Presentasjonstråd

Julie H

Forelsket i forumet
Tenkte vi kanskje kunne bli litt "kjent" med hverandre vi som er her inne, i hvertfall for de som har lyst:-)

Selv heter jeg Julie, og kommer fra Trondheim. Jeg er gift og har to jenter, født -07 og -10.
Går for tiden på skole, og med hektiske dager blir det fort litt snedig kosthold, med innimellom enkle løsninger og litt småspising her og der. Finner også veldig mange gode grunner til å spise sjokolade, og er svak for varm mat på kveldstid.

Jeg har igjen ca 5 kg som skal av, i tillegg til at jeg må stramme opp litt både her og der etter mine to svangerskap. Jeg har tenkt å bruke litt tid på dette, og har som mål at vekta hver mandag skal vise litt mindre enn forrige mandag, om så bare 100 gram:-)

Gleder meg til å bli kjent med dere:)

 
Hei!
Koselig med en presentasjonrunde. Jeg er 33 år og bor i Østfold. Jeg har fått 3 barn på 4år. En gutt født i 07, ei jente i 09 og nå sist ei jente i 11. Jeg trente mye før jeg ble gravid nå sist og var egentlig godt fornøyd med utseende da. Målet og håpet er at jeg skal klare det denne gangen også. Min største fiende er småspising og sjokolade. Jeg tenker å gå ned 4-5 kg og selvfølgelig stramme opp en god del. Jeg skal på spa i mai og håper jeg kan ikle meg bikini og føle meg sånn passe vel da.

Lykke til alle sammen!
 
Hei hei! Jeg er 29 år, fra Østfold. Har to barn født -08 og -11. Etter første svangerskap var jeg raskt tilbake til trivselsvekt, men dessverre la jeg på meg en del mer med nr. to. Har gått ned 4 kg, og har 6-7 igjen. Vil også stramme opp mage, rompe og lår. Har slitt med div. etter siste fødsel, noe som har resultert i mye trøstespising. I okt. bestemte jeg meg for at nok er nok, og begynte å endre vanene for fult. Forsøker å spise små og hyppige måltider, pluss godteri og sen middag kun en dag i uka. Trener to ganger i uka, noe mer er det litt vanskelig å få tid til akkurat nå. Er supermotivert for å bli kvitt de siste kiloene nå, og komme inn i de klesstørrelsene jeg brukte før! ;) håper på å være om ikke i mål, så iallfall nærmere målet, til sommeren!! :)
 
Hei!

Ranveig, vestlending. Gift og har to barn (fødd i 2005 og 2007). Har vore småfeit sidan eg kjøpte min første il som 19-åring (vips: mykje mindre aktivitet). Slanka meg mykje før bryllaupet i 2004, la på meg mykje i første svangerskap. I andre svangerskap la eg på meg relativt lite. Etter begge svangerskap har eg gått opp og opp i vekt (til tross for sunt kosthald og trening) heilt til eg innsåg at det kanskje var minipillen sin feil. Då eg slutta på den blei det plutseleg mulig å gå nedover. I 2010 gjekk eg ned ca 15 kg, ved hjelp av bedre kosthald og lett trening. I 2011 har vekta i snitt stått stille (dvs. litt opp og litt ned). I 2012 er planen å fortsette turen nedover. Har nesten 20 kg igjen (det var 15, men har gått opp litt i jula...).

Fellene mine er stort sett ostepop og ostepop. Men no skal eg vere heilt utan anop og chips fram til bursdagen min i slutten av mars (med unntak av ei helg der eg skal på jentehyttetur). Gjorde det same dei seks siste vekene før jul og gjekk ned 4 kg utan å gjere noko anna. Ikkje var det vanskeleg heller!

Klar no!
 
Jeg heter Elin, er snart 35 år og er gift og har 2 jenter født 09 og 11. Sliter med rester av svangerskapsvekt etter siste svangerskapet så har lyst å komme ned til 68 kg som jeg pleier å veie:-)

Jobber som sekretær. Er i perm. nå, starter på jobb i april. Håper å kvitte meg med flest mulig kg innen jobbstart:-)
Startet med slankingen 5.sept og har hittil gått ned 10,8 kg:-) Hatt en pause nå i jula og nå er d oppstart igjen!

