Prøver!

JEMTH

Andre møte med forumet
Dette er så spennende! Nå har vi prøvd for første gang! [:)] Har eggløsning i morgen, og jeg har lest at man gjerne skal prøve noen dager i forveien (?)
Har ingen forhåpninger om å bli gravid på første forsøk så foreløpig er det lite stressende - heldigvis!
Det er så rart å tenke på at man er i gang liksom! Vi har ikke sagt til noen at vi prøver, og det har vi heller ingen planer om å gjøre. Føler at 'forventingspresset' blir mindre da, og kanskje det kan gjøre ting lettere på en måte? Vi har tullet litt oss imellom om å få barn og snakket mye løst om hvordan vi vil bli som foreldre. Og plutselig ble det liksom bare aktuelt. Jeg ble så klart 'klar' først, i og med at jeg har hatt lyst på barn siden jeg var et selv, mens han har på en måte villet vente litt. Men jo mer vi har snakket om det, jo mer har vi begge fått lyst. Vi snakker mye om hvor koselig det blir å trille vogn og vise frem babyen til alle, kose, spise, bade, stelle - ALT (også det som ikke er SÅ koselig) [8D] Vi gleder oss til den dagen vi kan fortelle alle at de skal bli besteforeldre, onkler, 'tanter', faddere, til vi kan fortelle at det har blitt en gutt eller en jente og hva han eller hun skal hete. Jeg er kanskje litt naiv enda, i og med at det er første forsøk. Det kan jo være leeenge til det skjer noe. Men jeg er så klar, og vi er veldig flinke til å ta ting litt som det kommer. Gleder meg ihvertfall masse til hva som kanskje skal skje, og jeg håper at vi klarer å holde humøret og motet oppe hvis det tar lang tid før resultatene kommer. [:)]

Gratulerer med dagbok [:D] Masse lykke til med prøvingen[:)] klem!

Hei!
Gøy å lese litt om dere og deres "forventninger"[:)]
Masse lykke til med prøvingen! Og gratulerer med dagbok!![:D][:D]

Tusen takk! :D Skal prøve å være litt aktiv på dagbok-fronten, det kan være morsomt å se tilbake på senere [:)] 

(Hvordan får dere forresten opp sånne fine kalendere med eggløsning, termin, dager til testing osv? [8D])

Gratulerer med dagbok og prøvingen! I min første prøveperiode jeg også, så kommer til å følge med deg. Spennende! Min dagbok heter Drøm om eventyr, om du vil kikke innom:)[8|]

ORIGINAL: Lambi`83

Hei!
Gøy å lese litt om dere og deres "forventninger"[:)]
Masse lykke til med prøvingen! Og gratulerer med dagbok!![:D][:D]

Det er utrolig hvor bevisst man blir på sin egen kropp når man først har innstilt seg på dette her altså, og jeg skjønner bedre og bedre for hver time som går hvorfor mange fortviler etter at forventingene deres har blitt skrudd opp, ned og i mente - også kommer det månedlige besøket allikevel.
  Jeg har jo lest litt om tidlige tegn som kan dukke opp når man blir gravid, deriblant dette med festesmerter. Det skal visstnok kjennes ut som litt lettere menstruasjonssmerter, correct me if I'm wrong..?
  Nå har jeg jo, ifølge syklusen min som er litt usikker enda, eggløsning idag. Så 'tante rød' kommer ikke på et par uker enda, og befruktningen kan faktisk være et faktum! [;)] Og da jeg la meg ifår kjente jeg disse berømmelige smertene som dukker opp hver måned, bare ikke like sterkt. Jeg begynte å tenke på hvor fantastisk og sykt (misforstå meg rett) det hadde vært hvis vi hadde klart det på aller første forsøk - da har vi en baby til sommeren igjen liksom!! Og det begynner nå, jeg kan jo kjenne det!!
  Jeg satt i hele går og så på barneklær på nettet og når jeg ikke gjorde det så dagdrømte jeg om babyer! (Drømte forsåvidt en vanlig drøm også, during my Sunday-evening-nap; jeg fødte, jordmor klipte og min 'bedre' ([;)]) halvdel ble både blå og gul av den sterke klypa mi!)
  Huffameg, hvis det er slik det skal være lenge - det er ikke rart vi jenter blir deprimerte! [8D] Underbevisst går jeg jo og kjenner etter tegn hele tiden! Oi, der ble jeg akkurat litt øm i brystene, nå fester egget seg og er jeg ikke litt kvalm?? Som sagt, i går kvernet tankene om disse fordømte tegnene igjen.. [8D] Tenk om! Tenk om det vokser et lite menneske inni meg? Nå! Tenk om vi skal få en liten prins eller prinsesse! Tenk om han får mine øyne, eller hun får smilet til pappa'n sin? Tenk så fint vi kommer til å få det! Men samtidig så surrer det jo en annen tanke i bakhodet; tenk om vi ikke får det til? Noensinne.. Tenk om det tar flere år?
  Så lett kan man bli motløs, dere?!! Nå er jeg riktignok ikke motløs enda, så langt ifra - vi har jo akkurat begynt, men jeg skjønner godt at mange blir det! Jeg kommer sikkert til å ha perioder jeg også, etter en stund.. Har dere prøvd lenge??
  Jeg må nok være flink til å minne meg selv på at jeg skal ta det med ro, la ting skje litt av seg selv, ha sex for å ha en fin stund med kjæresten - ikke 'bare' for å lage barn, og ikke stresse!! Hvis ikke kommer jeg vel til å bli innesperret om det skal fortsette i dette tempoet! [:D]
  Så pass på dere selv oppi alt dette, jenter! Jeg må nok finne på et slagord til meg selv og svi det inn på netthinnen i denne prøvetida! [8D] (Og bare for å toppe det hele så var jeg så kvalm i dag tidlig at jeg var på nippet til å dra hjem fra jobb! Det går det riktignok omganssyke så det er vel helst den som lurer rundt hjørnet! [&:])

