Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
jenta vår er født 35+0, er veldig forskjell på ungene, mi var litt stor fikk jeg beskjed om, hun var 45cm og 2671g. Hun hadde noen pustestopp de første dagene, og var ganske så gul, men ellers var alt fint med henne..
Varierer, noen kan ikke spise selv .. noen får metningsfall...
så gjør at de må ligge på nyfødt..
mens andre er helt fine![:)] 35 uker er grensen de må være for at vi blir utskrevet her..
største min er født fem og en halv uke for tidlig. han var 2655 og var 48 cm lang. eneste som var problemet med at han ble født så tidlig var at han ikke kunne suge ordentlig,måtte ha sonde. han klarte heller ikke å regulere kroppsvarmen helt,så måtte ligge på varmeteppe. dro hjem fra sykehuset en uke etter fødsel. og gutten min er 8 år nå og ingen problemer har vi hatt pga han var født for tidlig[:D]
Lillesøster var 34+4 då ho vart født. Men veldig stor da, over 3000. Så etter 5 dager på vanlig barsel, drog vi heim. Fekk ikkje reise heim før pga hastesnitt. [:'(]
vi fikk i uke 36+0, da veide han 3000 og 48 lang, men han klarte ikke å suge noe særlig og han hadde gulsott og måtte lysbehandles, men utenom det var det en frisk gutt... så skulle fødselen skje nå er du nok i gode hender og barnet vil ha det bra[:)]
Tilia er født i uke 33+3 etter UL termin, og hun klarte ikke suge, så vi ble på sykehus på nyfødt intensiv i 2,5 uke for å få henne til å spise, men alt annet var helt flott[:)]
min er fød 36+5, (det skjer jo selvsag mye de 2 ukene men,) vi slet med maten... Puppen ville hun ikke suge på, hun bare sovnt. Så etter 5 dager på barsel gikk de med på a hun skulle få flaske videre, mot at jeg prøvde pupp i ny og ne[:)] sugeevnen manglet altså en del.
Ungen til bestevenninna mi er født i 35+1... Han var 2900gram og 47cm.. Han hadde gulsott og måtte ligge til lysbehandling, kunne ikke spise noe særlig selv de første 2-3 dagene.. Han lå på barneavd hele tiden, mens hun lå på barsel de første 3 dagene, før hun ble flyttet over til b.avd hun også.. De var tilsammen 1 uke på sykehuset.. Han sov også veeldig mye den første uka.. Det sies vell at uke 35 er den 'trøtte uken', hvor de sover mye i magen også..
Sønn min ble født i uke 34+1. han var 47 cm og veide 2470 g. Han var var på intensiven i 3 uker, fordi han ikke klarte og spise. Så han hadde sonde.. fikk også gulsott. Og han hadde 1 pustestopp. Men ellers var han i fin form. Og nå er alt bra med han.