Premature rier

Bkno9171972

Andre møte med forumet
Jeg ble i uke 30-31 lagt inn på sykehuset med premature rier. Fikk lungemodningssprøyte og diverse for å stoppe fødselen. Hadde 2 cm åpning når jeg kom dit og forkortet livmorhals. Ble skrive ut uken etter med streng beskjed om å holde meg rolig. De to siste dagene har jeg hatt mensenlignende smerter og veldig masse kynnere, noen vonde og noen jeg igrunn ikke merker noe til. Har åsså veldig med nedpress(føles ut som jeg må på do hele tiden[emoji23]) men det som er rart er at de vonde kynnerne kan komme rundt 10-15 ganger på en time så kan det være helt stille i ett par timer før det begynner sakte men sikkert igjen.
Noen som har opplevd noe lignende ?
Har forresten ei fra før av på 16 mnd å er 34+1 i dag.

Det var akkurat som å lese om meg selv. Livmorhalsen min begynte å forkorte seg i uke 30. Har måtte holde meg veldig rolig siden da. Ble innlagt pga livmorhalsen i uke 33. Mens jeg lå der fikk jeg premature rier, og ble satt på riehemmende drypp og fikk to lungemodningssprøyter. Heldigvis stoppet riene. Har også mye nedpress og løper på do hele tiden, og har begynt å få vonde mensmurringer. Har mye kynnere, men ikke så mange som det du opplever så har dessverre ingen gode råd å komme med. Kanskje du bør ta en telefon til jordmor/lege og høre?

Hadde ringt jm og forklart :-)

Jeg var innlagt forrige helg med premature rier, avklatet, myk og sentrert livmorhals,og 2 cm åpning. Stoppet heldigvis opp,da jeg akkurat hadde bikket 34 fullgåtte uker og de ikke gir lungemodning el.l.

Var igjen på føden i natt pga det samme. Har nedpress, kynnere og murringer i lårene (spesielt). Deler av slimproppen har gått flere ganger.

De vil nok ikke gjøre noe for å stanse fødselen hvis du skulle være i fødsel nå... så hadde tatt en tlf og snakket med de og evt fått komme inn på en sjekk :-)

Back
Topp