Prøvesmak

Miss Independent

Elsker forumet
Da har LN fått prøvesmake grøt og fruktpure. Begynte igår - grøten var ikke akkurat populær ut ifra grimasene han lagde :p Fruktpureen gikk ned. Han fikk bare 4 skjeer om gangen.

Og igår og idag har han tatt flaske!!! :D Han drikker ikke så mye (30-60ml) men vi er bare glad at han lærer seg å ta flaske!! Stresser ikke med det men syns det er greit mtp at jeg har en bacheloroppgave å skrive, og faren skal snart ut i permisjon. :)

Så heldig han er som får smake litt =)
Det er veldig spennende da, når man begynner å la de smake! :D
Her funker fullamming veldig bra enda, men nå som han straks er 4 måneder kommer vi til å gi små smaksprøver innimellom, om han er interessert. Om ikke, så venter vi! =)
Og så bra han tar flaske!!

Så gøy han likte fruktmosen;) Så lenge han tar flasken er det jo ikke viktig for mye han drikker i førsten:)

Så bra at han tar flaska da! :) Vi gir litt gulrotmos daglig, noen få ts om dagen. Og så får hun sviskesaft, frukt i nett og bittelitt banan når jeg spiser det. Hun fikk banan på ts i går, bare en ert-mengde men hun smatta og kosa seg med det :) :rolleyes:

Så bra at han tar flaska da! :) Vi gir litt gulrotmos daglig, noen få ts om dagen. Og så får hun sviskesaft, frukt i nett og bittelitt banan når jeg spiser det. Hun fikk banan på ts i går, bare en ert-mengde men hun smatta og kosa seg med det :) :rolleyes:

Så gøy når de kan begynne å smake litt på ting:-) Gleder meg til å teste ut gulerotmos, tenkte kanskje å la henne smake i helga:-)

Så gøy når de kan begynne å smake litt på ting:) Gleder meg til å teste ut gulerotmos, tenkte kanskje å la henne smake i helga:)
Tror ikke 1 ts har så mye å si for magen nemlig, det er når man gir mer enn det at de kan plages litt ;) Jeg dyppa bare skjea i glasset et par ganger de første gangen hun fikk det :) Lykket til!

Takk:-)

gulrotpure gikk ned idag òg. Jeg gir smått (3-4 barneskjeer) hverdag tenker jeg. Det er så gøy å ansiktuttrykkene hans når han får smake noe nytt :p

gulrotpure gikk ned idag òg. Jeg gir smått (3-4 barneskjeer) hverdag tenker jeg. Det er så gøy å ansiktuttrykkene hans når han får smake noe nytt :p

Hehe, moro!

ja, det er gøy å gi snuppa sviskesaft, det er litt surt så hun lager litt grimaser :p :D Er så pysen på økinga, så etter 2 uker får hun bare 3ts gulrotmos :oops: Burde jeg kanskje øke fortere???

ja, det er gøy å gi snuppa sviskesaft, det er litt surt så hun lager litt grimaser :p :D Er så pysen på økinga, så etter 2 uker får hun bare 3ts gulrotmos :oops: Burde jeg kanskje øke fortere???

Jeg var pysete på økninga de to første ukene og så ga jeg fullt glass og det gikk fint :-) men jeg gjorde bare slik veninna mi gjorde det så vet ikke hva som er lurt å gjøre. Jenta mi krever masse mat og får 210ml mme når hun våkner i 6/7 tida, 1 porsjon grøt i 9/10 tida, 210 ml mme i 12/13 tida, 1 glass fruktmos en gang før neste måltid mme som er kl 15/16, grøt kl 18/19 og en flaske mme enten når vi legger oss i 00/01.00 tiden (aaaaaltfor sent å legge seg egentlig så full skjerpings) eller så er hun våken til kl 20/21 og spiser en halv flaske mme. Hun får forresten frukt i nettet sitt når vi spiser middag ca kl 17.00 :-). Noen dager når vi er sammen med andre babyer og hun er mer aktiv så krever hun flere flasker men da spiser hun som regel bare 150ml i gangen.

