Praktiske stellebordstips

Prøveliten

Elsker forumet
Himmelbarn
Julikulene 2020
Junilykke 2022
Hvordan «organiserer» du stellebordet ditt?

Vi ønsker å bruke tørre stellekluter vi fukter i vann, men stellebordet er for langt unna vasken. Har til må fylt en liten skål med vann og tatt med bort til stellebordet (sånn liten til å henge på kanten på Gulliver fra ikea).

Har ikke bleiebøtte (enda?). Hvordan gjør dere det med bleier og brukte kluter? Noen som har gode tips?

Og... Hvordan har dere ordnet det mtp at det kommer både tiss og bæsj underveis? Ønsker å være mest mulig miljøvennlig, men samtidig praktisk.
 
Om du melder deg inn i barnas hus så får du gratis bleiebøtte. Syns den fungerer veldig bra, posene må kjøpes utenom. Her pakker vi de brukte stelleklutene inn i bleien før den kastes
 
Sniker.

Jeg bruker de hvite klutene fra IKEA (myke, pluss fin størrelse), bretter dem dobbelt og legger under stumpen mens baby får luftet seg litt før ny bleie kommer på. Har på dem måten reddet unna body og underlag. Går det likevel gjennom dytter jeg bare under ny klut slik at jeg får kledd på igjen før jeg bytter trekk på stellematta.

Skittentøyskurven er innenfor kastevidde, hiver rett oppi og dealer med det når baby er ferdig skiftet.

Bruker også en bolle med vann. Har et sånt trillestativ med 3 etasjer rett ved stellebordet som bollen står på, med kluter ved siden av.

Tips, de små lampene med fjes fra IKEA gir akkurat nok lys til bleieskift på natt, uten å vekke både deg og baby helt:happy112
 
Vi har bleiepose vi kaster bæsje bleiene i, også bruker vi vaskeklut til underlivet om det bare er tiss :) vi har også vasken litt langt unna vasken, men løser det med å stoppe innom vasken før vi legger på stellebordet.
Vi har alltid en håndduk liggende på stellematten som vi bytter ved behov :)
 
Hvordan «organiserer» du stellebordet ditt?

Vi ønsker å bruke tørre stellekluter vi fukter i vann, men stellebordet er for langt unna vasken. Har til må fylt en liten skål med vann og tatt med bort til stellebordet (sånn liten til å henge på kanten på Gulliver fra ikea).

Har ikke bleiebøtte (enda?). Hvordan gjør dere det med bleier og brukte kluter? Noen som har gode tips?

Og... Hvordan har dere ordnet det mtp at det kommer både tiss og bæsj underveis? Ønsker å være mest mulig miljøvennlig, men samtidig praktisk.

Her kjører jeg praktisk langt foran miljøvennlig :hilarious:
Angående søppel; vi bruker bare vanlig søppeldunk med lokk. Gjorde det de 2,5 åra storesøster brukte bleie og opplevde aldri noe problemer med lukt. Posene til bleiebøtter er svindyre og helt bortkasta i mine øyne :angelic:

Så har vi alltid tisseunderlag på stellebordet hvis han tisser eller bæsjer underveis. Hender hånda bare legges over tissen hvis spruten står :hilarious::hilarious:
 
Hvordan «organiserer» du stellebordet ditt?

Vi ønsker å bruke tørre stellekluter vi fukter i vann, men stellebordet er for langt unna vasken. Har til må fylt en liten skål med vann og tatt med bort til stellebordet (sånn liten til å henge på kanten på Gulliver fra ikea).



Har ikke bleiebøtte (enda?). Hvordan gjør dere det med bleier og brukte kluter? Noen som har gode tips?



