Prøver

MammaLykke90

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Sommerfuglene 2017
Sluttet på minipillen i juli. Var litt forsiktige pga diverse frem til slutten på august. Så september er første PP for oss. Redd for å innbile meg ting, vært ett par dager nå med rar form. Var litt dum å så på en graviditetstest fra tidligere idag som jeg hadde glemt kaste, så noen timer over, den viste svak svak strek. Håpe håpe.. Men selvsagt dumt. Fått litt blødning i kveld.
Skulle hatt mens om 2-7 dager.
Kan det være en mini spire eller ?
Del gjerne erfaringer
Blir dagbok på meg. Trenger diskutere og dele. Er forreste en testaholiker

Det kan selvfølgelig være :-) Men det kan jo og være tilfeldig. Eller så kan jo kroppen oppføre seg litt annerledes etter pilleslutt. Er det ikke slik at testene må sees på innen en viss tid, for at man skal kunne "stole" på de? Blir spennende å se om du får mens nå da :-)

Det kan selvfølgelig være :) Men det kan jo og være tilfeldig. Eller så kan jo kroppen oppføre seg litt annerledes etter pilleslutt. Er det ikke slik at testene må sees på innen en viss tid, for at man skal kunne "stole" på de? Blir spennende å se om du får mens nå da :)
Absolutt. Kroppen har hatt mens 2 ganger etter slutt på minipille og vente på 3. Nå. Hvis ikke spiren sitter så kan likegreit mens komme slik at man kan begynne på en ny periode :)
Står de skal leses innen 5 min vel, men måtte jo Google litt og noen skriver de da har vært gravid, så da får man litt håp :)

Absolutt. Kroppen har hatt mens 2 ganger etter slutt på minipille og vente på 3. Nå. Hvis ikke spiren sitter så kan likegreit mens komme slik at man kan begynne på en ny periode :)
Står de skal leses innen 5 min vel, men måtte jo Google litt og noen skriver de da har vært gravid, så da får man litt håp :)
Ja, jeg forstår deg så godt! Vi får håpe den uteblir da? :-)

Ja, jeg forstår deg så godt! Vi får håpe den uteblir da? :)
Ja, men fått en blødning i kveld, så mulig det er mens som har kommet tidligere enn ellers. Er 27 dager nå, tidligere kommet på 34 og 31. Men kroppen må nok vende seg til å ikke bruke prevensjon også. Er du en prøver eller gravid? Eller bare inne å leser osv?

Ja, men fått en blødning i kveld, så mulig det er mens som har kommet tidligere enn ellers. Er 27 dager nå, tidligere kommet på 34 og 31. Men kroppen må nok vende seg til å ikke bruke prevensjon også. Er du en prøver eller gravid? Eller bare inne å leser osv?
Ja, det kan jo ta litt tid før kroppen retter seg skikkelig. Selv har jeg alltid vært uregelmessig uten prevensjon. Ingen prøver enda, om et par år kanskje ;-) Fikk en liten en i februar :-)

Blendahvit test på morgenen idag. Innse at mensen har kommet. Bare å se fremover til neste eggløsning. Hvordan sjekker dere/vet dere at dere har eggløsning? ☺️

Fortelle litt mer, ble overraskende gravid uten å prøve i 2015, født høsten 2015 og nå håper vi på en lillebror eller lillesøster i 2017.
Satt inn spiral i februar. Minipillen før det. Fjerner spiralen i juni. Hadde mye smerter med den. Fikk blødning dagen etter fjerning. Begynte på minipille. Gikk på de frem til 9. Juli. Fikk blødning da etter 4-5 dager. Så selv om vi har barn fra før er vi nye på hele det med prøveperioder, sjekke eggløsning osv. Har funnet ut at jeg er en testaholiker

Siste oppdatering er blødning som kom 11. September. På dag 27. Forrige mnd kom det på dag 34. Og gangen føre dag 31.

Mini har vært syk og får medisiner, har smittet ho mor. Feber, hodepine, vond hals, vondt i kroppen, vondt i magen og kaster opp. Føler meg som en dårlig mamma idag, orker ikke leke eller gjøre noe med mini. Heldigvis har pappaen vært super flink og ordnet alt med kjøring, henting, mat osv. Stelte bare for kvelden og la meg sammen med han, så nå har jeg og mini lagt oss for kvelden :) kjedelig å Være i slik form. Igår hadde mensen sluttet, brått idag blør jeg mer igjen, merkelig. Vanskelig å vite når EL kommer da? Eller er det 14 dager etter første mens dag?

