Prematur barn

BirgitteB

Elsker forumet
Er det noen her som har prematur barn som kan hjelpe meg?

Jeg har tatt 100% permisjon og 80% lønn, men jeg fødte 4 uker før tid og da
sier nav at jeg bare får 43 ukers permisjon i stedet for 46 for de trekker fra de 3 ukene før fødsel som jeg ikke gikk hjemme.
[8|] Dette ble nok noe snålt forklart men er det noen som har vært borti detta? Er det virkelig riktig at siden jeg fødte før
tid så får jeg kun 43 uker?

Ja det stemmer..

Ja det er dessverre slik :/ 3 uker er alltid forbeholdt før fødsel, så for at man skal få optimal permisjon må man føde på termin datoen. Vi som går over termin får jo heller ikke noe ekstra.

Du mister de tre ukene som er forbeholdt mor før fødsel ja.... Og sitter da igjen med 43 eller 53 uker, hvor 10 av ukene er far sine uker

men fikk du pleie penger? (for det er jo sykemelding) og da har jeg hørt at du får forlenget det du var sykemeldt for.
jeg hadde ikke opptjent til permisjon, så aner ikke. men mener å ha hørt det er sånn

ORIGINAL: prematurmor2010

men fikk du pleie penger? (for det er jo sykemelding) og da har jeg hørt at du får forlenget det du var sykemeldt for.
jeg hadde ikke opptjent til permisjon, så aner ikke. men mener å ha hørt det er sånn

Nei, jeg var så heldig at Theodor Alexsander var frisk nok til å slippe ut etter 2 dager på sykehus.
Så jeg brukte ikke noe extra tid på sykehuset enn andre med vanlig termin fødsel :)

Takk for svar jenter [:)] er ikke til å bli klok av Nav føler jeg

det er slik ja, skikkelig teit[>:]

Min ble også født nesten 4 uker for tidlig, og har nok 43 uker med perm, og 10 uker til far. Men vi var på sykehuset i 8 dager, og fikk sykmelding for det, og fikk da forlenget permen med en uke. [:)]

Det stemmer nok dessverre det ja, har akkurat samme her. Fødte før tida, og mister dermed 3 uker av permisjonen[:'(] Var uenig i maksdatoen til NAV, men innså at den var rett når jeg skjønte det med de 3 ukene før fødsel...

jada.. jeg fødte også 4 ukerr før..
var sikker på at siste daot`n min var 22.02.10.. men neeeiiiida.. den var jo forkorta, så jeg var vist ferdig 11.01.10

så det stemmer nok det NAV sier desverre![>:]

ORIGINAL: Heidi10

jada.. jeg fødte også 4 ukerr før..
var sikker på at siste daot`n min var 22.02.10.. men neeeiiiida.. den var jo forkorta, så jeg var vist ferdig 11.01.10

så det stemmer nok det NAV sier desverre![>:]

Takk for alle svar jenter.

Er ikke til å bli klok på Nav føler jeg og hun virket så utrolig usikker hun jeg snakket med
så følte jeg måtte sjekke det opp med dere :)

Ja det stemmer desverre[&o]
Men jeg husker jeg fikk pleiepenger for de dagene vi bodde på sykehuset (i 2004 da jeg fødte min premature sønn).

Back
Topp