Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Eget «kapittel» om snusing i graviditet. Ikke gjør det. Det er fælt nok å miste, om man ikke skal lure på årsaker også...
Det kom en rapport i 2014(?) som indikerte at snusing også nedsetter fertiliteten hos kvinner, men det er noe mer usikkert.
Som helsepersonell burde jeg vel si at du skulle slutte uansett [emoji56], men vet at det ikke er SÅ lett. Blir du lett gravid, kan du vel leve som normalt til pos test. Hvis prøvingen trekker ut, kan det jo være et godt tips å slutte, og se om du blir gravid letter da [emoji1303]
Lykke til med prøvingen samme hva du bestemmer deg for!
Jeg sluttet ved positiv test i juli i fjor. Opplevde så to ma på rappen, men holdt meg alikevel snusfri i et år. Begynte igjen nå i sommerferien og snuser enda. Slutter selvfølgelig ved positivt test.
Sluttet ved positiv test i starten på mars, men mistet i sa. Startet ikke å snuse igjen siden vi holdt på med prøving og jeg måtte slutte igjen snart uansett [emoji4] spart mye penger på det, det hjalp mye på at det var tungt å slutte/holde seg unna! [emoji12]
Jepp, lever som normalt til positiv test. Har sluttet å røyke og er meget moderat med alkohol. Har holdt på i snart 1,5 år. Må senke skuldrene og leve litt også, ellers blir man jo tussete.
Jeg sluttet en stund før vi begynte å prøve men om jeg fremdeles hadde snust ved prøvestart hadde jeg sluttet da. Man må (bør) uansett slutte ved positiv test så da kan man likegodt gjøre det først som sist, tenker jeg.
Sluttet noen måneder før vi begynte prøvingen. Det høres kanskje litt dumt ut, men jeg gjorde det for å bevise for meg selv at jeg var klar for å prøve og at det var det som betydde mest for meg. At snusen kom i andre rekke. Jeg hadde snuset i ca 10 år og brukte to posesnus om gangen. Skruf extra sterk. Gikk med snus i munnen omtrent hele tiden, og det første jeg gjorde om morgenen var å ta meg snus. Så var rimelig avhengig! Glad jeg har klarte å slutte. Vært snusfri i over to år (har enda ikke lykkes å få et barn). Må si jeg noen ganger tenker på å begynne igjen. Særlig når jeg er deppa og stressa. Men det skal jeg bare ikke!!