Peace out! [;)]

- Er det forresten noen som har noen gode tips og råd til å bli gravide? Sleng det ut! [:)]

Æsj, omgangssyken er noe av det værste jeg vet!!! Men god bedring da! [:)]
Og hvem vet, kanskje det er den omgangssyken som varer litt til og fra i ni måneder[;)]

Ny dag, nye muligheter! :) Er fortsatt kvalm og uvel, spesielt første halvdel av arbeidsdagen og når jeg har lagt meg om kvelden.. Trodde TR kom i dag, men det var visst bare lureri [8D] Må fortsatt vente en ukes tid på både den og en evt graviditetstest.. Har absolutt IKKE følelsen av at jeg er gravid, men så vet jeg heller ikke hvordan det kjennes ut [:D] Har bare innbilt meg at det er sånn man vet når det skjer.. Men tiden vil vise! [:)] Takk for lykkeønskninger [:)]

Hvordan går det? Når har du IKM? *spennende*

Er fortsatt litt usikker på syklusen min, siden jeg egentlig aldri har fulgt den såå nøye før.. [8D] Men den ligger på rundt 28 dager, og i så fall så er IKM om akkurat en uke.. Men TR kommer alltid på torsdag eller fredag, så da har jeg litt slingringsmonn! [:D] Hadde vært supermorsomt hvis jeg kunne tatt en test neste mandag ihvertfall! [:)] 
- Omgangssyken som jeg ventet på har forøvrig ikke kommet, kvalmen er ikke like intens som den var tidligere i uken og matlysten har så smått begynt å komme tilbake.. Men det kommer og går! Igår fikk jeg plutselig en slags strekk i høyresiden av lysken! Ikke vet jeg om det er noe 'tegn', men hvis noen har hørt om det før så er det bare å rope ut! [:D] Kaller det strekk, men det er vel ikke det det er.. Ubehag er vel en mer passende betegnelse [8D] Har liksom ikke gjort noe for å få det, det kom bare plutselig over meg på ettermiddagen i går og nå er det utrolig ubehagelig å gå i trapper o.l. Men men! ... Min kjære har forresten begynt å dagdrømme like mye som meg, og det hadde jeg aldri trodd! Han har vært litt tilbakeholden på håpe-fronten, men nå føler jeg at vi (snart) er på samme nivå [8D] Han er heldigvis forberedt på å prøve en stund! [;)] 
Ellers har jeg vært innom samtlige babybutikker i Oslo de siste dagene, og siklet på alle de søte klærne de har! Gleder meg til den dagen vi kan gjøre storinnrykk! [;)] 

Husk å holde meg oppdatert på prøvefronten deres da damer, jeg er litt urutinert på BV enda så jeg har ikke blitt så flink til å følge med på dere enda! [8D][:)][:)]

Jaja, da var formen snart tilbake til normalen (bortsett fra at jeg såååå klaaaart har blitt forkjølet) etter en uke med diverse ubehageligheter! [8D] Kvalmen er helt borte, matlysten er på topp(+ litt til) og 'lyskestrekken' er så godt som forsvunnet.. Nå venter jeg bare på litt energi og overskudd! [:D] Venter også TR når som helst i dagene framover.. Litt kjedelig, men jeg er ganske sikker på at den kommer så det får gå [8D] Så fra og med fredag(-ish), er PP1 over og PP2 kan begynne [:)] Tvi tvi til meg selv og alle dere andre! [;)][:)]

Kanskje det rett og slett klaffa på første forsøk! Jeg har også sånne strekk av og til i lysken eller deromkring. Kjennes ut som da jeg gikk med min første og leddbåndene begynte å strekke seg. Er vel litt tidlig med sånne smerter, men d kan jo være spiren som gravde seg ned 

Hoho, idag har jeg kjøpt min aller første graviditetstest! 'Venter' fortsatt på TR, selv om andre dagen etter IKM snart er over.. Håper jeg klarer å vente noen dager før jeg tar den, i tilfelle det bare er kroppen min som lurer meg [8D] 

I går klarte jeg ikke å vente lenger med testingen (bombe!).. [:D] Første test var ubrukelig og fungerte ikke.. Så vi suste ned på apoteket for å kjøpe en ny og den viste 'ikke gravid'.. Ble så klart litt skuffet, selv om jeg hadde regnet med det, men nå er det 4 dager siden IKM og fortsatt ingen tegn til TR.. Testen jeg tok i går var ikke testet med morgenurin så vi har kjøpt en tredje test som jeg tenkte å ta om noen dager. Tror TR kommer iløpet av de nærmeste dagene, men hvis ikke så blir det testing på fredag/lørdag MED morgenurin for å være 99% sikker [;)]

Back
Topp