*~Prøver på en liten attpåkladd

uke 7+1 (eller 6+6 i følge TUL)

  • Brystene er ømme men blir lettere å håndtere etterhvert
  • Veeeeldig sensitive nippels
  • Kramper i magen
  • Sinnsykt vondt i ryggen / halebeinet, blitt sykemeldt 50% da jeg ikke klarer å sitte med kontorarbeid 8 timer om dagen.
  • Er i en evig ond sirkel av trøtthet
  • Kvalm, lite matlyst, ingen cravings.

Var på TUL i dag og så et bankende hjerte på en liten reke :)
Det hadde jeg ærlig talt ikke forventet. Så jeg ble veldig lettet.
Jordmoren mente jeg var på 6+6 etter målingene, men de 2 dagene forskjell tror jeg ikke hun klarte å skille på målingen.....reka var jo ikke mer enn 0,9 cm.
Men men.....
Skal jo igjennom duotest før uke 12, så skal inne til ny ultralyd om ikke alt for lenge.

Aaaw- Så fin spire :Heartred:Heartred
 
uke 8+1

  • Brystene er mindre ømme og det bekymrer meg litt
  • Veeeeldig sensitive nippels
  • Kramper i magen, nesten som kynnere, men vet at det er alt for tidlig.
  • Sinnsykt vondt i ryggen / halebeinet, skal til legen i dag igjen for å se om det er noe vi kan gjøre
  • Trøtt trøtt trøtt
  • Kvalm, og sulten.....klarer ikke å finne en balanse
  • Uggg kviser,.....
  • Litt irritabel til tider.....har jeg hørt ;)

Da har jeg fått time til duotest den 14.05
Da blir det blodprøve og en ultralyd. Veldig spent,....da jeg syntes symptomene er blitt mindre.
Men orker ikke å gå å tenke slik i 14 dager.

Har nå fortalt det til familien, som tok det veldig greit. Så hvis det skulle gå galt, så har jeg i hvertfall støtte fra dem.
Skal vente til å fortelle det til venner og på jobb, til vi har fått svar på duotesten.
 
uke 9+1

  • Brystene er igjen super ømme og ser ut til å vokse enda mer
  • Nippels er en no go zone
  • Merker kynnere
  • Halebeinet hater jeg,...det får vondt med en gang jeg sitter
  • Kvalm, sulten, Kvalm, sulten,Kvalm, sulten,Kvalm, sulten,Kvalm, sulten
  • Moody
  • Kunne sovet hele dagen

1 uke igjen til duotest.
Men slapper mer av denne uken, med at ting går som det går. Det er ingen ting jeg kan gjøre nå som kan endre noe uansett.
Men bortsett fra symptomene over, så føler jeg meg ikke så gravid,....med tanke på at det ikke har kommet noe mage.
Men jeg tror de følelsene er veldig vanlige.

Prøver nå sånne armbånd som skal trykke på punkter slik at man ikke skal være så kvalm, men er litt usikker på om de funker helt....så må nok testes ut litt mer.
 
uke 11+2

  • Brystene vokser og blodårene spres seg rundt som et veikart
  • Nippels er fortsatt en no go zone
  • Merker kynnere, men ikke like mye som tidligere. Dette skremmer meg litt
  • Halebeinet..........dummeste tingen på kroppen....ever!!
  • Kvalm, sulten, Kvalm, sulten,Kvalm, sulten,Kvalm, sulten,Kvalm, sulten

Da er det klart at jeg skal ha ultralyden for duotesten den 4 juni. 5 dager før konfirmasjonen.
Og selvfølgelig begynner jo hodet mitt å dra av gårde med de dummeste tankene.
Hva hvis det ikke er liv i magen,....skal jeg da på sykehuset tett opp til konfirmasjonene. Hvordan skal jeg da rekke å bli ferdig med alt sammen?

Men hvordan skal jeg virkelig bli ferdig med alt sammen, til konfirmasjonen. Jeg er så sliten og kvalm, at med en gang jeg starter på noe hjemme, så må jeg legge meg ned og ligge stille. Slik at jeg ikke bare står og brekker meg.
Min mamma og søster skal komme inn dagen før konfirmasjonen, og hjelpe til, så skal nok få gjort noe fornuftig :)

Syntes magen har begynt å komme litt, men tørr ikke håpe. Tørr ikke helt knytte meg til knøtten i magen.
Er så redd for at det ikke er liv der. Men jeg skjønner ikke hva det er som får meg til å tenke slik.

Er fortsatt 50% sykemeldt pga av bekken og kvalme. Frem til 30 mai.
Så får man se hva som skjer etter det.
 
uke 12+3

  • Merkabare kynnere om kvelden
  • Bekkenløsning som merkes mer og mer
  • Mindre kvalm, men de kommer i bølger
  • Men føler mindre at jeg er gravid
  • Har hørt hjertelyden på knøtten :)
For tiden så er formen veldig ustabil. Den ene dagen kan jeg nesten ikke merke at jeg er gravid, så neste dag så er bekkenet så trøblete at jeg ikke klarer noen ting. Og så kvalm at jeg bare orker å ligge i ro.
Jeg var til og med så usikker på om Knøtten fortsatt levde, at jeg kjøpte meg en doppler til hjemmebruk. Trodde kanskje ikke jeg skulle finne noen hjertelyd, men jo da......den var der den :)

Har legetime senere i dag, 12 ukers kontroll
Så får man se hva den bringer.
 
uke 17+1 og siste innlegg her......

  • Bekkenløsning som har fått meg sykemeldt 70%
  • Kjenner bevegelse hver dag <3
  • Puppene har blitt større
  • Fått mage (men ikke nok,..heheheh ser ut som jeg har spist 3 måltider på for mye)
  • Begynner å glede meg over at jeg er gravid
Da har man fått resultatet av duo testen, og sannsynligheten for å få barn med trisomi var veldig lav, så nå senker vi skuldrene og prøver å kjenne på den faktiske gleden av å være gravid.
Har begynt å tenke på utstyr og hva vi trenger, men kommer til å vente til etter sommerferien med å stresse med dette. Bare litt lei av alle de velmente tanter og søstre som prøver å prakke arvesaker på meg,....Med mine 2 barn (for 15 og 13 år siden) så fikk jeg ikke kjøpt noe utstyr selv, jeg fikk bare brukte saker. Denne gangen her, så er livssituasjonen og økonomien litt annerledes, så jeg har faktisk lyst til å kjøpe ting som jeg syntes er mest praktisk.
Feks en seng som jeg kan ha inntil min seng, i stedet for å måtte ta den gamle sengen etter noen tantebarn,...som jeg ikke syntes er praktisk i det hele tatt.
Og jeg ønsker å kjøpe meg en vogn som jeg liker, og som passer mine formål, og ikke bare bli prakket på en vogn av min søster, for hun mener jo det er kjekt å spare på ting man ikke trenger så lenge.
Så det blir nok noen furtne tryner i høst, når jeg begynner å kjøpe inn utstyr selv.....men jeg gleder meg :)
 
Back
Topp