Prøvesvar på sms?

Io

Elsker forumet
Er det vanlig at legekontoret sender prøvesvar på sms?

Jeg fikk nettopp en usignert melding om at jeg har "Lavt jern. Ta f.eks. Duroferon. Ktr 2u etter avsl. kur."

Skal jeg anta at dette er fra legen min? Fra laben?
Hva betyr det siste?

Kontroll to uker etter avsluttet kur..

Rart, har aldri fått det selv, får alltid i posten :P jernmangel er vanlig da, har det garantert selv..!

Sniker fra oktober:

Fikk også sms fra legekontoret med prøvesvar om at jeg manglet D-vitamin og måtte ta det. Det sto også "resept sendt til apotek" og avsluttet med vennlig hilsen ...

Jeg reagerte ikke noe på det, syns det var greit å få beskjed på den måten slik at det gikk fortere enn posten. :-)

• Liker
Reactions: Io
Sniker fra oktober:

Fikk også sms fra legekontoret med prøvesvar om at jeg manglet D-vitamin og måtte ta det. Det sto også "resept sendt til apotek" og avsluttet med vennlig hilsen ...

Jeg reagerte ikke noe på det, syns det var greit å få beskjed på den måten slik at det gikk fortere enn posten. :)

Takk for svar.

Jeg hadde også likt meldingen dersom den var signert og hørte sammen med en resept. Den jeg fikk virker uprofesjonell og gir flere spørsmål enn svar: Var det ferritin eller HB som var lav? Hvor lav? Skal jeg kjøpe 100 eller 500 tabletter? Hvorfor foreslår de et annet merke enn jeg pleier å ta? Er meldingen skrevet av noen som had lest journalen min?

Takk for svar.

Jeg hadde også likt meldingen dersom den var signert og hørte sammen med en resept. Den jeg fikk virker uprofesjonell og gir flere spørsmål enn svar: Var det ferritin eller HB som var lav? Hvor lav? Skal jeg kjøpe 100 eller 500 tabletter? Hvorfor foreslår de et annet merke enn jeg pleier å ta? Er meldingen skrevet av noen som had lest journalen min?

Skjønner forvirringen.
Ta kontakt med dem å be om et mer konkret svar. Det har du jo uansett krav på :-)

Har ringt, men ble ikke så mye klokere. Meldingen var løst basert på legens notat, men mest et standardsvar de sender til alle med "lavt jern". Jeg fikk I hvert fall tallet og en bekreftelse på at det er ferritin, så får jeg heller finne ut mer på sykehuset i morgen.

Back
Topp