Lille fikk smake en mikroskopisk bit banan i dag men skjønner ikke greia :-p

hehe..det er liksom det, de skjønner ikke helt hva de får :p

Nei, og siden han er mett og god (når han er frisk!), så venter vi litt =)
Men det er jo lurt å gi litt smaker, så de blir vant til det etterhvert.

Jeg var pysete på økninga de to første ukene og så ga jeg fullt glass og det gikk fint :) men jeg gjorde bare slik veninna mi gjorde det så vet ikke hva som er lurt å gjøre. Jenta mi krever masse mat og får 210ml mme når hun våkner i 6/7 tida, 1 porsjon grøt i 9/10 tida, 210 ml mme i 12/13 tida, 1 glass fruktmos en gang før neste måltid mme som er kl 15/16, grøt kl 18/19 og en flaske mme enten når vi legger oss i 00/01.00 tiden (aaaaaltfor sent å legge seg egentlig så full skjerpings) eller så er hun våken til kl 20/21 og spiser en halv flaske mme. Hun får forresten frukt i nettet sitt når vi spiser middag ca kl 17.00 :). Noen dager når vi er sammen med andre babyer og hun er mer aktiv så krever hun flere flasker men da spiser hun som regel bare 150ml i gangen.

WOW! storspiser du har :)

Fie spiser mellom 135-165ml mme til vært måltd, og det går 3 timer mellom hver gang sånn ca! På natta får hun mat i 00-01 tia, og da sover hun til 4-5, og sover da til 8-9 :)
Gir henne grøt sånn ca annen vær dag...siden hun blir litt hard i magen av det :( fordi om hun får sviskesaft og vann til grøten....men hjelper lite :/
Hun får ikke mye grøt heller får bare i henne maks 5-6 barneskjeer!
Men hun har også fårr fruktmos å grønnsaksmos, men har vurdert å slutte med frukt å grønnsaker og bare prøve grøt å se om magen tåler det bedre! :P

Jeg var pysete på økninga de to første ukene og så ga jeg fullt glass og det gikk fint :) men jeg gjorde bare slik veninna mi gjorde det så vet ikke hva som er lurt å gjøre. Jenta mi krever masse mat og får 210ml mme når hun våkner i 6/7 tida, 1 porsjon grøt i 9/10 tida, 210 ml mme i 12/13 tida, 1 glass fruktmos en gang før neste måltid mme som er kl 15/16, grøt kl 18/19 og en flaske mme enten når vi legger oss i 00/01.00 tiden (aaaaaltfor sent å legge seg egentlig så full skjerpings) eller så er hun våken til kl 20/21 og spiser en halv flaske mme. Hun får forresten frukt i nettet sitt når vi spiser middag ca kl 17.00 :). Noen dager når vi er sammen med andre babyer og hun er mer aktiv så krever hun flere flasker men da spiser hun som regel bare 150ml i gangen.
WOW!!! DET var mye mat på en dag det :p Har økt til 1/2 glass med gulrot men hun har fått så hard mage av det og plages veldig med det da o_O Hvor lenge ga du bare en sort mat før du introduserte neste??? Har så lyst å begynne med grøt også men er redd det kanskje blir for mye for tarmene som allerede jobber iherdig med gulrota...???

Lille fikk smake en mikroskopisk bit banan i dag men skjønner ikke greia :p
hahaha, han er kanskje ikke heeelt klar for mat enda da? :p Hermine får smake bittebittelitt banan når jeg spiser det og hun ELSKER det! :D Men siden det gir hard mage blir hun ikke å få det med det første ;)

Nasse skal få smake gulerotpuree i dag, blir gøy å se om det faller i smak:-)
Hvor lenge bør man holde på med en smak før de kan teste noe annet?:-)

Tenker å la daniel smake avokado i dag jeg. Det skal visst være bra for nattesøvnen.

Tenker å la daniel smake avokado i dag jeg. Det skal visst være bra for nattesøvnen.

Det tenkte jeg skulle bli smak nr 2, si fra hvordan det gikk:-)

Back
Topp