Prøvesmak

Tenkte og prøve advokado vi og, banan falt ikke i smak:p

WOW! storspiser du har :)

Fie spiser mellom 135-165ml mme til vært måltd, og det går 3 timer mellom hver gang sånn ca! På natta får hun mat i 00-01 tia, og da sover hun til 4-5, og sover da til 8-9 :)
Gir henne grøt sånn ca annen vær dag...siden hun blir litt hard i magen av det :( fordi om hun får sviskesaft og vann til grøten....men hjelper lite :/
Hun får ikke mye grøt heller får bare i henne maks 5-6 barneskjeer!
Men hun har også fårr fruktmos å grønnsaksmos, men har vurdert å slutte med frukt å grønnsaker og bare prøve grøt å se om magen tåler det bedre! :P

Ja hun spiser mye! Men hun følger kurven sin og er lang og slank. Hun er aktiv hele dagen og åler seg fremover på lekematta. Er hun på fanget skal hun opp og stå. Skulle ønske hun tok det litt mer med ro av og til, men siden hun sover hele natta så er det vel greit at hun er veldig aktiv og sover lite på dgen :-)
Jeg hadde ikke tenkt å begynne så tidlig med store måltider, men hun sutra hele tiden og krevde flaske all day så mamma sa hun trengte mer mat og det var visst riktig :-) hun har foreløpig ikke blitt dårlig i magen av fast føde.
Skjønner om du kutter ut frukt og grønnsaker til magen tåler det bedre. De skal jo spise fast føde resten av livet så det haster ikke å innføre det før de er klar :-)

WOW!!! DET var mye mat på en dag det :p Har økt til 1/2 glass med gulrot men hun har fått så hard mage av det og plages veldig med det da o_O Hvor lenge ga du bare en sort mat før du introduserte neste??? Har så lyst å begynne med grøt også men er redd det kanskje blir for mye for tarmene som allerede jobber iherdig med gulrota...???

Jeg ga et par skjeer med pærepure først en ukes tid og så et halvt glass og så et helt glass. Jeg testa gulrotmos første uka og men det satte sånn farge på klærne så venta med det til vi hadde handla smekker :-) nå gir vi ett glass av det vi tester dersom hun liker det. Hun har spist pærepure, sviskemos, eple og mangomos fra nestle, gulrotmos og gulrot/potetmos. I morgen skal hun få most avokado. Hun har spist banan også men vi liker ikke banan så er ikke så flinke å huske på å kjøpe det ;-)
Jeg aner ikke om gulrot er hardere for magen enn grøt. Du kan jo teste veldig tynn grøt og veldig få skjeer evt, men visst hun ikke er klar så kan du jo vente et par uker. De har jo litt sarte mager ennå. Jeg har ikke så god peiling på hva man bør gjøre men følger magefølelsen og spørr på helsestasjonen om jeg lurer på om det jeg gjør er riktig :-)

Back
Topp