Prøvetråd for vi som nettopp har mistet

Vi fikk ingen obduksjon,ettersamtale eller noen ting:( det var ikke vanlig prosedyre her i Lofoten. Jenta ble bare kastet i søpla uten noen undersøkelse. Helt forferdelig.. vi vet ingen verdens ting om hva som kunne være årsaken.. så nå må vi leve i uvisshet nok enngång å håpe att vi aldri må gjennom dette for 3. Gang.

Det har vært 2 gyn vikarer siden jeg mistet ,hun som er fast har hadd ferie men er blitt lovet nøye oppfølging hos henne om jeg blir gravid igjenn. Blir aldri å sette mine føtter innfor det sykehuset om jeg må føde ett dødt foster igjen for å si det sånn. Da skal jeg vidre å være sikker på att fostret blir sendt til obduksjon å att vi får ett svar.

Er ikke farene for både kraftig infeksjon og blodforgiftning stor når man går så lenge med en livmor som ikke er tømt?:/ synes det er grusomt å tenke på. Å spesielt siden jeg føler det så sterkt på kroppen selv. Må du da inn til Utskraping eller ny cytotec om det eventuelt er rester som gjør at ikke mensen kommer?
Jeg fikk beskjed 9 august da att det som var igjen forhåpentligvis kom med mensen.. men NÅR er den da!? Når man blør gammelt dag inn å dag ut ,så kommer det fossefall noen dager på rad før flere dager med gammelt igjenn. Dette er virkelig til å bli sprø av !:)

Krysser alt jeg har for deg hos legen idag:)
HVA???? Det høres jo helt grusomt ut!!! Jeg får frysninger av at jeg bare trakk i do selv, og det var i uke 9. Men uke 18 (var det ikke det), så er det jo en fin liten jente?!? Nei og nei, jeg føler med deg og sender deg en god klem ❤
 
HVA???? Det høres jo helt grusomt ut!!! Jeg får frysninger av at jeg bare trakk i do selv, og det var i uke 9. Men uke 18 (var det ikke det), så er det jo en fin liten jente?!? Nei og nei, jeg føler med deg og sender deg en god klem ❤
Det er nok grusomt uansett uke,men veldig veldig sårt å se den lille jenta i uke 18 ja... med mørkt hår ,10 fingrer og 10 tær. Så uskyldig og nett. Fylte håndflaten min... åsså ble hun bare tatt ut på skyllerommet og kastet som avfall.. :( sønder knust enda.. og er livredd for å må oppleve det igjenn.

Tusen takk,sender en god klem tilbake :Heartred
 
Så utrolig grusomt!! Har dere sendt inn klage? Gråter for dere nå... Fysj og fy, at man kan behandle folk sånn!!

Jo, det er akkurat det... Fare for infeksjon mm... "Det blir skyldt ut med resten når du får igjen mensen. Helt normalt! De fleste har igjen rester etter abort. Derfor mensen blir så kraftig." Men får jo aldri den jævla mensen!! Hele sommeren ble ødelagt....

Jeg aner ikke... Nettopp ferdig hos legen nå. Og hun har sendt henvisning til sykehuset... Fikk nok den ganske snart sa hun. Hun ville kjenne på magen min og jeg var øm og "sår" der hun kjente... Hun mente at jeg ikke skulle måtte gå så lenge etter aborten før mensen kom tilbake. Og da jeg sa at jeg forlot sykehuset 6 dager etter med rester, himlet hun med øynene og sa: "uten utskrapning?"
Tror de bare tar utskrapning om det er infeksjon. Kan være jeg får noe som tvinger mensen igang? Får jo så lite info...

I know! Her er det bare spotting på og av... Gammelt blod, seff... Har hatt litt friskt to ganger og jublet, "Nå får jeg mensen!" Men ved neste toalettbesøk var det fuckings brunt igjen!

Man kommer seg aldri videre når det er sånn... Sint og irritert....

Har fått beskjed i ettertid om å sende klage pga det var enn totalt uhørt opplevelse. Men jeg viste ikke bedre der å da om hva som skulle gjøres og hva som faktisk er av rutiner på andre sykehus.. nå i ettertid har jeg forstått att dette var langt fra normal praksis.

Huff:/ å når det i tillegg tar så innmari lang tid å få mens tilbake ,da synes jeg det er ekstra ille att du ikke allerede har fått hjelp:/ det kommer jo til å bli eksplosjon når den endelig kommer i gang.
Synes ikke legen det var mistenkelig att du hadde smerter og var sår heller ??
Jeg har kun vanlige menssmerter titt og ofte ,så tror flere gang for dag att NÅ... NÅ kommer den! Like skuffet hver gang...

Det må jo fins noe som får syklusen igang? P-piller skal vist funke men sånt er jo uinteressant når man ønsker å være gravid helst i går...
 
Har fått beskjed i ettertid om å sende klage pga det var enn totalt uhørt opplevelse. Men jeg viste ikke bedre der å da om hva som skulle gjøres og hva som faktisk er av rutiner på andre sykehus.. nå i ettertid har jeg forstått att dette var langt fra normal praksis.

