Prøver på nummer tre

PP2 - CD25 - 6 DPO
Røk på en test etter lunsj i dag. Kjenner jeg blir helt introvert og betenkt i disse DPO-dagene, og gleder meg litt til å få de neste tre-fire dagene overstått. Det er ikke SÅ viktig for meg å faktisk være gravid, syns bare det er så vanskelig å ikke vite. Kontrollbehovet mitt er litt ekstremt.

I dag hadde jeg min førte godfølelse av at jeg kanskje kunne ha symptomer på graviditet. Føler det har strukket litt av og på i venstre livmor. Tror det er den siden jeg hadde eggløsning på. Er også den livmoren mine to døtre ble lagd i, så håper det er der sistemann vil bo også ❤️

Edit: blir altså så flau over hvor crazy jeg blir i DPO-land. Var nettopp inne å leste min egen dagbok fra da jeg ble gravid med lillesøster, og den gangen hadde jeg også strekkinger og murringer 6 DPO.
 

Vedlegg

  • IMG_0303.jpeg
    IMG_0303.jpeg
    789,2 KB · Visninger: 20
  • IMG_0304.jpeg
    IMG_0304.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 19
Last edited:
PP2 - CD26 - 7 DPO
Jeg blir så oppgitt over hvor gal jeg blir i DPO-land. Spesielt mellom 6-10 DPO der man når som helst kan få et svar på om det har gått eller ikke. I dag røk jeg på hele tre tester. Alle hvite selvsagt. Klarer nesten ikke å tisse uten å ta en kopp under, og det er jo så nytteløst.

Syns det er merkelig for jeg ønsker ikke SÅ sterkt å bli gravid. Selvfølgelig er det veldig koselig og jeg håper på to rød streker, men blir liksom så obsessed med å finne ut om det har gått eller ikke. Får håpe jeg slipper mange runder med tanke på hvor mye energi og hjernekapasitet dette tar. Haha.

Tempen sank i dag. Min temp er jo litt jojo, så legger verken noe positivt eller negativt i temperaturen. Ellers har det faktisk murret litt på høyre side i dag. Er nok bare tilfeldigheter ☺️
 

Vedlegg

  • IMG_0383.jpeg
    IMG_0383.jpeg
    857,2 KB · Visninger: 5
PP2 - CD27 - 8 DPO
Negativ test i dag tidlig. Kom hjem etter lunsjen og tok en test til. I virkeligheten ser den blank ut syns jeg, men var noen i IKM-gruppen som syns de så skygge. Rett etterpå fikk jeg også en blodig slimklump på papiret. Så nå er jeg veldig usikker på om det er mensen eller festeblødning på gang. Legger ved bilde, og så får jeg bare unnskylde på forhånd hvis noen syns slikt er ekkelt.

På en måte kan jeg være 10 DPO og det er mensen som kommer tidlig, men siden pulsen er høy og jeg syns det murrer litt på kun høyre side, så tror jeg ikke løpet er kjørt enda. Veldig spennende det her!
 

Vedlegg

  • IMG_0394.jpeg
    IMG_0394.jpeg
    915 KB · Visninger: 57
  • IMG_0393.jpeg
    IMG_0393.jpeg
    1 MB · Visninger: 54
  • IMG_0399.jpeg
    IMG_0399.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 54
Enten har det klikka for meg eller så er jeg kanskje gravid? Tok en test nå på kvelden siden det ikke kom mer blod, og syns plutselig jeg så en svak strek. Men så følte jeg plutselig at den forsvant og ble usikker på om jeg innbilte meg det hele. Tok opp de testene jeg tok tidligere i dag fra søppelkassen (vet de egentlig er ugyldige), og syns plutselig jeg ser strek på i hvert fall den ene? Flere enn bare jeg som ser? Blir spennende å teste i morgen.

Noen av bildene er redigert for å få det frem tydeligere. Kjenner det murrer litt på høyre side. Hadde vært interresant å bli gravid i den høyre livmoren. Begge jentene er fra den venstre.
 

