Presentasjon

lillaorkide`

Flørter med forumet
Hei alle sammen :) Jeg er en snart 30 år gammel "jente" fra Østfold. Har vært prøvere siden august 06. Vi ble gravide oktober 2009 på naturlig måte, men mistet i uke 9 :( Vi er uforklarlig barnløse for de finner ikke noe galt med noen av oss. Vi startet opp ivf forsøk i Porsgrunn i begynnelsen av 2011 og har 5 mislykkede forsøk bak oss. De 2 første ble avbrutt pga manglende befruktning. Etter dette så fikk vi ICSI hvor vi fikk noen befrukta egg og fikk satt tilbake 2 egg første gang, 3 egg andre gang og 1 egg siste gang. Ingen på frys..

Vi er ved godt mot og starter det nye året med forsøk hos Maigaard i Århus og håper de kan gjøre underverker. :) Vi reiser ned neste uke :)

Dette var en liten presentasjon av meg. Jeg har vært medlem av babyverden en del år, men aldri vært på dette forumet.

:happy112

Heisann! Bortsett fra at det skiller 10 år mellom oss, så er våre historier veldig like. Riktignok insisterte vi på ICSI fra første forsøk og har derfor vært heldige og hatt befruktede egg og tilbakesetting ved hvert forsøk. (1+1+3+2) Min samboer og jeg har prøvd i tre år uten hell, og skal ta vårt siste offentlige forsøk nå. Har vært to ganger i Århus hos Maigaard og har også ett forsøk igjen der, om det ikke lykkes oss nå heller. De er utrolig hyggelige der og vi følte oss vel ivaretatt.

Jeg har forsøkt akupunktur ved tre av forsøkene. Nå har jeg begynt på hormonet DHEA som skal gjøre mirakler for eggledere og eggkvaliteten. Nesten ingen har hørt om det i Norge, og jeg måtte selv spørre om å få begynne på det. Jeg tar 75 mg hver dag og man skal gå på det i helst tre til fire måneder før det har effekt. Jeg har lest MANGE suksesshistorier på amerikanske nettsider om bruken av det.

Ønsker dere alt av hell og lykke!! Dere er jo så unge, så dere har jo faktisk god tid. Det har ikke vi, så vi sender inn adopsjonspapirene nå...

Hei og velkommen til oss :) Håper det er deres tur til å lykkes nå, etter sååå mange år !

Velkommen hit! Leit å høre at det ikke har lykkes for dere enda:( Men godt å høre at dere er ved godt mot:)

Vi skal i gang med vårt 3 icsi på riksen i slutten av måneden. Her er det mannen som er "problemet", han har veldig få sædceller. Men akkurat nok til å befrukte noen få egg under icsi behandling. Jeg har vært litt vanskelig å regulere med medisiner så eggene har ikke blitt skikkelig modne. Vi har hatt kun et egg igjen begge gangene.

Kan jeg spørre om hvorfor dere har valgt danmark?

Velkommen hit! Håper det er deres tur nå :) masse lykke til :)

Velkommen hit inn til oss :) Håper dere lykkes snart. :)

Heisann! Bortsett fra at det skiller 10 år mellom oss, så er våre historier veldig like. Riktignok insisterte vi på ICSI fra første forsøk og har derfor vært heldige og hatt befruktede egg og tilbakesetting ved hvert forsøk. (1+1+3+2) Min samboer og jeg har prøvd i tre år uten hell, og skal ta vårt siste offentlige forsøk nå. Har vært to ganger i Århus hos Maigaard og har også ett forsøk igjen der, om det ikke lykkes oss nå heller. De er utrolig hyggelige der og vi følte oss vel ivaretatt.

Jeg har forsøkt akupunktur ved tre av forsøkene. Nå har jeg begynt på hormonet DHEA som skal gjøre mirakler for eggledere og eggkvaliteten. Nesten ingen har hørt om det i Norge, og jeg måtte selv spørre om å få begynne på det. Jeg tar 75 mg hver dag og man skal gå på det i helst tre til fire måneder før det har effekt. Jeg har lest MANGE suksesshistorier på amerikanske nettsider om bruken av det.

Ønsker dere alt av hell og lykke!! Dere er jo så unge, så dere har jo faktisk god tid. Det har ikke vi, så vi sender inn adopsjonspapirene nå...

DHEA har jeg aldri hørt om. Men det virker jo spennende. :) Og absolutt noe som skal prøves ut om det ikke klaffer nå heller. *krysser alt jeg kan* :)

Vi var faktisk i gang med å sende avgårde søknad om adopsjon etter det siste offentlige forsøket vi hadde nå. Men så ble vi enige om at vi skulle gi det biologiske en sjanse til, så vi kjøpte da en 3 pack. Jeg syntes det er forfedelig at man ikke kan stå i kø for adopsjon og være i behandling med prøverør samtidig.

Lykke til til deg og :) Dette skal gå bra.

Velkommen hit! Leit å høre at det ikke har lykkes for dere enda:( Men godt å høre at dere er ved godt mot:)

Vi skal i gang med vårt 3 icsi på riksen i slutten av måneden. Her er det mannen som er "problemet", han har veldig få sædceller. Men akkurat nok til å befrukte noen få egg under icsi behandling. Jeg har vært litt vanskelig å regulere med medisiner så eggene har ikke blitt skikkelig modne. Vi har hatt kun et egg igjen begge gangene.

Kan jeg spørre om hvorfor dere har valgt danmark?

Vi valgte Danmark fordi de bl.a gjør AHA på eggene oxo bruker de embryoskop. De tar da bilde vært 20.minutt så de får fulgt med ordentlig på befruktning og delingen. Så de får en god historikk og det blir lettere å velge ett godt egg. Samtidig så slipper de å åpne skapet for å se på de med jevne mellomrom. De trives best i varmeskap. :) De gir oxo Albyl E og Prednisolon etter innsett. Vi følte også at vi trengte noen nye omgivelser og dessuten er det jo veldig fint i Danmark da, så vi tar det som en kosetur oxo <3 Og ikke minst, så har jeg hørt mye positivt om forsøk i Danmark. De er mye lenger framme med ting.

Lykke til med forsøket :)

Tusen takk :) Ser du oxo har vært prøver i mange år. Er dette ditt første forsøk?
Ja, dette er vårt første forsøk. :) Venter spent på hvordan resultatet på befruktningen blir. :) Innsett på lørdag eller tirsdag om det går bra. :)

Ja, dette er vårt første forsøk. :) Venter spent på hvordan resultatet på befruktningen blir. :) Innsett på lørdag eller tirsdag om det går bra. :)

Ahh, så du har hatt uttak? Så spennende :D Hvor mange egg hadde du?

Ahh, så du har hatt uttak? Så spennende :D Hvor mange egg hadde du?
Ja, hadde i dag. :) Ble bare 3 egg, så vi håper virkelig på befruktning og en postiv test om 14 dager. :)

:happy112 Jeg så nettopp innlegget du hadde skrevet. Masse lykke til :) Krysser fingre og tær for deg! Det er rett å slett helt forferdelig å vente på tlf om resultatet. Det er det værste med hele opplegget syntes jeg. Nervepirrende!!

Fint at uttaket gikk så greit da.

Ja, det er grusomt! Er lenge siden tiden har gått så sakte som i dag! Tusen takk igjen! :)

Nå er jeg spent, karatekids :) Har du fått telefonen?

Vi vurderer Maigaard nå, har hørt mye positivt om denne klinikken. Vi vurderte egentlig eggdonasjon, men siden vi hadde gode egg sist så skal vi gi det en sjangse til. Masse lykke til!

Back
Topp