Huff:/ å når det i tillegg tar så innmari lang tid å få mens tilbake ,da synes jeg det er ekstra ille att du ikke allerede har fått hjelp:/ det kommer jo til å bli eksplosjon når den endelig kommer i gang.
Synes ikke legen det var mistenkelig att du hadde smerter og var sår heller ??
Jeg har kun vanlige menssmerter titt og ofte ,så tror flere gang for dag att NÅ... NÅ kommer den! Like skuffet hver gang...

Det må jo fins noe som får syklusen igang? P-piller skal vist funke men sånt er jo uinteressant når man ønsker å være gravid helst i går...

Ja, synes det var helt uhørt! Enn å være så forferdelig mot andre mennesker i sorg! Helt ubegripelig!!
Bra at dere skal sende klage.

Ja, ser for meg blodbad uten like...
Jo, det var vel derfor hun ville be om at jeg fikk time så snart som mulig. Men hun sa ikke så mye om det. Hun er litt tilbakeholden eller hva jeg skal si...

Kjenner følelsen... Like skuffa hver gang... Hadde frisk blødning for snart to uker siden. Gråt av glede, for trodde at nå var tr kommet. Men etter et tørk var det over til brunt igjen...

Hehe, ja.
Skal inn på sykehuset i morgen! Snakket med de nå i kveld. Så får høre litt med de da....
 
Ja, synes det var helt uhørt! Enn å være så forferdelig mot andre mennesker i sorg! Helt ubegripelig!!
Bra at dere skal sende klage.

Ja, ser for meg blodbad uten like...
Jo, det var vel derfor hun ville be om at jeg fikk time så snart som mulig. Men hun sa ikke så mye om det. Hun er litt tilbakeholden eller hva jeg skal si...

Kjenner følelsen... Like skuffa hver gang... Hadde frisk blødning for snart to uker siden. Gråt av glede, for trodde at nå var tr kommet. Men etter et tørk var det over til brunt igjen...

Hehe, ja.
Skal inn på sykehuset i morgen! Snakket med de nå i kveld. Så får høre litt med de da....
Hmm ,merkelig oppførsel på legen da.. men håper du får ordnet opp i morgen å endelig kommer på rett spor.. ingenting er bedre en det i enn sånn situasjon.. bare det å ikke vite,å vente i det uendelige er nok til å få hvem som helst til å bli sprø.

Ønsker deg lykke til i morgen :)
 
Hmm ,merkelig oppførsel på legen da.. men håper du får ordnet opp i morgen å endelig kommer på rett spor.. ingenting er bedre en det i enn sånn situasjon.. bare det å ikke vite,å vente i det uendelige er nok til å få hvem som helst til å bli sprø.

Ønsker deg lykke til i morgen :)

Tusen takk! Om jeg får vite noe lurt så skal du få vite om det :) med tanke på tr
 
melder meg inn her jeg, dessverre :( prøvde i åtte måneder og ble gravid, mistet i uke 12. Hadde nesten ett års pause, litt på grunn av jobb og sånn! Ble gravid igjen nå i juli og mistet nok en gang, i dag 6+2.
Blir litt nervøs for at noe er galt med meg :( forrige gang tok det vell tre/fire måneder før kroppen var i gang på normalt vis. Håper det går raskere nå siden jeg ikke var så langt på vei.

Noen erfaringer med hvor lang tid det tok før eggløsning var på plass etter SA?
 
melder meg inn her jeg, dessverre :( prøvde i åtte måneder og ble gravid, mistet i uke 12. Hadde nesten ett års pause, litt på grunn av jobb og sånn! Ble gravid igjen nå i juli og mistet nok en gang, i dag 6+2.
Blir litt nervøs for at noe er galt med meg :( forrige gang tok det vell tre/fire måneder før kroppen var i gang på normalt vis. Håper det går raskere nå siden jeg ikke var så langt på vei.

Noen erfaringer med hvor lang tid det tok før eggløsning var på plass etter SA?

Huff, så trist å lese..
Sender deg en klem ❤️
Jeg hadde SA i uke 14 (men bekreftet MA på ultralyd, foster stoppet i uke 9). Jeg fikk EL sånn 16 dager etter aborten!
Håper kroppen din snart er i rute og klar for ny spire som sitter hele veien ❤️
 
Venter enda på att kroppen skal bli klar etter MA i uke 18. er nå 8 uker og 3 dager siden, men her må det vist bare smøres med dobbelt lag tålmodighet....
 
Pp1 etter SA 23 juli, 8+0! :) Bruker cbfm og er på cd 14 i dag, men ingen utslag på EL enda. Fikk tr 4 uker etter SAen, så håper kroppen begynner å komme til hektene igjen!:)
 
1pp etter MA uke12 i juli.

Tror jeg har hatt min første tr, men den var så liten i styrke. Regner det som tr til det motsatte er bevist :p og er da CD10 i dag :)

Vet ikke helt hva jeg skal tro om denne pp'en, da jeg har spottet så mye (bare litt blod i utflod). Men må jo bare prøve da :)

Har begynt el-testingen i dag. Siden jeg har alt fra 27-34 dager syklus. Og tenker at kanskje syklusen er litt på bærtur... Følger også med på tempen for bekreftelse på el.
 
Back
Topp