om å bli mamma: Skrekkblandet fryd?!

Yrke: Vernepleier

Hobbyer/interesser: Bruker det meste av tiden på hundene våre.

Navn: Alder: 26 Bosted: Haugesund Status: gift, 2 år. Alder på BF: 26 Hvor lenge har dere vært sammen: 5 år Barn fra før: jente, 3 år, hun blir 4 år den mnden hun blir storesøster. Prøve historie: Pp 1: sa uke 5. Pp 11: gravid :)))) spira har kort seg fast denne gang;)) Gutte/jentefølelse: usikker, men tenker at det kan være gutt siden svangerskapet er så ulikt det forrige. Symptomer: småkvalm, vondt i bekkenet, svimmel, munntørrhet, litt ømme pupper, murringer, hormonell, hodeverk og trett. Tanker om å bli mamma: gleder meg masse til å få en baby i hus, kose meg med amming og permisjon Yrke: administrasjonsassistent Hobby/interesser: være mamma, gå turer og baking.

Haha, det gikk ikke som planlagt, fikk ikke til å kopiere teksten. Bare slett det, så kan jeg prøve på ny på en data, skriver på iPad nå...

Navn(hvis du vil si det):  Det må bli en annen gang :P 

Alder: 26

Alder på BF: 28

Hvor lenge har dere vært sammen: 12 år, gift i 2 :)

Barn fra før: 2

Prøve historie: Første forsøk

Gutte/jentefølelse: Guttefølelse! :)

Symptomer: Litt oppblåst, ellers null og nada

Tanker om å bli mamma: Gleder meg MAKS til å bli trebarnsmor!! :D

Yrke: Hjemmeværende

Hobbyer/interesser: Strikke og brodere! :)

Navn(hvis du vil si det): Therese

Alder: 32

Status: Forlovet

Alder på BF: 38

Hvor lenge har dere vært sammen: 5 år

Barn fra før: Andrea på 14 mnd

Prøve historie: Satt på 1 forsøk :)

Gutte/jentefølelse: litt gutt, litt jente og litt tvilling...:) 

Symptomer: Per dags dato; trøtt, massiv hodepine og luft i magen.....

Tanker om å bli mamma: Gleder meg like mye som jeg gjorde med første gollet :)  Håper bare jeg blir en god mamma for dem begge samtidig, at ingen av dem               føler seg forskjellsbehandlet eller mindre satt pris på.

Yrke: Restaurant

Hobbyer/interesser: Mat og drikke, interiør, reise,  male og andre "småpussel" - men har jo aldri tid lengre....

Navn(hvis du vil si det): Hemmelig foreløpig

Alder: 27

Hvor lenge har dere vært sammen: 8,5 år

Barn fra før: En sønn på 3.5 år :)

Prøve historie: Startet prøvinga oktober/november i fjor. Ble gravid etter 6 pp, men mistet i uke 7+5. Nå ble jeg gravid 3 pp etter at jeg mistet, tror pre seed gjorde susen :D

Gutte/jentefølelse: Ingen foreløpig

Symptomer: Noe trøtt, blir fortere sliten, periodevis stikking/verkling i mage/hofte/bein

Tanker om å bli mamma: Krysser fingre for å bli mamma igjen denne gangen. Lengter veldig etter et barn til...:)

Yrke: Sykepleier

Hobbyer/interesser: Gå turer i naturen, male...Ikke så god tid til hobber da, nok med være mamma og hushjelp :P

Navn(hvis du vil si det): Jeanette

Alder: 32

Alder på BF: Blir 30 i september

Hvor lenge har dere vært sammen: 9 år

Barn fra før: En gutt på 3,5 år 

Prøve historie: Den satt ganske enkelt på første forsøk uten kondom.. Samme som førstemann...

Gutte/jentefølelse: Jente... Men kan fort forandre seg.

Symptomer: Småuggen, oppblåst, tungpustet, bekkensmerter, metallsmak, oppblåst og ømme pupper. Med andre ord ingen plager. Regner me de ligger å lusker like rundt hjørnet.....