Velkommen som prøver du også! Det varierer litt når el kommer, men du kan jo starte å teste med el- tester dra syklusdag (cd) 10- 11 kanskje? El- tester kan du for eksempel kjøpe fra babyplan.no. Finnes ok Kit mwd både el- og g-tester :)

Kan tipse deg om deg fantastisk fine appen Ovia, som hjelper deg å bli kjent med og holde øye med din syklus.

Ønsker dere lykke til!

Velkommen som prøver du også! Det varierer litt når el kommer, men du kan jo starte å teste med el- tester dra syklusdag (cd) 10- 11 kanskje? El- tester kan du for eksempel kjøpe fra babyplan.no. Finnes ok Kit mwd både el- og g-tester :)

Kan tipse deg om deg fantastisk fine appen Ovia, som hjelper deg å bli kjent med og holde øye med din syklus.

Ønsker dere lykke til!

Tusen takk!!
Syklusdag 9 idag og prøvd både ta temp og el test, tenkte ta hver dag nå fremover, se om det blir forskjell fremover.
Hvor ofte osv prøver dere med sex da?
Den appen må jeg sjekke ut.

9. Syklusdag og begynt med både el tester og temping, spennende å se hvordan dette fungerer. Nå blir det mye sengekos fremover og håpe det kan resultere i en huleboer :)

Anbefaler absolutt appen Ovia som ble nevnt over her! Ikke bare får man en enkel oversikt selv men man kan også vise den til mannen(hvis han er nysgjerrig) slik at han enkelt skjønner poenget med syklus og når de fertile dagene er osv. Min samboer synes i hvert fall at det var spennende å se på den.

Angående hvor ofte så er det vel annen hver dag i de fertile dagene som er "hovedregelen" :)

Lykke til! :D

Anbefaler absolutt appen Ovia som ble nevnt over her! Ikke bare får man en enkel oversikt selv men man kan også vise den til mannen(hvis han er nysgjerrig) slik at han enkelt skjønner poenget med syklus og når de fertile dagene er osv. Min samboer synes i hvert fall at det var spennende å se på den.

Angående hvor ofte så er det vel annen hver dag i de fertile dagene som er "hovedregelen" :)

Lykke til! :D
Takk for tips, lastet ned den appen nå og temp osv er lagt inn :)

Tolking av "symptomer":
Syklusdag 10
Livmorstappen (helt uerfaren på dette) kjennes lav ut, men høyere enn igår, hard, åpen.
Var litt slimaktig utflod på papiret på morgenen og nå kjennes det er som lett mensmurring og litt brun farget utflod. *beklager detaljer*
El test kl 6.30, negativ.
Legger ved bilde fra 3 siste dagene
Hva skjer tror dere? el allerede?
Takk for alle svar på forhånd.

Vedlegg

• IMG_0032.JPG
    IMG_0032.JPG
    454,6 KB · Visninger: 111
Hva tror dere? Nærmer det seg? Slim igår. kvalm igår og idag. Temp har vært stabil 36,3 hele denne uka :)

Vedlegg

• IMG_0041.JPG
    IMG_0041.JPG
    63,2 KB · Visninger: 134
Måtte kjøpe sånne CB tester idag. Får prøve ta en vanlig nå i ettermiddag også se før jeg bruker en CB :) noen som har erfaring med de?

Negativ CB test ( sånn med smileansikt) på ettermiddag/kvelden igår (dag12). Vanlig el test virket mindre tydelig kontroll strek idag. Har hatt stabil temperatur på 36,3 nå denne uka, idag var den 36,5. Håper noen kan svare:
Hvor lenge er temp høyere etter el? (For å kunne bekrefte at den har vært)
Ikke noe slim eller lignende igår(dag12), men i foregårs (dag11).
Hadde ikke sex igår da.. men hadde dagen før så kanskje den kan ha truffet riktig?

Er ikke helt dreven med el osv, sånn i forhold til når EL er i forhold til slim, temperaturforhøyning, positive og negative el tester etc. Prøver lese masse inne på nettet.

Hva tror dere? Kan EL ha vært allerede igår?
Slenger med bilde. CB negativ idag også.

Vedlegg

• IMG_0046.JPG
    IMG_0046.JPG
    969,9 KB · Visninger: 122
Last edited:
Her er det dag 14, negativ el test og kanskje litt slimete der nede Men kan jeg ha hatt el uten at det har slått ut på testene? Eller kan el enda komme?

☺️

Back
Topp