Prøver på nr 2

88_Tingeling

Første møte med forumet
Hei ...

Etter noen runder med tenking og grubling i nesten ett år, har vi bestemt oss for å prøve på baby nr 2 ...

jeg gikk en kort periode uten p-p pga at jeg hadde glemt å kjøpte, fikk da mensen 17-23.05.20, den 19.05 starta jeg på p-p igjen, men så ble vi brått enige om at jeg likevel skulle droppe pillene slutta med p-p 29.05 og fikk mensen igjen 02.06. Den siste uka i mnd har alltid vært min faste mensen periode.

Er dette normalt? Har jeg tullet med syklusen min? Har kjøpt EL tester og G tester. EL tester har jeg aldri prøvd før, men tenkte det ville være gøy å prøve.

Jeg er nå på dag 2, av mensen, og fikk tester i posten i dag, og klarte selvfølgelig ikke la vær å prøve en EL test bare for å se hvordan den virker + at det er gøy å putte pinner i et glass med urin. Testen viste en svak test strek og en sterk kontroll strek . Er det normalt at EL test slår ut når man har mensen?

Beklager litt langt innlegg med mange spørsmål på en gang ❤ men håper at noen har noen forklaring på dette? Har prøvd å Google men kommer ikke noe konkret som jeg blir klok av
 
Hei ...

Etter noen runder med tenking og grubling i nesten ett år, har vi bestemt oss for å prøve på baby nr 2 ...

jeg gikk en kort periode uten p-p pga at jeg hadde glemt å kjøpte, fikk da mensen 17-23.05.20, den 19.05 starta jeg på p-p igjen, men så ble vi brått enige om at jeg likevel skulle droppe pillene slutta med p-p 29.05 og fikk mensen igjen 02.06. Den siste uka i mnd har alltid vært min faste mensen periode.

Er dette normalt? Har jeg tullet med syklusen min? Har kjøpt EL tester og G tester. EL tester har jeg aldri prøvd før, men tenkte det ville være gøy å prøve.

Jeg er nå på dag 2, av mensen, og fikk tester i posten i dag, og klarte selvfølgelig ikke la vær å prøve en EL test bare for å se hvordan den virker + at det er gøy å putte pinner i et glass med urin. Testen viste en svak test strek og en sterk kontroll strek . Er det normalt at EL test slår ut når man har mensen?

Beklager litt langt innlegg med mange spørsmål på en gang ❤ men håper at noen har noen forklaring på dette? Har prøvd å Google men kommer ikke noe konkret som jeg blir klok av
Helt normalt at mensen kommer til andre tider enn man er vant til når man slutter på pilla, fordi det du har hatt mens du gikk på pilla ikke er ordentlig mens :) Men vær oppmerksom på at syklusene kan være litt ustabile til å begynne med, men du kan også hoppe rett inn i regelmessige sykluser. Time will show.

Angående EL-test så vil mange bestandig få opp en svak teststrek. Testen regnes ikke som positiv før teststreken enten er like sterk som - eller sterkere - enn kontrollstreken. Så teststrekens styrke kan variere ganske mye før den er positiv. Det anbefales vel å teste 1 gang om dagen for å bli kjent med syklusen sin. Om du opplever å aldri få positiv test, men får mensen etter hvert, så går det jo an å vurdere å ta test to ganger om dagen. Men det blir dyrt i lengden :angelic:
 
Tusen takk for svar:love7.

Ja det blir kjempe dyrt :whacky011. Bør jeg da begynne teste feks.4-5 dager etter at mensen har opphørt? Har 13 tester så di rekker jo en stund? :smiley-angelic006.

Kjenner at jeg føler meg som en førstegangs prøver, siden vesla på nå 3år,ikke var planlagt o_O:Heartred hehe. Så føler meg ganske usikker nå som vi faktisk skal prøve:book1
 
Back
Topp