Prepper dere mat til barsel?

- cottage pie
- hjemmelaget pizza
- eplemuffins
- chocolate chip cookie, rullet deig i baller og klare til å stekes (nesten spist opp alle da :hilarious:)
- focaccia
- vårruller
- chili con carne

Blir å bake en langpannekake da jeg har en del kulturmelk å bruke opp. Skal også bake mer focaccia, for det er kjempeenkelt og digg. Har også kjøpt inn til mer vårruller.

Og ellers så prøver vi å lage dobbel oppskrift av alt som egner seg til å fryses nå. :) Energien og formen er ikke helt der at jeg klarer å preppe så veldig mye nå, men heller spiser jeg av det jeg har fryst ned :hilarious: Så jeg må få hjelp av mannen. Og tenkte å be mamma på mealprepping-fest :p

Jeg tenker at vi lager noen store porsjoner av mat som bl.a. kyllingsuppe og fiskesuppe, pasta carbonara og pasta bolognese i hvert fall. Vi har jo også alltid fisk og kylling liggende i fryseren og fikk airfryer til jul av svigers, som vi tror blir brukt ganske flittig når snuppelura er her. Tror nok pannekakerøre også blir lagd og fryst ned, samt at vi blir å benytte oss en del av Oda tror jeg! Jeg har jo også familie jeg vet stiller opp med matlaging og hjelp til meg i huset den første barseltiden når partner går tilbake i jobb. Noe lenger enn det har jeg ikke tenkt enda. Kanskje lapskaus, men har ikke taklet smaken på kjøttdeig under dette svangerskapet i det hele tatt ... jeg får prøve å se om jeg takler det etter. Pølser blir nok også å ha lett tilgjengelig! Jeg baker også ostehorn med serranoskinke i seg, som vi har liggende i fryseren til frokost m.m.

Jeg har bakt litt de forrige gangene fordi jeg liker å ha noe og servere ved besøk :) ellers er jeg ALT for dårlig til å planlegge for å kunne foodpreppe, så blir nok middagslaging som vanlig daglig her gitt. Men jeg lar meg imponere over dere andre som både har funnet tid og klarer å være strukturert nok til å lage mat langt frem i tid. Jeg er en rastløs sjel som vimser hit og dit og heller jobber overtid eller løper intervaller enn å lage mat :banghead::wacky:

Back
Topp