Vedlegg

  • IMG_0417.jpeg
    IMG_0417.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 39
  • IMG_0422.jpeg
    IMG_0422.jpeg
    329,9 KB · Visninger: 37
  • IMG_0425.jpeg
    IMG_0425.jpeg
    102,4 KB · Visninger: 37
  • IMG_0428.jpeg
    IMG_0428.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 37
  • IMG_0431.jpeg
    IMG_0431.jpeg
    2,1 MB · Visninger: 38
  • IMG_0425.jpeg
    IMG_0425.jpeg
    114,9 KB · Visninger: 43
PP3 - CD1
Mensen kom i dag. Det var gøy med litt spenning på tampen, men må nok vente litt til før jeg blir gravid. Fikk en svaaaak strek på dagens test også, så mulig det var en liten streifer som jo er litt oppløftende.

Denne syklusen tenkte jeg å ta letrozol og duphaston. Brukte det med begge jentene, og har igjen rester fra sist. Tar nok en test på søndag før jeg begynner for å være på den sikre siden, siden letrozol ikke skal brukes hvis man er gravid.

Dagens test er den nederste. Syns jeg ser en liten skygge på den i virkeligheten.
 

Vedlegg

  • IMG_0439.jpeg
    IMG_0439.jpeg
    347,1 KB · Visninger: 35
PP3 - CD1
Mensen kom i dag. Det var gøy med litt spenning på tampen, men må nok vente litt til før jeg blir gravid. Fikk en svaaaak strek på dagens test også, så mulig det var en liten streifer som jo er litt oppløftende.

Denne syklusen tenkte jeg å ta letrozol og duphaston. Brukte det med begge jentene, og har igjen rester fra sist. Tar nok en test på søndag før jeg begynner for å være på den sikre siden, siden letrozol ikke skal brukes hvis man er gravid.

Dagens test er den nederste. Syns jeg ser en liten skygge på den i virkeligheten.
Jeg ser også strek på både den fra i dag tidlig og de fra i går som du la ut i natt, så enig med deg i at det godt kan ha vært en streifer! Og det er jo veldig oppløftende! Lykke til i neste prøveperiode :happy:
 
PP3 - CD5
Da har tanta snart pakket sakene sine og reist, og jeg går inn i en ny pp med ny motivasjon. Har en god følelse denne gangen siden vi kjører på med hormoner. Medisinerer med seg med rester av letrozol fra da vi prøvde på lillesøster. Tar enkel dose denne runden.

Tenker også litt på hvordan jeg skal prøve å bli minst mulig gæren i DPO-land. Er redd for at jeg i hele sommer skal ønske at tiden går fort så jeg kan teste og å bruke all energien på å gruble over om jeg er gravid eller ikke. Tror derfor jeg skal prøve å holde meg litt okkupert med andre ting, kanskje være litt mindre på forumet og kanskje sette en grense for når jeg tidligst kan teste? For eksempel fra 9 eller 10 DPO.
 
PP3 - CD5
Da har tanta snart pakket sakene sine og reist, og jeg går inn i en ny pp med ny motivasjon. Har en god følelse denne gangen siden vi kjører på med hormoner. Medisinerer med seg med rester av letrozol fra da vi prøvde på lillesøster. Tar enkel dose denne runden.

Tenker også litt på hvordan jeg skal prøve å bli minst mulig gæren i DPO-land. Er redd for at jeg i hele sommer skal ønske at tiden går fort så jeg kan teste og å bruke all energien på å gruble over om jeg er gravid eller ikke. Tror derfor jeg skal prøve å holde meg litt okkupert med andre ting, kanskje være litt mindre på forumet og kanskje sette en grense for når jeg tidligst kan teste? For eksempel fra 9 eller 10 DPO.
Lykke til med ny prøveperiode! Og lykke til med å ikke tenke på det :smiley-angelic008:hilarious:
 
PP3 - CD5
Da har tanta snart pakket sakene sine og reist, og jeg går inn i en ny pp med ny motivasjon. Har en god følelse denne gangen siden vi kjører på med hormoner. Medisinerer med seg med rester av letrozol fra da vi prøvde på lillesøster. Tar enkel dose denne runden.