Tanker om å bli mamma: Skrekkblandet fryd! Gleder meg til å kunne gi søsken til min sønn, nok et barn til mannen, og å oppleve at alt ikke er nytt og skummelt, gruer meg til svangerskap, fødsel, barselperiode og våkenetter. Eg va ikkje superbegeistret for babyperioden, den e helt grei. Håper på en mer positiv opplevelse denne gangen, men e veldig redd. Uansett, så vet eg at det e fantastisk å få barn, så eg gleder meg innerst inne. Bare masse skumle tanker ettersom eg syns det va tøft sist..

Yrke: Fulltidsstudent, tar master i pedagogikk. Jobber som lærervikar.

Hobbyer/interesser: Fotball, sosiale happenings (alt fra kafè og restaurantbesøk til besøk hos/av venner til en go fest) og familiekos. :) Kom ikkje på mer..

Navn(hvis du vil si det): Caroline

Alder: 23 år

Status: Forlovet / samboer

Alder på BF: 22 år

Hvor lenge har dere vært sammen: 4.5 år

Barn fra før: Ei vakker snuppe på 20 mnder

Prøve historie: 1 pp

Gutte/jentefølelse: Gutt, sambo jente

Symptomer: Trøtt, oppblåst

Tanker om å bli mamma: Gleder meg! Veldig spent på hvordan det blir å være 2 barns mor

Yrke: Barnehage

Hobbyer/interesser: Leke med gullet mitt, kvalitetstid med min kjære, og å skravle med gode venninner

Navn(hvis du vil si det): Anne

Alder: 33

Hvor lenge har dere vært sammen: 10,  gift i 7

Barn fra før: 2

Prøve historie: ingen

Gutte/jentefølelse: to jenter fra før, men ingen spesiell følelse.

Symptomer: kvalm, svimmel, sliten

Tanker om å bli mamma: :)

Yrke: jurist

Hobbyer/interesser: venner, famile, håndarbeid

Navn(hvis du vil si det): Linn

Alder: 23 år

Status: Samboer, forlovet

Alder på BF: 26

Hvor lenge har dere vært sammen: 6 år

Barn fra før: Gutt på straks 1 år

Prøve historie: Satt på første forsøk :)

Gutte/jentefølelse: Hadde vært gøy med ei jente, slik at vi har en av hver. Men gutt er selvfølgelig også hjertelig velkommen!

Symptomer: Ikke noe særlig symptomer enda..

Tanker om å bli mamma: Det skal bli kjempegøy med to tette, men sikkert noen slitsomme stunder også. Mest kos :)

Yrke: Hjemmeværende med lillegutt :)

Hobbyer/interesser: Venner, familie, film, håndarbeid og masse tid med lillegutt:)

Navn(hvis du vil si det): Kommer senere:) Alder: 30 Bosted:  oslo Status: Lykkelig Gift Alder på BF: 32 Hvor lenge har dere vært sammen: 8 år Barn fra før: Ei nydelig jente Prøve historie: Satt på første forsøk Gutte/jentefølelse: har hatt en liten guttefølelse, men blir like spennende uansett hvilket kjønn:) Symptomer: ekstremt trøtt, svimmel, stikkende bryst Tanker om å bli mamma: gleder meg til å bli 2 barns mamma. Yrke: bioingeniør Hobbyer/interesser: trening, matlaging, være sammen med venner og leve livet:)

Alder på BF: 27

Hvor lenge har dere vært sammen: 4 år i morgen! ;-)

Barn fra før: dette blir første! :)

Prøvehistorie: 15 pp. Ble gravid i pausemåned etter 3 måneder med Pergotime (eggløsningspiller). Har PCOS og ventet på prøverør, så er så lykkelig for vi klarte det uten hjelp!

Gutte/jentefølelse: Har guttefølelse, mannen er sikker på at det blir jente!

Symptomer: Kvalm, oppblåst, trøtt, ømme bryster, litt mensmurringer (til og med i lårene?!)

Tanker om å bli mamma: Jeg gleder meg utrolig! Har ventet lenge på dette og håper det går bra!

