Prater deres 2 åringer mye?

2 i desember. Snakker bare når vi ikke forstår nynninga henner ;) I går ville ho ha ost.. Samtalen gikk slik: "mmmmmm"..."mmm".. "MMMM"...... OST!!! OOOST!

Storebror blir to år i desember. Han begynte for fult å bable nå når han begynte i bhg. Han skjønner alt vi sier men vi skjønner ikke han heke tiden. Men han har et flott kroppsspråk så han gjør seg forstått :)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
*tidligere sønnfødt20.12/11*

Storebror blir to år i desember. Han begynte for fult å bable nå når han begynte i bhg. Han skjønner alt vi sier men vi skjønner ikke han heke tiden. Men han har et flott kroppsspråk så han gjør seg forstått :)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
*tidligere sønnfødt20.12/11*

Så bra :) Når de først har begynt, så kommer resten veldig fort ;) Min gutt begynte også å prate noe veldig etter at han begynte i bhg... Nå prater han bare mer og mer for hver eneste dag som går :) Utrolig gøy å se hvordan språket utvikler seg fra dag til dag :)

Vi har en liten papegøye i hus ja...d går i ett,til å med prate i søvne :)

han kan endel ord å setningetr nå , han kan synge so ro å Trollmor nattsanger ( vi synger sammen) han husker ikke alt alene , og bæbæ lille lam kan han , han kan å si ting som ... Toget sier tssh tssh tutut , så kan han si setninger som mamma nei , han kan navnet på alle, kan si navnet sitt og Bestemor kjøre bil . Bilen er blå , Lekekameraten sitt navn spise namnam han kan telle til ti ( med hjelp) :D kan faktisk noen engelske ord også som loveyou :P er så morro når man kan snakke med di om ting å tang :D han ble 2 for 2 uker siden :)

Snakker i et sett, lange gode setninger:)

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

han kan endel ord å setningetr nå , han kan synge so ro å Trollmor nattsanger ( vi synger sammen) han husker ikke alt alene , og bæbæ lille lam kan han , han kan å si ting som ... Toget sier tssh tssh tutut , så kan han si setninger som mamma nei , han kan navnet på alle, kan si navnet sitt og Bestemor kjøre bil . Bilen er blå , Lekekameraten sitt navn spise namnam han kan telle til ti ( med hjelp) :D kan faktisk noen engelske ord også som loveyou :p er så morro når man kan snakke med di om ting å tang :D han ble 2 for 2 uker siden :)

Så flink :) Gøy å se språkutviklinga :)

Min ble to i november og han bruker veldig få ord enda. Og aldri flere ord sammen. ut fra sammenheng kan vi gjette mange ord han forsøker å si, men hvis vi hadde tatt opp alle ordene han bruker og spilt av i tilfeldig rekkefølge ville vi ikke klart å skille mange fra hverandre. Men det kommer seg sikkert det også ;) Han har jo begynt å si noen ord og virker villig til å lære flere, så det kommer nok i løpet av de neste månedene.

Min ble to i november og han bruker veldig få ord enda. Og aldri flere ord sammen. ut fra sammenheng kan vi gjette mange ord han forsøker å si, men hvis vi hadde tatt opp alle ordene han bruker og spilt av i tilfeldig rekkefølge ville vi ikke klart å skille mange fra hverandre. Men det kommer seg sikkert det også ;) Han har jo begynt å si noen ord og virker villig til å lære flere, så det kommer nok i løpet av de neste månedene.

Så gøy :) Så fort de begynner å si noen ord, så kommer de andre ordene som perler på en tråd ;) Så det kommer nok mer etter hvert skal du se :)

Nå kjenner jeg ikke igjen jenta jeg skreiv om i september.. Ho babler i et sett, ROPER mest da, har to-ords setninger og ellers mange enkeltord og kan gjenta ord av og til med litt egen vri.

Nå kjenner jeg ikke igjen jenta jeg skreiv om i september.. Ho babler i et sett, ROPER mest da, har to-ords setninger og ellers mange enkeltord og kan gjenta ord av og til med litt egen vri.

Hehe, så gøy at det er så forskjell fra september til nå da :) Det er nå man ser hvor fort og hvor mye de lærer :)

Her har lillegutt begynt å prate veldig... Skravla går i ett :p
Syns det er utrolig gøy nå når han begynner å si så mange nye ord og han sier veldig mye morsomt, så vi får en god latter når vår lille sjarmør setter igang :)

Han prater kjempemasse! Det er så gøy at man faktisk kan føre en samtale med dem også :)

Back
Topp