Praksis

Fjelljenta

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Juligull2021
Hei!
Jeg er da i praksis på ett sykehus nå, og har informert de som jobber der om at jeg er gravid. Likevel er det slik at "studenten" kan gjøre det ingen andre vil, og jeg har jo svært lyst til å gjøre ett godt inntrykk. For eksempel er der en annen som jobber fast på sykehuset som også er gravid. Det var blant annet en smittepasient og en tung pleiepasient blant pasientene denne dagen, og sykepleier sa at hun trengte ikke å gå innom smittepasienten eller vere med i stell på denne tunge pasienten, det kunne heller studenten gjøre.
Jeg tenkte bare, javel?? Jeg, som også er gravid, kan gjøre det, men hun kan ikke? :p Hvor mange ganger skal det måtte være nødvendig å fortelle alle at jeg er gravid og bør unngå slike ting på lik linje med henne? Jeg gjorde jo mine oppgaver, man er jo beskyttet med det meste når man går inn på ett smitterom, og stellet var vi jo to på så det gikk greit, så sånn sett var det ikke ille. Det jeg reagerer på er at jeg som gravid student skal måtte gjøre det som den gravide ansatte ikke kan gjøre.
Jeg vet ikke om det er så mye vits å gjøre noe med dette uansett, måtte bare få dele det jeg synes er urettferdig behandling :p

Hadde nok ikkje funne meg i da. Arbeidsmiljøloven gjelde for deg og, ikkje berre for ho så e fast ansatt ;)

Du har like mye rettigheter! Ta kontakt med skolen og hør hva du kan gjøre. Det er mange som glemmer at studenter har sammevrettigheter, og i teorien så skal du ikke regnes som bemanning :-)

Sent from my iPad using BV Forum

Hmm... Er det ting gravide ikke bør gjøre må nå det gjelde deg også..!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Skjønner godt du vil gjere eit godt inntrykk, men ta det opp med kontakten din på sjukehuset og evt læreren din? Ikkje la deg føle deg pressa til å gjere ting du ikkje skal gjer. Viktig å gi beskjed, sjølv om det er fleire ganger.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp