Prednisolon og abyl e

Håp

Gift med forumet
VIP
Er det noen som har brukt dette under forsøk? Erfaringer?

jeg skal få prenisolon og fragmin inj md neste fryseforsøk mitt..

Vet ikke hva det første er, men fikk albyl e (og fragmin, som jeg fremdeles bruker) første gang på siste forsøk. Brukte det frem til uke 12. Har tro på at det kan hjelpe mange. Lykke til :-)

Fikk vite at jeg skulle bruke dette på neste forsøk. Abyl e, er det det som skal hjelpe til så man ikke mister så lett? Og prenisolon skal hjelpe egget å feste seg? Om jeg skjønte det riktig fra klinikken.. Mulig jeg har misforstått, men setter pris på erfaringer dere har :)

Ja, albyl e øker blodgjennomstrømningen i livmora. Virker som det er standard hos mange privatklinikker :-)

Ja, jeg har ikke fått høre noe om dette på Ullevål, der gjør de vel bare ting etter boka. Håper det gjør susen :)

Ja, får håpe det er til god hjelp for deg! Krysser fingre ;-)

Jeg brukte Prednisolon og Albyl-E siste forsøk, uten hell. Prednisolon er kortison, som virker mot evt betennelsestilstander, kan gjøre at kroppen tolererer ett evt svangerskap bedrE. Slbyl er som nevnt blodfortynnende, øker blodgjennomstrøminingen i livmoren, og kan øke sjansen for at embryo fester seg, og også forebygge abort

Eg har brukt dette ved tidligare forsøk og no denne gongen når eg endelig lykkast:) Eg har gått på prednisolon 20 mg fram til test, og redusert til 10 mg daglig etter positiv test. Prednisolonen setter ned immunforsvaret slik at det ikkje kjempar mot det/dei befrukta egget/egga som prøver å feste seg. Albyl er blodfortynnande i tablettform. Det har eg gått på før utan å lykkast, men denne gongen har eg teke klexanesprøyter 40 mg (blodfort. i sprøyteform) kvar morgon frå egginnsett og skal ta begge delar fram til veke 7 i 1. omgang i alle fall. Sprøytene blir satt i magen og fører til bedre blodgjennomstrøyming til livmora. Håper dette kan hjelpa deg til å holde på spira!

Tusen takk for svar :) håper det gjør susen på neste forsøk :)

Satser på det ja! Skadar i alle fall ikkje å prøva. Ei eg kjenner som har hatt sine forsøk ved Haukeland sykehus vart gravid på sitt 3. forsøk som var hennes 1. forsøk der hun prøvde med blodfortynnende. Tror det var albyl. Hun fikk ei jente da og har fått enda ei jente naturlig etter det:)

Back
Topp