prematur

Libbi

Flørter med forumet
hei! noen som har premature barn her? jeg fødte 5+3 dager før termin. hvordan går det med utviklingen ( motorisk) til deres barn? jeg går til fysioteapi med thea, men det ser ut som hun kommer seg nå. har skjedd veldigt mye i det sista. thea var ganske stor da hun kom til til å ver 5 uker fortidlig. hun var 2500gram 47cm 32hodeomkrets.

heisann..Mi jente er prematur..Hun er født 7 uker før tiden og veide 2040 gram.
det går kjempebra med henne og vi har så og si ikke hatt noen problemer..bortsett fra en stiv muskel, da fikk vi hjelp av fysioterapeut..
Hun hang og henger selvsagt litt etter motorisk men nå er det svært lite..Hun både krabber og sitter selv...[:D]

Ja har nok det [&o][;)]

Har en gutt som er født 12 uker før tiden og veide 1280 gram og 35 cm 28 cm rundt hode.

Derfor han var så stor er for han hadde så mye veske i kroppen så han gikk ned til nesten 1000 gram.

Fikk hjerneblødning grad 3 så han har cp og div.

Leah ble tatt med ks i uke 36+0, veide 2345g og var 46 cm..
Det går bra med henne, både sitter og krabber nå!!

Min jente var nesten 6 uker for tidlig... men hun var stor da. 3460g og 50cm!!
Ingen problemer der, men litt dårlig på å suge til å begynne med og hang litt etter motorisk. Men var veldig tidlig med å prate o.l. da! [;)]

er barna deres forsatt små eller er di akkurat som alle andre i samme alder? jenta mi er ganske lita. men det kan ha noe med at hun har en hjertefeil. di sa på sykehuse at alle hjertebarn kunne bli litt små for alderen.

Leah er ikke liten lenger, nei!!
Vokser i rekordfart, er nå 8500g og 68 cm!!

Neeeeida!!! Vokste kjapt og fint! da hun var 5mnd var hun ca.9kg!!!![:D]

ble født i uke 36 ingen problemer her[:)]

Jentene mine er premature, født uke 33+6 1890 og 2050 gr, begge var 44 cm. Nå, på 9 mnd kontrollen, var Norah 7060 gr, og 67 cm og Mathilde 8070 gr og 69 cm. Altså omtrent på høyde med januarbarna her inne, når de skulle vært født. Motorisk ligger de godt an og er raske til å være premature. Begge kryper skikkelig nå.

John Ruben er ikke prematur (5 dager før termin) men han vokser ikke så fort[8|]
Mindre enn flere av de som var premature, ser jeg[8|]

Back
Topp