Prøver på første barn

E-40449055

Flørter med forumet
Heihei,

Jeg er 24 og samboeren min er 26. vi er i 4 pp og bruker clearblue monitoren til å følge med på eggløsning. Jeg har hatt høy i 7 dager, deretter fikk jeg maksimal idag (tirsdag 23/4). Det jeg lurer litt på er når man burde ha sex for å være innafor eggløsningstiden? Jeg har hørt annenhver dag, derfor har vi hatt sex annenhver dag. Pluss at vi hadde sex morgningen som jeg fikk maksimal på monitoren. Er det da innafor, eller burde man fortsett å ha sex dagene etterpå også for å øke sjansen?

For meg skal alt være normalt med eggløsning, mensen osv. men samboeren min tok en sædkvalitetstest i januar og fikk ikke noe utslag på den. Negativ med andre ord. Vi har brukt de siste månedene på å spise forskjellige vitaminer osv for å forhåpentligvis øke sædkvaliteten. Og satser på at det har hjulpet. Men da lurer jeg på om noen selv har opplevd å blitt gravid etter at mannen gjorde masse for å forbedre sædkvaliteten?
 
Noen delte denne oversikten på forumet (bilde nedenfor)
Jeg fikk positiv EL test 10.04 og jeg og typen la inn aksjer 09.04, 10.04 og 11.04 (kunne ikke mer pga jobben hans). Jeg har fått positiv graviditetstest :D
Som du ser så kan man bli gravid etter eggløsning også men det er som regel ikke da man er mest fertil fordi egget har "kort holdbarhet" iforhold til spermen.

Høres ut som dere har truffet fertilitetsvinduet ditt, men ingen skade om dere hopper i høyet etterpå også:laughing002
Lykke til i DPO fasen.. krysser fingrene for deg:Heartred1000009020.jpg
 
Noen delte denne oversikten på forumet (bilde nedenfor)
Jeg fikk positiv EL test 10.04 og jeg og typen la inn aksjer 09.04, 10.04 og 11.04 (kunne ikke mer pga jobben hans). Jeg har fått positiv graviditetstest :D
Som du ser så kan man bli gravid etter eggløsning også men det er som regel ikke da man er mest fertil fordi egget har "kort holdbarhet" iforhold til spermen.

Høres ut som dere har truffet fertilitetsvinduet ditt, men ingen skade om dere hopper i høyet etterpå også:laughing002
Lykke til i DPO fasen.. krysser fingrene for deg:HeartredVis vedlegget 433421
Hei
Så morro at du har fått positiv testhåper alt går etter planen
Takk for oversikten. Vi har hatt sex de siste dagene hvor monitoren har vist maksimal, men nå begynner vi begge å bli litt slitne av sex håper virkelig at spiren sitter nå
 
Hei
Så morro at du har fått positiv testhåper alt går etter planen
Takk for oversikten. Vi har hatt sex de siste dagene hvor monitoren har vist maksimal, men nå begynner vi begge å bli litt slitne av sex håper virkelig at spiren sitter nå
Takk:D
Høres ut som om dere har gjort en god innsats og timet det bra. Skal jo ikke bli slik at prøveperioden blir stress og slitsomt heller:D:Heartred
 
Det kan være mange grunner til at det ikke klaffer med engang. Det er veldig få som får det til på de første pp’ene. Er nesten hele 80% som bruker 1 år før det sitter. Ville ikke stresset helt enda
 
Back
Topp