Prednisolon

RedBushTea

Glad i forumet!
Hvordan reduserer man prednisolon? Sykepleieren fortalt meg at jeg halvere et par dager og stopper jeg. Det føles litt for raskt. Erfaring?

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg går også på prednisolon. Tar 5 mg hver dag, ifølge legen på klinikken kunne jeg bare slutte nå, men gynekologen min sier man skal trappe ned. Blir forvirret. Men er ikke bare for fosteret å gå for lenge på dem. Jeg har begynt å trappe ned selv..... tar en halv tabl i uke,så stopper jeg. Er 8 uker til mandag.

Jeg fikk beskjed om å slutte brått, jeg gikk på 5 mg. Nå den siste gangen fikk jeg heftig hodepine i en uke etterpå, men vet jo ikke om det var på grunn av prednisolon.. Jeg har aldri tidligere hatt hodepine over så mange dager.

Oi....det har ikke jeg tenkt på. Jeg gikk på 10 mg og da jeg fikk mensen sluttet jeg bare å ta de. Er det farlig? Fikk også hodepine...

Mener klinikken sa at på 5 mg kunne jeg bare slutte, ved høyere dose skulle det trappes ned.. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg gikk på 10 mg, men etter å ha lest dette skal jeg redusere gradvis. Føler litt kvalm med hodepine, så det er lurt å gjøre det gradvis. :-)

Back
Topp