Prematur fødsel igjen?

Miilli

Betatt av forumet
Mailykke 2018
Vårt forrige barn ble født fire uker før termindato, etter spontan vannavgang uten noen åpenbar årsak. Er det stor sannsynlighet for at dette vil skje igjen? Vil jeg kunne få litt tettere oppfølging i dette svangerskapet som følge av dette? Det må nevnes at vårt første barn er ni måneder gammel, så det vil bli 18 mnd mellom barna. Jeg bekymrer meg litt for at risikoen kanskje er ekstra stor siden det blir relativt kort tid mellom fødslene. Hva tror du?
 
Hei!

Dessverre finner en ikke altid en grunn til tidlig vannavgang, og det er vanskelig å forutse.

Det viktigste nå tenker jeg at at du føler seg trygg. Så be jordmoren din eller legen din til å henvise deg til en samtale på føde poliklinikken der du får snakket igjennom sist fødsel, og evt hvilken oppfølging de kan gi deg for at du føler seg trygg. Det går ikke alltid automatisk at du får ekstra oppfølging.

Risikoen trenger ikke være større nå, dette er er vanskelig for meg å svare deg på uten mer inforamsjon.

Ønsker deg masse lykke til og be om ekstra oppfølging. Det viktigste er at du skal føle seg trygg.
 
Back
Topp