prating/babling

mammalykke2

Forelsket i forumet
Leste tråden til Ulve~Mamma, men ville ikke kuppe den med mitt spørsmål. Så jeg lagde en egen.

Er alle de små begynt å "prate"? Jeg synes ikke Sarah lager så mange lyder. Hun er iallefall ikke i NÆRHETEN av å lage mamama og papapapa lyder.. Det er mest gurglelyder og blåse spyttebobler og sånn.. hehe..

Regner jo med at pratingen kommer etter hvert, men begynner å lure på om jeg stimulerer nok til prating.. (konstant dårlig samvittighet som 2barnsmamma..hehe)

du så jo tråden min, så du har jo fått med deg at han lager mange lyder, som feks ma ma ma, og da da da. av og til kan det komme lyder som ligner på nei, også masse annet tull. [:D] Han elsker å bable,når han er i humør til det [;)]

Men så har jo jeg stimulert han som en GAL. jeg synger og sier masse masse mamma mamma hele dagen, og prater som en foss til han (jeg har jo ingen andre å prate med,så noen må jeg jo prate til [8D])

jeg syns han har vært "tidlig ute" sosialt sett, smilte og lo veldig tidlig feks, men han kan være litt tregere med motorikken. (han er litt lat, hehe)

ORIGINAL: Ulve~Mamma

du så jo tråden min, så du har jo fått med deg at han lager mange lyder, som feks ma ma ma, og da da da. av og til kan det komme lyder som ligner på nei, også masse annet tull. [:D] Han elsker å bable,når han er i humør til det [;)]

Men så har jo jeg stimulert han som en GAL. jeg synger og sier masse masse mamma mamma hele dagen, og prater som en foss til han (jeg har jo ingen andre å prate med,så noen må jeg jo prate til [8D])

jeg syns han har vært "tidlig ute" sosialt sett, smilte og lo veldig tidlig feks, men han kan være litt tregere med motorikken. (han er litt lat, hehe)

Jeg prater en del til snuppa jeg også. Det samme gjør jo pappaen og storebror. Men når storebror ble født hadde jeg jo bare han. Så da kunne jeg gå rundt å prate hele dagen. Nå er det jo henting i barnehagen, leking med storebror og andre ting som også må gjøres..

Men de sier jo det at babyene utvikler seg på et område om gangen, og hun er ganske aktiv når det gjelder motorikk.. ruller begge veier og prøver å komme seg opp på knærne.

ORIGINAL: mammalykke2

ORIGINAL: Ulve~Mamma

Jeg prater en del til snuppa jeg også. Det samme gjør jo pappaen og storebror. Men når storebror ble født hadde jeg jo bare han. Så da kunne jeg gå rundt å prate hele dagen. Nå er det jo henting i barnehagen, leking med storebror og andre ting som også må gjøres..

Men de sier jo det at babyene utvikler seg på et område om gangen, og hun er ganske aktiv når det gjelder motorikk.. ruller begge veier og prøver å komme seg opp på knærne.

De som er tidlig ute motorisk er ofte ikke de som er tidligst ute med snakking og omvendt. Det stemmer neppe på alle, men det stemmer på mange.  [;)]

Har ikke så mange å snakke med jeg heller om dagene men jeg er ikke av typen som er flink til sånn "babyprating" så jeg snakker ikke akkurat hull i ørene på mini. Småprating generelt er ikke greia mi. [8D]

Her er det masse mmmmmmmmmmmmmmm og mamamamammamamamammamaaaaaaaaaaaaa og ma ma ma ... Og avogtil når vi sier "hei" så høres det ut som han sier hei tilbake  [8D][8D]
Så blir rørt jeg selv om jeg vet han ikke sier Mamma hehe, men kan jo late som ..

Tar pappan meg i å si "Si Maaaammaaaa" Så blir han sint for han vil at gutten vår skal si Pappa først.. Så da sier jeg "Da skulle du hatt permisjonen da kjære" [8D][8D]

Giggsy: Satser på at det er en motorikkperiode her nå, og at snakkinga kommer etter hvert.

Pixiee: Det høres faktisk ut som om Sarah også sier hei noen ganger. Men det er det eneste "ordet". Sikkert fordi jeg sier hei til henne ofte. Kanskje jeg skal bytte ut hei med mamma :) Storebror sa pappa før han sa mamma, og det må vi jo prøve å endre på denne gangen.. hehe

ORIGINAL: mammalykke2

Giggsy: Satser på at det er en motorikkperiode her nå, og at snakkinga kommer etter hvert.

Pixiee: Det høres faktisk ut som om Sarah også sier hei noen ganger. Men det er det eneste "ordet". Sikkert fordi jeg sier hei til henne ofte. Kanskje jeg skal bytte ut hei med mamma :) Storebror sa pappa før han sa mamma, og det må vi jo prøve å endre på denne gangen.. hehe

Tror "hei" er et av de vanligste første ordene [:)] mener jeg har hørt/lest det et sted!

Her er det ikke i nærheten av ord, men er masse aaaaaaaaaaaaa eeeeeeeeeeeeee, og da som ropelyder [&:][:)] Har konstant dårlig samvittighet for at jeg synes jeg snakker lite med han jeg også, og jeg har bare han.

Jaja.. "Hei" er jo et praktisk ord å kunne det også :) :)

ORIGINAL: leeloo83

Her er det ikke i nærheten av ord, men er masse aaaaaaaaaaaaa eeeeeeeeeeeeee, og da som ropelyder [&:][:)] Har konstant dårlig samvittighet for at jeg synes jeg snakker lite med han jeg også, og jeg har bare han.

Det er bra jeg ikke er den eneste som sliter litt med dårlig samvittighet.. Skulle hatt litt flere timer i døgnet, litt flere armer og et par hoder.. da hadde det kanskje gått på et vis..Kloning er kanskje ikke en dum ting....

Her er det også laaaaaangt unna prating! Er heldig om han babbler egentlig :P Er for det meste roping og spytting det går i[:)]

ORIGINAL: M`sMamma

Her er det også laaaaaangt unna prating! Er heldig om han babbler egentlig :P Er for det meste roping og spytting det går i[:)]

Hehe..bra det er flere :) Spytting er en undervurdert komunikasjonsform..hehe

Her er hun ikke i nærheten av noen ord enda[:)]
Hun babler, og "prater" til tusen, men er ikke noe fornuftig som kommer ut[8D]
Her også har hun hele tiden vært tidlig ute motorisk, så kanskje det er noe i det, vet ikke jeg[:)]

Når jeg tar meg tid og prater til henne så er hun utrolig flink til å herme lydene jeg lager. Kan se hvordan hun strever for å forme munnen og tunga riktig[:D]hehe. Hun har pratet masse lenge nå, men hun "henger" igjen motorisk sett da. Har rullet over til magen 3 ganger,ellers ligger hun stille[8D]

Ser at hun prøver litt her også..hun ser litt spørrende på meg og beveger munnen.. så det kommer vel flere lyder etter hvert.

Back
Topp