Godt med en gruppe her inne når man slanker seg:-)
 
Hei :)

 Rita, 25år fra valdres, men bor i Kvinnherad. Jeg alene med mine små hjerteknusere på (snart) 3 og (snart) 5  Jeg jobber på sykehjem i komunnen, men til høsten håper jeg og begynne som student igjen og bli sykepleier.
 Jeg har som nyttår forsett og gå ned 10kilo på 1 år, håper og klare det fortere, men gidder ikke sette meg urealistiske mål. Jeg skal ned mer også, men ta ett år om gangen :D 
 jeg sliter med kiloene ifra det første svangerskapet, så håper den magen, armene og dobbelthaka ska forsvinne. Vil jo finne meg en mann etterhvert også :D

Gleder meg til og følge dere jenter og dette skal vi klare uten tvil! :)
 


LilleBall skrev:
Hei :)

 Rita, 25år fra valdres, men bor i Kvinnherad. Jeg alene med mine små hjerteknusere på (snart) 3 og (snart) 5  Jeg jobber på sykehjem i komunnen, men til høsten håper jeg og begynne som student igjen og bli sykepleier.
 Jeg har som nyttår forsett og gå ned 10kilo på 1 år, håper og klare det fortere, men gidder ikke sette meg urealistiske mål. Jeg skal ned mer også, men ta ett år om gangen :D 
 jeg sliter med kiloene ifra det første svangerskapet, så håper den magen, armene og dobbelthaka ska forsvinne. Vil jo finne meg en mann etterhvert også :D

Gleder meg til og følge dere jenter og dette skal vi klare uten tvil! :)

Velkommen:-)) Lag deg et innlegg i oppdateringstråden du også, snart er vi i gang:))
 
Jeg er 22 år fra Trondheim. Har en samboer og sammen har vi to jenter født -09 og -11. Er for tiden hjemme i permisjon og blir student til høsten.

Jeg har 11kg som skal av. La på meg mye under mitt første svangerskap og kom aldri tilbake igjen. Nå håper jeg å få vekk 5kg til påske (MINST), så ser vi hvordan det går med de resterende. Drømmen er å være i mål til skolestart i august;)

Mine største svakheter er smågodt og varmmat..

Ser fram til å følge dere og motivere/bli motivert i kampen mot snopet:)
 
Heter Marte, er 23 år og bor i Kristiansand. Har et barn født i desember 09, som nå akkurat er fylt 2 år. La på meg en good del i svangerskapet, og de har sittet som støpt! Har jobbet for hver eneste en :/ nå er jeg bare noen få kilo fra målet mitt. Veldig rart å plutselig være "lubben" når en hele livet har vær som en strek. Trives best å være tynn. ;-) Er ofte inne på thinspirstion blogger å kikker, DET gir meg motivasjon. Er herlig å komme i løpeform :-):-) Blir gøy å følge alle sammen, dette klarer vi! Ps. håper jeg ikke er gravid igjen. Sitter her på overtid med mens og ømme pupper:S det hadde ødelagt litt for vektnedgangen min..... Får ta en test på jobb i morgen(jobber på legekontor)
 
Hei :) Jeg er 31 og bor i Fredrikstad. Jeg har 2 vakre barn, en sønn på 14år, og en datter på 2år :) Jeg hører til i oktober 2009 forumet, men har ikke vært logget på bv på noen mnd. Men nå er jeg tilbake ;) Målet mitt er å gå ned 15-20 kg før sommeren, blir hardt og vanskelig, men skal gjøre så godt jeg kan ;) Gleder meg til å bli kjent med dere ;)
 
Jeg er ei jente på 21, har to barn som er født i 08 og 11. Med førstefødte, så raste jeg ned i vekt og bikka på 49 kg( litt for tyn den gangen). Med nr 2, så har kiloene sette som støpt, og vil IKKE av!! Trener 3-4 dager i uka, men har fortsatt en vei og gå med maten! ( kan gå veldig mange tima uten mat, og er aldri tørst, så glemmer veldig fort og drikke:-/) målet mitt er og gå fra 59 kg-52! Håper og klare det frem til juni:)
 
Jeg er ei jente på 21, har to barn som er født i 08 og 11. Med førstefødte, så raste jeg ned i vekt og bikka på 49 kg( litt for tyn den gangen). Med nr 2, så har kiloene sette som støpt, og vil IKKE av!! Trener 3-4 dager i uka, men har fortsatt en vei og gå med maten! ( kan gå veldig mange tima uten mat, og er aldri tørst, så glemmer veldig fort og drikke:-/) målet mitt er og gå fra 59 kg-52! Håper og klare det frem til juni:)
 
Litt om meg:

Jeg er 28 år, gift og har to jenter født mai -09 og oktober -10.

Hadde vellykket vektnedgang før bryllupet i -08, og var endelig normalvektig, og på vei videre til trivselsvekt. Ble gravid, og fikk hard bekkenløsning. Gikk opp masse. Fikk ikke alt bort før jeg på nytt var gravid, og gikk ytterligere opp i sv.skap. nr.2.

Etter nr.2 hadde jeg 29 kg ned til bryllupsvekt. Gikk ned 15 av de i fjor, før kroppen stoppet og ikke ville slippe flere kilo. Nå er kroppen klar, og jeg har bygget viljestyrke til å klare å stramme inn og fokusere på mat :)

Er SÅÅ klar for å bli lettere!
 
Hei,
jeg er 26 år og mamma til 2 stk (2 år og 5 år). Er også gift!! Bor i Sørnorge..

