Prøvetråd for vi som nettopp har mistet

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Fant en lignende tråd på et annet forum og synes det hadde vært gøy å ha en slik her også.

Jeg skal i gang med cytotec behandling i dag, så lenge til jeg kan starte prøvingen igjen.

Håper andre som nylig har mistet slenger seg på :)
 
Jeg slenger meg med. Gikk gjennom cytotec i går, så enda en stund igjen til prøving her også.
PP18 - CD 2, ikke optimist enda...
 
Jeg slenger meg med. Gikk gjennom cytotec i går, så enda en stund igjen til prøving her også.
PP18 - CD 2, ikke optimist enda...

Legen anbefalte med å vente en mens før vi prøvde igjen, hvis ikke var det stor fare for en ny abort. Hva har du fått beskjed om?
 
Legen anbefalte med å vente en mens før vi prøvde igjen, hvis ikke var det stor fare for en ny abort. Hva har du fått beskjed om?
Har ikke fått noen restriksjoner, men kommer ikke til å bevisst prøve denne runden. Pga at jeg har lest nettopp det du skriver. Så PP 18 blir på en måte pausemåned. Kommer dog ikke til å aktivt forhindre heller...
 
Vet ikke om jeg " får bli med" mistet i mai, og dette er min første normale syklus etter SA. Venter spent på om mensen kommer i disse dager... Håper den holder seg vekke!;)
 
Vet ikke om jeg " får bli med" mistet i mai, og dette er min første normale syklus etter SA. Venter spent på om mensen kommer i disse dager... Håper den holder seg vekke!;)
Håper du ikke får noen mens nå! Tvi, tvi.
 
Har ikke nylig mistet men gjorde det før forrige svangerskap og da jeg spurte gynekologen om det å vente en mnd så sa han at den eneste grunnen til at en skulle vente en mnd var pga at da hadde en bedre oversikt over hvor langt emner på vei og at sjansene for å miste igjen er ørlite større en ved et vanlig svangerskap men det er minimalt. Så vi kjørte på med en gang igjen etterpå. Ble ikke klaff med en gang da, men hjalp på på utålmodigheten ;) men føler det er mye forskjellige beskjeder ute å går angående dette så dere må bare gjøre det dere føler er best for dere! Lykke til!
 
Vet ikke om jeg " får bli med" mistet i mai, og dette er min første normale syklus etter SA. Venter spent på om mensen kommer i disse dager... Håper den holder seg vekke!;)

Selvfølgelig får du bli med, vil si mai er ganske nylig.
 
Har ikke fått noen restriksjoner, men kommer ikke til å bevisst prøve denne runden. Pga at jeg har lest nettopp det du skriver. Så PP 18 blir på en måte pausemåned. Kommer dog ikke til å aktivt forhindre heller...

Jeg venter til en runde med mensen har passert. Orker ikke en abort, bedre og vente en runde da.
 
Jeg venter til en runde med mensen har passert. Orker ikke en abort, bedre og vente en runde da.
Eg mista i mai og blei gravid med ein gong, 10 veke no:) Sjansene er like store å miste sjølv om mann vente ein mens, fins dessverre ik noko fasit på de! :) Masse lykke til og utrolig trist at du forlater oss i fra mars forumet:/
 
Har ikke nylig mistet men gjorde det før forrige svangerskap og da jeg spurte gynekologen om det å vente en mnd så sa han at den eneste grunnen til at en skulle vente en mnd var pga at da hadde en bedre oversikt over hvor langt emner på vei og at sjansene for å miste igjen er ørlite større en ved et vanlig svangerskap men det er minimalt. Så vi kjørte på med en gang igjen etterpå. Ble ikke klaff med en gang da, men hjalp på på utålmodigheten ;) men føler det er mye forskjellige beskjeder ute å går angående dette så dere må bare gjøre det dere føler er best for dere! Lykke til!
Vi kommer nok ikke til forhindre at noe skjer, men heller ikke sjekke etter el med mindre jeg oppdager klare tegn.
 
Mistet i mai, og det tok 7 uker før tanta kom tilbake. Vi var veldig ivrige med å prøve på ny spire. Så ventetiden var uendelig lang. Nå er det 2 dager til forventet mens, og håper selvfølgelig murringene ikke er mensenmurringer. Hadde vært gøy med full klaff på første forsøk da sjansene er små de nesten 2 syklusene siden samboeren jobber på havet og er borte under el.
 
Slenger meg med her jeg. Gikk gjennom medisinsk abort 4. juni pga. MA, fikk første mens for et par uker siden og har etter planen EL 8. august. På sykehuset her sa de at den eneste grunnen til å vente en syklus med å prøve var for å kunne regne ut termin selv. Blir nok ikke prøving denne syklusen, men mest sannsynlig neste fordi vi ikke kan få utredning hvis jeg er gravid. Men samtidig er vi ikke så forsiktige heller, er jo ikke krise å bli gravid akkurat, er jo det jeg vil! Hvis alt går etter planen har jeg EL samme dagen vi har fått time på sykehuset, forhåpentligvis får de tatt de prøvene de trenger så vi kan prøve igjen med en gang da. Sykt vanskelig å plutselig bruke prevensjon igjen når jeg helst bare vil prøve igjen umiddelbart :p

Har mistet tidligere, og det var som om noe løsnet etter den første gangen. Brukte 9pp på å bli gravid aller først, og etter jeg mistet den første gangen har det klaffet med en gang de neste gangene, satser på at det går like raskt denne gangen :)
 
Så gøy (det er i hvertfall helt feil ord å bruke, men i mangle på noe bedre!) at vi er flere :)

Her har akkurat cytotec'en kicket inn, endelig!
 
Så gøy (det er i hvertfall helt feil ord å bruke, men i mangle på noe bedre!) at vi er flere :)

Her har akkurat cytotec'en kicket inn, endelig!
Har du hjemmebehandling? Hvor langt på vei var du/fosteret?
 
Fikk konstantert ma(9+2) 23juli, ble innlagt 24 juli for medisinsk abort. Gikk fint å alt kom ut. Der anbefalte de å vente til etter første mens med å prøve igjen. Men etter å ha lest om erfaringer her inne, å utallige runder med meg selv har jeg valgt å prøve igjen før første mens. Vi har prøvd å bli gravide i over 1,5 år ( 17pp) å mannen jobber borte så går glipp av nye 3pp om.vi ikke prøver nå. Har ett barn på 3 år, å det tok 7pp før jeg ble gravid da. Tviler på jeg blir gravid, men håpet er der å vi er villige til å prøve. Er jeg ikke gravid til jul kommer jeg til å oppsøke lege.
 
Legen anbefalte med å vente en mens før vi prøvde igjen, hvis ikke var det stor fare for en ny abort. Hva har du fått beskjed om?
4 leger sa til meg at dem anbefaler å vente en mens pga regne ut termin.. har ingenting med at man kan miste igjen.. Så det der var merkelig
 
jeg hadde en SA 18 juni.Fikk da vite jeg hadde tom foster sekk.. Vi begynte med en gang nå etter jeg sluttet å blø, så håper jeg får positiv test igjen snart. Har testet i dag å den var veldig veldig svak..alltså kan så vidt se noe.. Er enda litt hcg i kroppen men ser den er ute nesten. målte hcg hos legen torsdag og da var den på 31 så skal ta siste hcg i morgen. Men siden testen så å si er en lite grå strek å ikke rød lengre så er det vel ute snart..
 
Back
Topp