Premature rier og forkortet livmorhals

Trodde jeg hadde sterke kynnere natt til mandag, såpass intense at jeg våknet av dem og hadde generelt ubehag i mage/korsryggen men tenkte ikke særlig over det men stusset over at de var såpass regelmessige 5-10 minutter mellom, kontaktet føden på morningen og fikk komme inn å sjekke bare i tilfelle. Kommer da inn og tar alle prøver som er fine, men livmortappen er visst alt for kort, den var 24 mm.. sykehuset har ikke kompentanse til å ta imot så små barn 24+0 som jeg var da, da de tar ifra fra 28, så måtte til nabo byen med større sykehus og spesialist på de veldig små barna, ble lagt inn og fikk først komme hjem igjen idag fordi det virker stabilt. Fått progesteron som skal settes daglig frem til uke 34, håper inderlig han holder seg inne hvertfall til uke 30. Er konisert mellom forje graviditet og denne, og de vet ikke om livmortappen er naturlig kort pga dette eller om disse sammentrekningene på søndag hadde noe å si. Men skal sjekkes ukentlig nå med innvendig ultralyd, greit de følger nøye med :)

Noen her inne som har noen positive opplevelser av å ha litt kort livmorhals, eller for tidlig fødsel som gikk fint?
Håper inderlig han holder seg til 28, men hver uke som går er bra, vil helst ha han ut ferdig i 2024. :Heartblue
Det er så skummelt ❤️

Jeg opplevde det samme i 2007 med min første - ble innlagt med drypp og fikk lungemodningssprøyte - var 27 uker da - ble liggende i en ukes tid og fikk beskjed om å holde meg sengeliggende resten av svangerskapet. Fikk ikke lov å handle selv engang.. så de siste månedene ble laaange.

Hadde termin 9. mars den gang, fødte 13. mars - 4 dager overtid!

Så dette KAN gå veldig fint også ❤️

Ønsker deg masse lykke til med resten av svangerskapet - uansett hvor langt det måtte bli til slutt ☺️
 
Det er så skummelt ❤️

Jeg opplevde det samme i 2007 med min første - ble innlagt med drypp og fikk lungemodningssprøyte - var 27 uker da - ble liggende i en ukes tid og fikk beskjed om å holde meg sengeliggende resten av svangerskapet. Fikk ikke lov å handle selv engang.. så de siste månedene ble laaange.

Hadde termin 9. mars den gang, fødte 13. mars - 4 dager overtid!

Så dette KAN gå veldig fint også ❤️

Ønsker deg masse lykke til med resten av svangerskapet - uansett hvor langt det måtte bli til slutt ☺️
Godt å høre andre i samme situasjon, der det gikk veldig veldig bra ❤️ er heldigvis over 25 fullgåtte uker nå, er en seier hver dag og uke ❤️
 
Med førstemann hadde jeg rier. Begynte ca en uke før hun ble født, kom inn med 12 mm som gikk raskt ned til 7 mm og avflatet.

Medisinsk gikk det ganske greit. 7 uker på sykehus, kom hjem uke 34 med sonde bare. Var litt liten første par årene, men er nå på størrelse med jevngamle som har bursdag samme måned og absolutt ingen tegn på prematuritet. Vi slet dog mye med det sosiale (overstimulering), høye lyder, hun var veldig utrygg på andre mennesker enn oss foreldre osv. Men gått seg veldig til :) Hun er nå 5,5 år.

Med lillebror gikk vannet uke 30, så der var det årsaken enn rier. Hadde masse kynnere, men ikke rier før de begynte 9 dager etter vannet gikk og han kom akkurat uke 32. Med han var det til sammenligning 2 uker på sykehus etter fødsel og en uke ekstra oppfølging med hjemmesykehuset etter dette pga sonde. Bærer ingen preg, er nå 15 mnd (13 mnd etter termin).
Godt å høre det har gått så fint for deg og dere❤️ gir meg veldig tro på at dette også skal gå fint uansett ❤️
 
Titter innom for å ønske deg lykke til! Har to stk født i uke 25 og uke 23. Reisen på nyfødtintensiv er noe jeg ikke unner noen å oppleve, selv om det kan gå bra til slutt. Håper du får gå gravid i mange uker til. ❤️
 
Titter innom for å ønske deg lykke til! Har to stk født i uke 25 og uke 23. Reisen på nyfødtintensiv er noe jeg ikke unner noen å oppleve, selv om det kan gå bra til slutt. Håper du får gå gravid i mange uker til. ❤️
Uff, håper det gikk bra med dem? ❤️ håper og tror han holder seg inne i endel uker til, minimum til januar ❤️
 
Uff, håper det gikk bra med dem? ❤️ håper og tror han holder seg inne i endel uker til, minimum til januar ❤️
Det har gått veldig fint med han som ble født i uke 25. 23-ukeren fikk jackpot i komplikasjoner. 2,5 år gammel og har fortsatt en lang reise foran seg med mye sykehus… Hver dag teller! Kommer du til 1kg barn og/eller 28 uker er mye gjort. ❤️
 
Det har gått veldig fint med han som ble født i uke 25. 23-ukeren fikk jackpot i komplikasjoner. 2,5 år gammel og har fortsatt en lang reise foran seg med mye sykehus… Hver dag teller! Kommer du til 1kg barn og/eller 28 uker er mye gjort. ❤️
Så fint å høre alle overlevde, å det etter omstendighetene går fint ❤️ Åja er det bra om de når 1 kg? Heldigvis er han over gjennomsnittet på vekt ifølge ultralyder så det er jo bra da, ja har et delmål hver gravid uke vi passerer, samt 28 er en stor milepæl fordi da er oddsen mye bedre samt at vi da kan komme på lokal sykehuset som er 10 minutter unna, kontra det store i nabobyen 1.5 time unna ❤️
 
Hvordan går det med deg? :Heartred
Det går bedre, kynnerene jeg var plagd med har stoppet litt opp og er ikke vonde sammentrekninger lengre. Var på kontroll forje uke og da målte de faktisk livmorhalsen til mellom 25 og 30 mm faktisk! Hadde jeg aldri trodd at den faktisk ble lengre, men det har hjulpet med mye avslapping og sengeleie :Heartred Fikk sett han på ultralyd også, og han er allerede 900g så nå er det bare å slappe av, og satse på han blir en 2024 unge:):Heartred
 
Det går bedre, kynnerene jeg var plagd med har stoppet litt opp og er ikke vonde sammentrekninger lengre. Var på kontroll forje uke og da målte de faktisk livmorhalsen til mellom 25 og 30 mm faktisk! Hadde jeg aldri trodd at den faktisk ble lengre, men det har hjulpet med mye avslapping og sengeleie :Heartred Fikk sett han på ultralyd også, og han er allerede 900g så nå er det bare å slappe av, og satse på han blir en 2024 unge:):Heartred
Åå så godt å høre! :love017
 
Det går bedre, kynnerene jeg var plagd med har stoppet litt opp og er ikke vonde sammentrekninger lengre. Var på kontroll forje uke og da målte de faktisk livmorhalsen til mellom 25 og 30 mm faktisk! Hadde jeg aldri trodd at den faktisk ble lengre, men det har hjulpet med mye avslapping og sengeleie :Heartred Fikk sett han på ultralyd også, og han er allerede 900g så nå er det bare å slappe av, og satse på han blir en 2024 unge:):Heartred
Det var godt å høre! Masse lykke til med avslapping frem mot 2024. ❤️
 
Back
Topp