Før jeg ble gravid første gangen, veide jeg rundt 75 kg.. I barne- og ungdomstiden var jeg alltid kraftig og på grensen til overvektig! Tror 75 kg var det minste jeg veide siden jeg var 12 år....
La på meg rundt 16 kg, men greidde å gå ned alt og mer til. Endte på 62 kg før jeg ble gravid igjen med sistemann... Var utrolig fornøyd med meg selv, men når jeg ble gravid la jeg på meg 10 kg på ett blunk! Og det kom 10 kg  til før jeg fødte!!
Veide vel ca 85 kg da jeg fødte, gikk sånn sett raskt ned til 75 kg. Trente masse og spiste sunt, og i fjor kom jeg med ned til 62 kg! 
På ett merkelig vis har jeg lagt på meg, og veier nå 69 kg. 

Og SKAL ned til 60 kg.....
 
heisan!
da kan jeg vell presentere meg her...
-om det er greit??

jeg har hoppet av slankekrigen, da fokuset på å slanke meg fortest mulig grunnet kampen hadde motsatt effekt på meg...

jeg er 36 år (-virkelig!?!?!?), har tre jenter født 05, 06 og 11..

er også gift, og har vært overvektig stort sett hele voksenlivet.
min " normalvekt" har ligget på +- 95 kg, men maxvekt som ikke-gravid er 100.3...

tok tak i livet mitt høsten 09, og fortsatte for fullt etter siste svangerskap.
lever nå lavkarbo, og har gjort det siden april -11, men dette er først og fremst fordi jeg får store helsegevinster av dette, og ikke for å gå ned i vekt!

har også blitt hekta på trening, og trener 3-5 ganger i uka,- hvis ikke sykdom hindrer  meg..
det er også denne metoden jeg bruker for vektredusering, så vekta går nå sakte men sikkert nedover..
ligger nå helt nederst på 80 -tallet, og er kjempefornøyd med det!!
 


solstråla skrev:
heisan!
da kan jeg vell presentere meg her...
-om det er greit??

jeg har hoppet av slankekrigen, da fokuset på å slanke meg fortest mulig grunnet kampen hadde motsatt effekt på meg...

jeg er 36 år (-virkelig!?!?!?), har tre jenter født 05, 06 og 11..

er også gift, og har vært overvektig stort sett hele voksenlivet.
min " normalvekt" har ligget på +- 95 kg, men maxvekt som ikke-gravid er 100.3...

tok tak i livet mitt høsten 09, og fortsatte for fullt etter siste svangerskap.
lever nå lavkarbo, og har gjort det siden april -11, men dette er først og fremst fordi jeg får store helsegevinster av dette, og ikke for å gå ned i vekt!

har også blitt hekta på trening, og trener 3-5 ganger i uka,- hvis ikke sykdom hindrer  meg..
det er også denne metoden jeg bruker for vektredusering, så vekta går nå sakte men sikkert nedover..
ligger nå helt nederst på 80 -tallet, og er kjempefornøyd med det!!




hei og velkommen!! så utrolig flink du har vært! Blir spennende å følge deg videre :)
 


Invincible skrev:


hei og velkommen!! så utrolig flink du har vært! Blir spennende å følge deg videre :)


takk!!!
 
Hei:)
jeg heter Lisbeth. Er 25år og mamma til to flotte barn. En gutt på 2år med cerebral parese og ei lita jente på 7uker :-)
Jeg har alltid vært ei stor jente. Så lenge jeg kan huske. Jeg har en veldig svakhet for sjokolade,brus og alt som er søtt. Dessverre. Det har gjort at jeg har blitt større og større. Høsten 2010 nådde jeg mitt ultimate lavmål..123kg! Da var jeg 1kg tyngre enn som høygravid med sønnen min(gikk opp fra 99 - 122kg med han). Det var NOK! Jeg ble med her, meldte meg inn på treningssenter og tok Grete Roede kurs. Innen sommeren 2011 var jeg 16kg lettere og på god vei. Trente 5 dager i uka og elsket det. Spinnig,zumba og body pump. Men så reiste vi på ferie. Og sjokket kom da jeg satt på badet i København 22.juli med en positiv test i hånda. Jeg var gravid igjen og kroppen var absolutt ikke klar for det. Men tidlig bekkenløsning som utviklet seg til kraftig bekkenløsning med alvorlige gangvansker, endte det opp med at medlemskapet på treningen ble fryst og det ble null trening pga store smerter.
Nå har jeg fått veslejenta mi og er sååå klar for å gå ned i vekt igjen:-) Kommer ikke til å slanke meg aktivt enda siden jeg ammer, men MÅ ned i vekt snart..Veier nå pokkers 120kg igjen! Første tur på treningen på mandag, og det var såå godt:-) imorgen skal jeg ta turen igjen:)Hurra for barnepass;-)

Ellers går tiden min til barna mine og min flotte samboer gjennom 5 år:-)
 
Back
Topp