Og... Hvordan har dere ordnet det mtp at det kommer både tiss og bæsj underveis? Ønsker å være mest mulig miljøvennlig, men samtidig praktisk.
Vi bruker olje på de tørre kompressene når det er bæsj. Lettere å få av og bedre for huden. Kanskje ett tips? Selvfølgelig vasker vi også med vann daglig men bæsjebleier tas med olje. Bleiebøtte er gratis på barnas hus ja, posene koster jo litt (299) men er på tilbud til tider (199). Det er da tre refill i pakka. Vi har brukt det siden førstemann (2,5 år) fordi vi kan ikke fordra lukta på badet dersom vi har det i vanlige poser.

vi bruker tørre engangskluter til nedentilstell ila dagen og klut morgen og kveld for ordentlig vask. Ellers er vi raske med å legge en sånn tørr engangsklut oppå tissemannen så ikke stråla står i taket:hilarious: Klutene skylles godt og inn på vaskerommet etterpå. En enkel klut under rumpa eller ett hånd-håndkle har vi oppå stellematte med stort håndkle. Er det gris så tar vi bare vekk det øverste laget med håndkler☺️
 
Vi bruker olje på de tørre kompressene når det er bæsj. Lettere å få av og bedre for huden. Kanskje ett tips? Selvfølgelig vasker vi også med vann daglig men bæsjebleier tas med olje. Bleiebøtte er gratis på barnas hus ja, posene koster jo litt (299) men er på tilbud til tider (199). Det er da tre refill i pakka. Vi har brukt det siden førstemann (2,5 år) fordi vi kan ikke fordra lukta på badet dersom vi har det i vanlige poser.

vi bruker tørre engangskluter til nedentilstell ila dagen og klut morgen og kveld for ordentlig vask. Ellers er vi raske med å legge en sånn tørr engangsklut oppå tissemannen så ikke stråla står i taket:hilarious: Klutene skylles godt og inn på vaskerommet etterpå. En enkel klut under rumpa eller ett hånd-håndkle har vi oppå stellematte med stort håndkle. Er det gris så tar vi bare vekk det øverste laget med håndkler☺️

Det var sykt lættis første gang det ble fontene på stellebordet med lillebror :hilarious: har jente fra før og det spruter jo det også. Men fy søren for et tisseshow en liten søt penis kan gi :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious:
 
Det var sykt lættis første gang det ble fontene på stellebordet med lillebror :hilarious: har jente fra før og det spruter jo det også. Men fy søren for et tisseshow en liten søt penis kan gi :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious:
Akkurat sånn er det! Har også jente fra før så at den lille søte tissen kan produsere en sånn stråle var helt sinnsykt! :hilarious:
 
Vi bruker tøybleier og vaskekluter.
Bolle med vann og olje.
Vasken er utenfor rekkevidde, men fyller bollen med vann før jeg legger ned baby :)
Vasker med vaskekluter, noen ganger tørre servietter som jeg bløter i vannet.
Er han full i bæsj; skylder jeg babyen i vasken under springen (den er romslig med plass).
Barnet ligger på et håndkle på stellematten. Legger en vaskeklut under rompa for å spare håndkle hvis det er bæsj.

Åååja! :D <3
Den søte tissefontenen er så skjønn! Gøy med gutt!
Det blir av og til tissedam ganske langt utenfor stellematten hvis jeg ikke følger med!
 
Tar av bleia, og bretter den slik at han ligger på den delen som var framme. Så tørker og vasker eg, og legger det eg brukar på bleia. Deretter bretter eg bleia ein gong til, men med serviettane inni
Eg brukar både våtservietter og tørre litt om ein anna... Men nyttar babyolje frå angelmark pumpeflaske blant anna, veldig greit når avstanden til vasken blir for stor men har hjul på stellebordet, så har skjedd at eg rulla det bort til vasken
 
Vi har så lite bad at stellebordet står i dusjen men greit med lite bad for alt er så nærme. Både vasken og skapet med bleiene i, slipper å gjøre klart alt først for nå har vi det så nærme oss. Vi bruker tørre vaskekluter som vi gjør våte og så bruke vi babyolje:) Vi ga opp bleiebøtte for det var så dyrt for posene og var så tungtvint, nå har vi en bærepose hengende ved vasken.
 
Vi har tisselaken under frottétrekkene til stellebordsputen.

Bruker også engangs kladder om jeg ikke har rene tisselaken tilgjengelig :happy:
 
Back
Topp