Yrke: Sosionom, jobber som miljøterapeut

Hobbyer/interesser: Glad i gå turer, kafebesøk, musikk, bøker, scrapbooking

Navn(hvis du vil si det): Hemmelig!:)

Status: Gift i 3 år

Alder på BF: 31

Hvor lenge har dere vært sammen: Snart 11 år

Barn fra før: Et englebarn, og en gutt på snart 2.

Prøve historie: Huff, den er så lang, så den kan vi ta en annen gang ;)

Gutte/jentefølelse: Hmm! Ikke helt der enda, men mulig jeg føler jente denne gangen.

Symptomer: Småkvalm, ekstremt ømme pupper, trøtt, halsbrann, tisser OFTE.

Tanker om å bli mamma: Shit! Vi skal bli 4! Jeg gleder meg ENORMT! Og håper vi får gå løpet ut denne gangen. Har fått to barn tidligere, begge forløst med KS i uke 28+2 pga morkakeløsning. Denne gangen får jeg medisin, så vi krysser alt vi har!

Yrke: Frisør

Hobbyer/interesser: Lese, være med venner, shoppe, INTERIØR, familien min!

Alder: 28

Status: Kjæreste

Alder på BF: 28

Hvor lenge har dere vært sammen: Offisiellt 2 mnd (!)

Barn fra før: Ingen

Prøve historie: Ingen

Gutte/jentefølelse: Jeg håper det blir en av delene, men hvilken aner jeg ikke.

Symptomer: Ekstremt trøtt, ømme bryst, sulten, småkvalm.

Tanker om å bli mamma: Dette var veldig overraskende, men også veldig gledelig! Jeg ser frem til det.

Yrke: Førskolelærer, men jobber for tiden i kundeservice på callcenter.

Hobbyer/interesser: Reise, lese, treffe mennesker, underholdning (film, musikk, teater), klær/sko, nyte livet sammen med venninner, ha en god fest :)

Navn: Vil ikke dele det helt enda :)

Alder: fylte 28 i juni :)

Status: forlovet, planer om borgli giftemål innen 5 år :)

Alder på BF: nylig fylt 29 :)

Hvor lenge har dere vært sammen: Har ikke vært samme lenger enn 1,5 år ca, men kjent hverandre og vært veldig gode venner i 10 år tilsammen :)

Barn fra før: Jeg har en sønn på 4 fra tidligere forhold :)

Prøve historie: sluttet med p-piller juni i fjor. gikk på noen med mer hormoner da jeg ble gravid på pilla første svangerskap. har tatt et år før eggløsning har sat i gang igjen og ble gravid da i pp 13 :)

Gutte/jentefølelse: Jeg har litt jente følelse, men nå ønsker jeg meg en jente siden jeg alt har en gutt, så er litt usikker på om den føleles bare er der pga ønske, men blir like glad om det er en gutt :) vi skal mest sannsyneligvis ha en til sammen ganske tett opptil den som er på vei nå :)

Symptomer: tror jeg egentlig merker alt som skjer nedi der... kjens sånn ut i vartfall :( men ikke noe super kvalm, men litt kvalm når jeg blir sulten, ømme bryster, veldig sliten og trøtt, stikkinger og noe "stramninger" i nedre del av magen.

Tanker om å bli mamma: er jo mamma fra før da, men gleder meg veldig denne gangen da :) er litt anderledes nå som det er planlagt :)

Yrke: hjemmeværende husmor? huff... jeg har jobbet 7 år i industri og det har slitt sitt på kroppen så jeg gikk sykemeldt... vært i arbeidsrettet rehabilitering og blitt anbefalt og bytte jobb. jeg ble da friskmeldt til arbeidsformidling. det vil si at jeg er friskmeldt til nav med at jeg får sykepenger i tre mnd, (og måtte da si opp min stilling for å stå som arbeidsøker) og har jeg ikke jobb innen det går jeg over på dagpenger... noe jeg gjør nå :) har jo da klart og bli gravid og da er det ikke lett å få seg jobb :) huff... men men...

Hobbyer/interesser: Har drevet mange år med hest, men måtte legge det litt på hylla da det koster mye penger... men har mange flotte venninner som tar meg med ut på en tur i ny og ne :) ellers er jo sønn min nesten en fulltids hobby :) lek og morro :)

Back
Topp