Fikk guttene mine i uke 36 og de fikk kopp på sykehuset til de var 5 dager,så begynte vi med mme på flaske. Det var noe voldsomt styr med koppmatingen syns jeg.. Begge var ca 2600 da de ble født,så tror ikke det har veldig mye å si med vekt,men klart de skal jo ha krefter og energi til å suge pupp,og så går det vel på hvor moden sugerefleksen er. Tvillingene mine er 10 dager gamle bare,og vi må holde et strengt maregime med x antall ml mme hver 3.time. Vet ikke hvor lenge vi skal holde på med det.skal veie på onsdag så får vi se! Tv2 har så smått begynt å skjønne dette med puppen,men han suger ikke jevnt nok og orker bare 5 min.. Tv1 suger ikke like bra,og stresser veldig med å finne pupp og få tak. MEN jeg syns det går pittelitt framover hver dag-vi øver på pupp på dagtid hvertfall.
Så er det vel bare å ta tiden til hjelp og holde ut mme,flasker,koking,faste tider etc... Sukk
Umulig å si noe om noe om når de blir klare-jeg krysser fingrene for at når vi nærmer oss termindato så begynner vi å nærme oss amming!!
Godt å høre det er andre i samme situasjon-føler meg litt alene om å ikke få til den ammingen helt.. Stå på folkens
Selvsagt har sugerefleks evnen mye å si. På sykehuset sa de at i uke 38 er den refleksen utviklet. Men som du også sier så tenker jeg også rundt termin dato er det sikkert bedre. men godt å lese at det ikke bare er med som sliter med amming.
Termin 26.juli med guttene mine