Tenker også litt på hvordan jeg skal prøve å bli minst mulig gæren i DPO-land. Er redd for at jeg i hele sommer skal ønske at tiden går fort så jeg kan teste og å bruke all energien på å gruble over om jeg er gravid eller ikke. Tror derfor jeg skal prøve å holde meg litt okkupert med andre ting, kanskje være litt mindre på forumet og kanskje sette en grense for når jeg tidligst kan teste? For eksempel fra 9 eller 10 DPO.
Lykke til med ny prøveperiode❤️
Skjønner at det ikke er lett å la vær å tenke på det, så lykke til med det :joyful: ❤️
 
PP3 - CD10
I dag fikk jeg veldig hyggelig nyheter om at en venninne er (uplanlagt) gravid med nummer tre. Det var veldig gøy, for de skjønte ikke omtrent hvordan det fysisk kunne være mulig at de var gravide. De har en på ett år som ammes, så det ligges jo ikke så mye. Haha.

Ellers har jeg tatt enkel dose letrozol nå og skal også ta duphaston etter eggløsning tenkte jeg. Har hatt eggløsning relativt stabilt rundt dag 18-20 de tidligere syklusene, men litt usikker på hva jeg kan forvente nå med letrozol. Har hatt eggløsning dag 16, 16, 17, 22 og 33 på letrozol. Blitt gravid fire av de fem gangene jeg tok det. Den gangen syklusen ble 33 dager ble jeg ikke gravid.

Startet med aksjelegging i går. Tenker ligging hver 2/3 dag frem til tydelige tegn på eggløsning, da blir det nok hver dag ☺️
 
PP3 - CD15
Testene har økt i styrke i dag og jeg tipper jeg får positiv test i løpet av dagen. Kjenner det murrer litt på høyre side. Håper egentlig på venstre side siden det er i venstre livmor jeg har hatt to vellykkede svangerskap, men får satse på at begge livmorene er like store.

I dag fikk jeg også beskjed om at en venninne fikk positiv test. Hun er trolig bare rundt 9 DPO. Så nå er det tre veldig gode venninner av meg som har blitt gravide. Kjenner det gjør at ønsket mitt for at det blir full klaff er enda større ❤️ Krysser alt jeg kan for at den sitter nå.
 

Vedlegg

  • IMG_1091.jpeg
    IMG_1091.jpeg
    493,2 KB · Visninger: 12
  • IMG_1092.jpeg
    IMG_1092.jpeg
    228,7 KB · Visninger: 12
PP3 - CD16
Jeg som hadde håpet på positiv eggløsningstest i går kveld, må smøre meg litt med tålmodighet ser det ut som. Tok sikkert 5-6 tester i går, for var så sikker på at NÅ skulle den bli positiv.

Var nok litt «stresset» over at ENDA en av mine nærmeste var blitt gravid. Selv om vi blir gravide fordi vi vil, så er det jo himla hyggelig om man kan få en tett med tre av sine nærmeste. Og jeg vet jo så godt at de får ganske ulike behov (på godt og vondt) når det er måneder i mellom. Er jo kjedelig om alle deres er på én dupp og vår sover to, og aldri får lekt noe med deres barn for eksempel. Men må prøve å ikke la meg stresse av det.

Her har vi fått omgangssyke i hus. Minstemann har hatt flere løse bleier, men vi var ikke helt sikre på at det var omgangssyke før eldste begynte å kaste opp i går og i natt. Krysser fingrene for at vi slipper unna selv.

Dagens test var fremdeles ikke positiv, og jeg har bare én test igjen som skal holde hele helgen vi er på hyttetur. Var jo så sikker på at den skulle bli positiv i går kveld. Jeg skal ta duphaston dagen etter positiv test, og er nå usikker på om jeg bør ta den siste testen i kveld eller i morgen. Eller bare krype til korset (eller meny) og kjøpe flere tester.
 

Vedlegg

  • IMG_1108.png
    IMG_1108.png
    1,4 MB · Visninger: 8
PP3 - CD17
Ganske sikker på at med denne pulsen, så har jeg ikke hatt noen eggløsning enda. Var vel litt optimistisk å tro jeg skulle få det tidligere med letrozol. Den er forhåpentligvis ikke så langt unna nå. Haster jo ikke heller, og egentlig er bare en flytting av terminen mot april en fin ting. Men frykter jo at det ikke klaffer nå heller, og at man bare kommer lenger og lenger bak alle terminen til alle vennene mine som er gravide.
 

Vedlegg

  • IMG_1148.jpeg
    IMG_1148.jpeg
    874,6 KB · Visninger: 11
  • IMG_1147.jpeg
    IMG_1147.jpeg
    1.003,5 KB · Visninger: 11
Back
Topp